Fråga: Salary Competitive

Jag skulle tolka 'competetive' som i innebörden deras företag vs. konkurrenternas företag, inte som dig vs. de andra på företaget. Dvs dom anser antagligen att dom betalar ut bra lön.

Jag skulle tolka 'competetive' som i innebörden deras företag vs. konkurrenternas företag, inte som dig vs. de andra på företaget. Dvs dom anser antagligen att dom betalar ut bra lön.

Ahh... fick svar på ett annat forum också så jo, det är så det är, "marknadsmässig nivå". Tack för svar i alla fall! :)

Varför är det så "fult" att skriva lön i siffror i jobbannonser i svea?

kollar man tex. www.jobs.ie (irländskt) så står det i 95% av fallen lön + förmåner.

Varför är det så "fult" att skriva lön i siffror i jobbannonser i svea?

kollar man tex. www.jobs.ie (irländskt) så står det i 95% av fallen lön + förmåner.

Förmodligen för att det är helt urblåst att låsa sig vid en siffra åt endera hållet innan man ens vet vilka kandidater man kommer få ansökningar från.

Förmodligen för att det är helt urblåst att låsa sig vid en siffra åt endera hållet innan man ens vet vilka kandidater man kommer få ansökningar från.

Kanske skönt som arbetsgivare att slippa få ansökningar av folk som inte vill jobba för den skitlön som erbjuds?

Kanske trevligt för sökanden att veta om det är värt att ansöka?

Pratar inte om VD-jobb på SEB här..

Kanske skönt som arbetsgivare att slippa få ansökningar av folk som inte vill jobba för den skitlön som erbjuds?

Kanske trevligt för sökanden att veta om det är värt att ansöka?

Pratar inte om VD-jobb på SEB här..

Jag kan bara konstatera att de enda som annonserar lönenivå i Sverige är typ dammsugarförsäljarjobb som lätt kommer tjäna 25.000-50.000 i veckan på någon timmes arbete.

Personligen skulle jag inte söka ett jobb där det stod något om lönenivå, stod det för mycket vore det inte seriöst, stod det för lite vore det inte intressant. Man begränsar bara sitt urval. Jag vet folk som fått kanske dubbelt vad man tänkt sig betala eftersom profilen ansågs betydligt mer attraktiv än vad man sökte, de kandidaterna får du inte ens in om man låst sig vid någon låg lön.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg