Microsoft gör framsteg

Om man bortser från vem som ligger bakom vad (Google, MS etc), undrar jag om den här kartbusinessen är så stor i verkligheten som företagen vill få oss att tro.

Sure, det är balla prylar med gatuvyer, men hur många använder dom till mer än att leta upp fyllon eller folk som visar röven i fönstret på andra våningen?

Känns som microsoft är ständigt efter.
microsoft kommer med nått som är i princip samma sak som det google erbjudit ett tag? "woho kolla på oss vi klarar av att härma google"
Jag anser att google streetviews funkar lika bra som bings, och det där med bilder o filmer ovanpå befintliga "street view" som dom visade i filmen känns mest som en plojgrej som inte fyller nån funktion i praktiken.

Det gick väll lite mjukare att zooma in och ut på kartan med bing, det är enda fördelen jag hittat, men det är inte direkt ett problem på google maps :rolleyes:

Hitta.se har ju 3d kartor som är rätt fräna iom att allt finns i 3d, jag hade blivit fett imponerad om nån kom så man kunde köra runt en bil virtuellt i sin stad, och att det flöt på bra, inte steg för steg som streetviews... Knåpa sedan ihop det med GPS navigering så blir det nått riktigt användbart :tummenupp
Hade ju även gått att få en vägbeskrivning, åka sträckan snabbspolat på datorn, sen när man väl ska hitta dit i verkligheten känner man igen sig...

Vad ska man ha det till?

Både Google streetwiew och Bing?

Vad är den tänkta nyttan?

Det är ju inget snack om att det är välgjort, men vilket behov fyller det?

Vad ska man ha det till?

Både Google streetwiew och Bing?

Vad är den tänkta nyttan?

Det är ju inget snack om att det är välgjort, men vilket behov fyller det?

Man kan kolla hur det ser ut i miami och drömma att man är där... :D

Kolla längre än en minut på filmen..

Ritigt coolt! :tummeupp

Jag gjorde de men jag tyckte inte att kartan i sig var något bättre inte så att det va någon WOW iallefall..

Last edited:
Jag gjorde de men jag tyckte inte att kartan i sig var något bättre inte så att det va någon WOW iallefall..

Det är å andra sidan inte släppt än. Jag använder Google Maps street view massor. Här i Brisbane är affärer lite dåliga på att ha hemsidor och att uppdatera sina adresser så då kollar man bara på street view om de faktiskt ligger där. Sen kollar man hur stället ser ut så vet man på en höft när man väl kommer dit. Det är schysst. Hemma har jag det bara på skoj dock... ;)

Jag tycker det är ungefär lika användbart som Facebook - helt onödigt, ändå spenderar jag massor med tid där. Det är bra att se när man ska turista, man kan bestämma sig ganska bra om man vill dit eller inte och är det sen synkat med flickr så man ser lite användarfoton från platsen också så ökar användbarheten i det syftet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg