Boktipset

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tyvärr kan jag inte rekommendera Dan Browns senaste, "Den förlorade symbolen".

Boken är en enda lång svada av symbolnörderi, otroliga sammanträffanden och tjat om gud. Första halvan var ok, men sen gick det snabbt utför.

Det hade räckt att han skrivit bara EN bok.

Det hade varit bra om han inte hade skrivit EN enda bok. Riktigt jävla usel författare, han skriver ju så att en förståndshandikappad blir frustrerad över hans stil. Filmerna är ju lika jävla dåliga de med men det kan man ju inte skylla på honom bara.

Försökte se DaVinci-koden igår kväll. Ungefär 45 minuter in i filmen hamnade jag i ett skede av tidsångest så pass att jag stängde av filmen och gjorde något vettigare med livet.
Ska ge den en chans till "bara för att" när jag inte är lika rastlös, men att döma av den bit jag såg så var det en riktig pöbelfilm. Risig regi och sådär tramsig som bara Hollywood kan göra en film.

Dan Brown är skön, han sågar alla som i Sverige skulle klassas som Österlenförfattare, dvs söderkärringar som får bidrag.
Såg ngn intervju med honom och han är ytterst sympatisk och mallig, en unik kombination.
Men, böckerna är väl lika bra som man kan gissa att Göta Kanal 3 är som film.

Efter att ha testat Big Mac och sedan en Mac Feast så kom det inte som någon överraskning att QP , på det stora hela, smakade rätt mycket som de två första...

Efter att ha testat Big Mac och sedan en Mac Feast så kom det inte som någon överraskning att QP , på det stora hela, smakade rätt mycket som de två första...

Nu förstår ja inte riktigt, för du sitter väl knappast och ironiserar!? :gnissla

Det finns olika typer av författare, bra eller dåliga. :tungan

Nää..jag skojar lite. Men faktum är att vissa författare hakar upp sig och kommer inte vidare i sin utveckling utan kör sin gamla smörja gång efter annan för att dom säljer böcker på sitt namn.

Och jag upplever ibland att vissa författare skriver sina böcker som om dom redan blivit lovade en filmatisering av boken. T.ex när författaren gör en beskrivning av miljlön, så skulle det lika gärna kunna vara en scenbeskrivning. Eller så är det bara jag som är kritisk. :rolleyes:

B. Okmal

Det finns olika typer av författare, bra eller dåliga. :tungan

Nää..jag skojar lite. Men faktum är att vissa författare hakar upp sig och kommer inte vidare i sin utveckling utan kör sin gamla smörja gång efter annan för att dom säljer böcker på sitt namn.

Och jag upplever ibland att vissa författare skriver sina böcker som om dom redan blivit lovade en filmatisering av boken. T.ex när författaren gör en beskrivning av miljlön, så skulle det lika gärna kunna vara en scenbeskrivning. Eller så är det bara jag som är kritisk. :rolleyes:

B. Okmal

Va fan??!!

Jag dödar av Giorgio Faletti är bra.

Last edited:
Ge människan Nobelpriset! Böckerna är skit, men det är inte poängen, han fick folk som normalt tycker att 'idol' är den högsta formen av underhållning att faktiskt läsa en bok.

Jag plågade mig igenom andra halvan av Den förlorade symbolen. Den tappar tempo fort som fan, och sen är det mest hyllningar till the US and A och frimurarna.

Självklart är mördaren som vanligt en estetiskt udda typ. Han hade ju redan spelat ut albino-kortet så nu fick det bli hederliga kåkfarartatueringar.

Undvik...

Jag plågade mig igenom andra halvan av Den förlorade symbolen. Den tappar tempo fort som fan, och sen är det mest hyllningar till the US and A och frimurarna.

Självklart är mördaren som vanligt en estetiskt udda typ. Han hade ju redan spelat ut albino-kortet så nu fick det bli hederliga kåkfarartatueringar.

Undvik...

Ja, då vet du vad jag snackar om. Sen att boken bara fortsatte, trots
ett tidigt antiklimax gör inte saken bättre. Det blev bara sämre och sämre. Och när de började gaffla om att människan är sin egen gud fick jag nog. Tvi.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg