Vem vinner WSB 2010?

Vem vinner WSBK 2010?

• Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Favorit i repris, speciellt eftersom jag lyckades pricka rätt förra året. Det var ju dock ganska enkelt. Bara två veckor kvar till först racet. :)
Vem tror du vinner WSBK 2010?

Hjärtat säger att det är Haga som tar hem det i år. Men annars tror jag Biaggi kan ligga bra till med Aprilian. Jag tror någon av dessa herrar tar hem segern:

Haga
Biaggi
Fabrizio

Tycker det är svårare i år än inför 2009. Haga bara måste vara med där uppe men han får mycket tufft med sin teamkompis som ju dels är snabb men även tar överilade beslut och kommer kosta haga poäng.
Engelsmännen kan man inte räkna bort och Aprilian verkar gå bra som tusan...

Jag röstar med hjärtat och tror på Haga i år men jag blir inte förv ånad om terriern Crutchlow tar det heller.

Valfri moderator får gärna peta in ett K i trådens titel...

Last edited:
Tycker det är svårare i år än inför 2009. Haga bara måste vara med där uppe men han får mycket tufft med sin teamkompis som ju dels är snabb men även tar överilade beslut och kommer kosta haga poäng.
Engelsmännen kan man inte räkna bort och Aprilian verkar gå bra som tusan...

Jag röstar med hjärtat och tror på Haga i år men jag blir inte förv ånad om terriern Crutchlow tar det heller.

Ja det känns mer öppet i år på något vis än förra året då Bayliss lade hjälmen på hyllan.

Men vilken bitterljuv seger det måste bli för Haga om han tar hem det i år, att både Bayliss & Spies var "tvungna" att sluta för att det skulle inträffa.:näsblod

Jag tror Crutchlow kan vara med i toppen & slåss, men jag tror inte han tar hem titeln utan slutar inom topp 5.

Roger Lee Hayden är ju ett riktigt wild-card, vad ska man tippa om honom? En "mittfältare"? Har bara sett enstaka AMA-race med honom.

Last edited:
Kommer Roger Lee Hayden sluta inom topp tio blir jag faktiskt lite imponerad. Han tillhörde aldrig toppen i AMA-SBK, fick regelbundet stryk av Jamie Hacking i AMA SBK då de körde i samma team, och kör för ett privatteam på vad som verkar vara den sämsta hojen. Dålig prognos och utanför topp tio. :fakta

Tror att titeln kommer att stå mellan Crutchlow, Toseland, Haslam och Rea, med Rea som slutsegrare. Haga blir nog typ sexa eller nått. Även jag tycker att Haga förtjänar en titel, men hans tid är nog tyvärr förbi. För många unga och snabba nu som fått rejält med rutin.

Topp sex:

Rea
Toseland
Haslam
Crutchlow
Fabrizio
Haga

Crutchlow!

dz2ah.jpg

Titlar förtjänar man inte, dom vinner man!

1. Crutchlow
2. Rea
3. Fabrizio

Ett återfall...

Tjoo, kan James Toesland hitta extra-adrenalinet som behövs för att göra osannolika grejer eller har vinnarskallen försvunnit i Moto GP tempot!

Haga har missat sina changser, går ej tillräckligt fort på rutin.

Biaggi och värstingmaskin, neeej.

Blir säkert någon ungtupp som inte förstår bättre, utan suger i sig adrenalinkicken som den vore en läsk.

Hur som helst så är racingen på denna nivå otroligt underhållande, ................ BÄSTE MAN VINNER:tummenupp

Sjysst bild. :tummenupp
Jag gillar Coventrykillens körstil.

Tjoo, kan James Toesland hitta extra-adrenalinet som behövs för att göra osannolika grejer eller har vinnarskallen försvunnit i Moto GP tempot!

Haga har missat sina changser, går ej tillräckligt fort på rutin.

Biaggi och värstingmaskin, neeej.

Blir säkert någon ungtupp som inte förstår bättre, utan suger i sig adrenalinkicken som den vore en läsk.

Hur som helst så är racingen på denna nivå otroligt underhållande, ................ BÄSTE MAN VINNER:tummenupp
Vem tror du på då? :)
Många som röstar men färre som motiverar varför, lite tråkigt tycker jag.

Last edited:
Tror faktiskt på Haslam och vet inte varför riktigt!

Hjärtat säger att Haga borde få denna!

Skulle gärna se kawwa på podiet mer!

Bara inte Toseland vinner så är allt ok...

Hoppas på Haga...

Tror på Rea...

Tycker det skulle vara kul att se Kawa med Vermulen högt upp...

Vilka svenskar kommer köra i STK? Hampus fortsätter väl? Några mer redan nu planerade inhopp från nån annan förare?

HaHa räkna bort Haga och Fabrizio... bästa ducce 6a när hände det sist :va jo jo lycka till :D:D:D
Med tanke på att det bara var spies som kunde utmana Haga förra året är risken stor att han tar titeln med marginal. Får man hoppas att det blir en jämn historia med 3-4 förare som slås om titeln:tummenupp

Last edited:
Har inte bestämt mig för vad jag kommer att rösta :va
Haga är ju min idol, men han vurpar ju bort sig för mycket och alltid vid fel tillfällen!
Jag tror heller inte att dom hittat något bättre material till detta året så nej, han vinner nog inte tyvärr.
Haslam och Rea och ev Cruthlow står det i mellan, hade gärna tagit med Fabrizio men som sagt Duccen är nog inte updated.
Alltså rätt öppet må jag säga :yoparty

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back