Råd ang köp!

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Hej!
Min kära gråhårige far med 50års kris håller på och letar efter en ny hoj och hittade denna custom på blocket:
http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_Shadow_750_c2_25728998.htm?ca=10&w=3
och han bad mig att fråga på forumet(vet att det inte är en sporthoj) om det var ngn som hade några åsikter om det var ett bra köp, och kanske om det finns ngt speciellt att tänka på ang denna hoj modell

Bra hoj om man gillar stuket.
2400-mil service är en stor service, kolla pris och pruta samma summa.

Jag väljer nog att gå emot tidigare talare... Shadow-modellerna har jag upplevt som väldigt effektsvaga. Jämför denna vt 750 mot en Kawasaki VN800 så tror jag du kommer uppleva Kawan som roligare att köra. Hondan har blott 43 hästar/60Nm. Kawan har 56hp/64Nm.

Tror han kommer tröttna på Hondan... rätt snabbt!

Ett riktigt djävla botten napp, om han nu ska ha ett sånt svin så ska han köpa en grövre maskin. den där mellanklassen är tvärdöd när han ska sälja den.
ER6, Hornet, CB1000F eller vad som helst, men inte ett sånt lik.

Gillar han custom hoj så varför inte...Åker bekvämt men inget att dra strippen med..Men så var nog inte tanken...Själv körde jag suzuki intruder 800 för ett par år sedan och det var inte min grej !!!! Gillar när det är lite mer puder i maskinerna...:)

Ett riktigt djävla botten napp, om han nu ska ha ett sånt svin så ska han köpa en grövre maskin. den där mellanklassen är tvärdöd när han ska sälja den.
ER6, Hornet, CB1000F eller vad som helst, men inte ett sånt lik.

Fan west är du på lyset eller? Sa att han ville ha customhojar å du sitter å radar upp allt annat än det:tungan

Säkert ingen dålig hoj, men gå upp i kubik för guds skull, både med tanke på din far kanske ska skjutsa, ha packning eller allmän körglädje helt enkelt. Tänk 1400-1700 cc!:)

Titta på Intruder 1400 eller vn1500 istället. Som någon skrev i tråden, man tröttnar lätt på slöa maskiner. Nästan bättre att ta steget fullt ut då och köpa en scooter.

Instämmer i kören...säkert driftsäkra hojar till vettig peng men ack så trötta. Kubik är viktigt så ge farsan rådet att titta på större maskiner och då gärna andra märken än Honda vars kromslädar inte brukar vara några raketer (undantaget VTX 1800). Då blir det både roligare och en bättre affär den dag han säljer:tummenupp

Min farsgubbes kropp börjar bli för gammal för sin hoj, en Kawasaki Vulcan 1500, har för mig den är en -03?
Kanske dom ska snacka med varann?

Lite dyrare än den du gav som exempel i första inlägget i och för sig...

Van eller ovan?

Är han van hojåkare, varm i käderna? Eller en "återfallare"? Ovan och rostig som hojåkare?

Han kikar ju på en 750. Flera här på forumet föreslår hojar på 1400-1800 cc. Stora biffar på bortåt 300 kg. Det finns säkert en poäng i det, men... kanske inte rätt storlek att ge sig på?

Kanske bättre att kika mindre modeller. Med risk att han tycker den är trött efter ett år. Men då kan han ju alltid byta upp sig.

Är han van hojåkare, varm i käderna? Eller en "återfallare"? Ovan och rostig som hojåkare?

Nja han räknas nog som återfallare, han har ju haft en honda 750vf som han har glidit runt på nu 1år, men skulle vilja säga att han är ovan.
Tror jag ger honom länken till tråden så får han läsa allas åsikter å sen får han väl bestämma själv vad han vill =)

Men tack för alla åsikter som alla kommit med:tummenupp

Fan west är du på lyset eller? Sa att han ville ha customhojar å du sitter å radar upp allt annat än det:tungan
Nej det var jag inte. Men det är din sak nu att se till att han inte köper en sån blysläde,,, det är ju så töntigt custom och fransar.:gnissla

Ärligt så är andrahandsvärde på de lite klenare customhojarna på jätteneråt. :fakta

Nej det var jag inte. Men det är din sak nu att se till att han inte köper en sån blysläde,,, det är ju så töntigt custom och fransar.:gnissla

Ärligt så är andrahandsvärde på de lite klenare customhojarna på jätteneråt. :fakta

tycker det är bra att andrahands värdet är dåligt när man ska köpa hoj..varför är det töntigt med custom?är man äldre så passar ej sporthoj så bra.

...Fin hoj,men inget drag i den. En hoj som e BRA är Yamaha 1100 Dragstar Classic och har mycket bra andrahandsvärde sen. 1100 Shadow annars!
GL

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back