Fugge med membran

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jag håller på att renovera en gammal trädgårdstraktor.

Nej jag vet... där är ingen hoj... vad fasen har det med hojåkning att göra? Snö framför garaget, snöslunga till traktorn. Bågen står bakom dörren som är blokerad av snö. dessutom ska den skotta bana på isen om i hinner.

Så. Mitt problem är följande:

Traktorn går suveränt fint och jämnt på tomgång och lite lägre varv.
När ja drar på och ger fullt på spjället så spottar den och skjuter lite, men det blir bättre ju varmare motorn är. det stora problemet är att den går OK på toppvarv i ungefär en halvminut. sen bluddrar den och dör.

Jag ska testa med en annan tank som jag kan placera högre och få lite bättre flöde på bensinen, men jag tycker att det även nu rinner fram bensin skapligt.

Kan problemet jag har hänga ihop med Membranet i förgasaren?

//skyffeln gick sönder i helgen.

//Droopfy

Testat med att bara göra rent förgasaren?
Testa med den och kolla så membranet är helt.
Har du fixat det och de fortfarande är fel så kan det vara tändningen!
Lycka till :)

Testat med att bara göra rent förgasaren?
Testa med den och kolla så membranet är helt.
Har du fixat det och de fortfarande är fel så kan det vara tändningen!
Lycka till :)

Fuggen är så ren som den kan bli. har rivit den ett par gånger, så där bör de inte va några problem.

Membranet är en historia för sig. Jofrab har ett par veckors leveranstid, så jag har försökt göra ett provisoriskt membran av en gumiduk. troligen är det så att detta inte helt lyckats. får exprimentera vidare.

vidare är ventiler och ventilsäten kontrollerade. nytt luftfilter osv osv... allt är genomgånget, saknar dock ett riktigt membran.

Någon kunnig själ som kan förklara membranets tänkta funktion?

//Droopfy

Fuggen är så ren som den kan bli. har rivit den ett par gånger, så där bör de inte va några problem.

Membranet är en historia för sig. Jofrab har ett par veckors leveranstid, så jag har försökt göra ett provisoriskt membran av en gumiduk. troligen är det så att detta inte helt lyckats. får exprimentera vidare.

vidare är ventiler och ventilsäten kontrollerade. nytt luftfilter osv osv... allt är genomgånget, saknar dock ett riktigt membran.

Någon kunnig själ som kan förklara membranets tänkta funktion?

//Droopfy

Membranet ska både pumpa bränsle och vara backventiler så att soppan inte åker ner till tanken igen.

Sugröret ner i tanken brukar ta tjuvluft. Då blir det jobbigt att suga upp soppa.

Mats

oftast så är det menbranet eller gammal soppa när dom beter sig så, vad har du för motor nummer ska jag se iom jag har ett hemma.

Var samma på min snöslunga. Var tanklocket som inte släppte igenom luft.

Tack för tipset. I mitt fall har jag snarare problem med för stort hål i tanklocket. Har också provat med en provisoriskt upphängd tank som get bättre flöde och lite bättre självtryck ner till fuggen, dock utan förbättring.
Idag har jag byggt en liten plog till
maskinen eftersom den är rejält stark även på låga varv. Snö att ploga råder det ju ingen brist på.

Nya membran och renoveringssats till fuggen är beställt.

Du skulle inte kunna lägga din tid på att ploga bana istället då i väntan på reservdelar? Eller är det någon annan person/förening som håller banan öppen?

Membranen brukar vara väldigt tunna av nån form av glasfiber eller så, inte riktigt så styva som glasfiber.
Kanske justera högfartsblandningen? Så den inte går så fett på maxvarv när den är varm?

Du skulle inte kunna lägga din tid på att ploga bana istället då i väntan på reservdelar? Eller är det någon annan person/förening som håller banan öppen?

Membranen brukar vara väldigt tunna av nån form av glasfiber eller så, inte riktigt så styva som glasfiber.
Kanske justera högfartsblandningen? Så den inte går så fett på maxvarv när den är varm?

Eftersom maskinen inte går på så höga varv så går det inte så vansinnigt fort när man plogar. det funkar, men det tog ändå rätt lång tid att bara få bort de 30CM snö från parkeringen och vägen.

På sjön ligger det förmodligen ännu mer. att ploga är inget alternativ där. iallfall inte med den maskinen och inte med den plogen. då hinner isen nog smälta innan jag är klar.

Eftersom maskinen inte går på så höga varv så går det inte så vansinnigt fort när man plogar. det funkar, men det tog ändå rätt lång tid att bara få bort de 30CM snö från parkeringen och vägen.

På sjön ligger det förmodligen ännu mer. att ploga är inget alternativ där. iallfall inte med den maskinen och inte med den plogen. då hinner isen nog smälta innan jag är klar.

Hehe, såpass :P

Men hur löser du skottning av banan då? Någon annan som har vettigare maskin?

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage