För lite lön, tips och råd

Jag jobbar inom bemaningsbranschen och behöver inte alls vara tillgänglig 24 timmar om dygnet, jag lägger upp mina timmar och arbetsuppdrag precis som jag vill och kan alltid tacka nej.

Lögnare! Du jobbar i en källare och kännar 4,50:-/tim. Rubel! :4skrika

Facket vet bäst, alltid! :fakta

Last edited:
Har man tur och spelar sina kort rätt på fackgôlvet kanske man rentav kan bli belönad med en resa till Ryssland. Där kan man kanske få inkvartera i en av Ohlys och hans hejdukars datja (ryska: Дача).

:banana

Min tid på fabriksgôlvet inom verkstadsindustrin var den vackraste i mitt liv. Så mycket solidaritet och rättmätiga val/inställningar/åsikter/värderingar har jag aldrig varit med om sedan dess. :gråta

Ett av mina finaste fackminnen är från när jag jobbade skift på en myndighet. Där var det en tjej som hade rätt rejäla hälsoproblem, och hennes kollega ondgjorde sig över att arbetsgivaren inte tog sitt ansvar. Jag tyckte att en bra början kunde vara att sluta äta en kebabpizza varje natt och kanske röra på sig lite grann.

Det skulle jag inte ha gjort. Herregud vilken förrädare jag var, det var ju solklart arbetsgivaren som skulle lösa hennes problem. Personligt ansvar försvann så fort man var på väg till, från eller befann sig på jobbet.

Sorry för OT.

:backontop

Ett av mina finaste fackminnen är från när jag jobbade skift på en myndighet. Där var det en tjej som hade rätt rejäla hälsoproblem, och hennes kollega ondgjorde sig över att arbetsgivaren inte tog sitt ansvar. Jag tyckte att en bra början kunde vara att sluta äta en kebabpizza varje natt och kanske röra på sig lite grann.

Det skulle jag inte ha gjort. Herregud vilken förrädare jag var, det var ju solklart arbetsgivaren som skulle lösa hennes problem. Personligt ansvar försvann så fort man var på väg till, från eller befann sig på jobbet.

Sorry för OT.

:backontop

Det är ju som alla som "går in i väggen" eller blir "utbrända", det är förstås arbetsgivarens fel. :hihi Att många andra kan jobba både mer och hårdare utan att behöva ligga i sängen i tre år därefter är endast en slump. Jag menar, dessa personer har ju kanske varit uppåt 35 tim/vecka på sin arbetsplats (inkl restid förvisso), de andra 133 timmarna i veckan har naturligtvis ingen inverkan på ev sviktande psykisk hälsa. :ajjabajja Det bästa en arbetsgivare kan göra är att avskaffa sig sjä'lv så folk kan sitta hemma och få a-kassa!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...