Mediastation/ Mediacenter till TV ?

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
vad finns det för produkter om man vill ha ett mediacenter som klarar av img filer och andra film filer och koppla detta till tv ??

Någon med förslag ?

Valfri pc med mediaportal. Rocknrollprogram som grejar det mesta, moderna bärbara har kraft nog att köra 1080p mkv, går tyst gör de med. :)

Gört.

Inget mediacenter i sig, men jag kör en Mac mini till min tv. Helt klockrent.

Frontrow med fjärrkontroll finns ju med om man skulle vilja köra mer mediacenter-stuk.

Valfri pc med mediaportal. Rocknrollprogram som grejar det mesta, moderna bärbara har kraft nog att köra 1080p mkv, går tyst gör de med. :)

Gört.
Jag har en dedikerat HTPC för att spela in från TV, se filmer, fotografier musik etc. Jag är sjukt beroende av den nu efter att ha haft den sedan 2005 :tummenupp

Lite självreklam :rolleyes: Jag ligger bakom AlltOmHTPC så undrar du det minsta så kan jag försöka hjälpa dig.

Annars är http://www.minhembio.com/forum/ störst på bl.a. detta...

En enkel Popcorn Hour eller en gammal XBOX med XBMC i? Inget dyrt och avancerat men spelar skiten av det mesta.

ahhh... my bad! Sorry, såg detta nu!

Trevligt...
Twixen är väldigt trevlig att ha att göra med och i mina ögon så spöade den popcorn houren rejält på i princip alla punkter förutom priset. Popcorn hour funkar ok men är seg. Htpc är den lösning som jag har kvar eftersom att jag kan använda den till så mycket mer än film. Skulle jag köpa något idag så skulle det bli en mac mini. Den är tyst från början, snygg,liten, funkar, går att använda till mer än bara film och har dvdspelare. Nackdelen är att den är svår att bygga ut tex byta grafikkort.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg