vem säljer Alpinestars i sverige??

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Hej på er.
har det senaste halvåret letat efter någon som säljer Alpinestars produkter i sverige,
och det har inte vart lätt.
någon som vet om det äns finns en åteförsäljare för märket i sverige?
i dom butiker jag besökt, är svaret att dom inte säljer märket längre...
:va

Verkar konstigt!? Fan, dom flesta MC handlarna i Schweden säljer väl A-stars?

Om inte annat så VET jag att Claessons i Bromölla gör det. Och dom skickar på postorder om det skulle vara så. Men du bor ju i Tokholm, (eller har jag misstolkat det helt?) nån jävel där borde väl kränga Alpinestars?

Alpinestars bytte generalagent i Sverige i höstas, och sen dess är det i princip ingen som säljer Alpinestars längre.

Verkar konstigt!? Fan, dom flesta MC handlarna i Schweden säljer väl A-stars?

Om inte annat så VET jag att Claessons i Bromölla gör det. Och dom skickar på postorder om det skulle vara så. Men du bor ju i Tokholm, (eller har jag misstolkat det helt?) nån jävel där borde väl kränga Alpinestars?

tokholm it is :)
ja, borde vara ett av dom större märkena
men nae, inte hittat nått här.
ska kolla direct

I stort sett alla här nere saluför Alpinestars. Så det är ju minst konstigt att det inte finns i ståkkhålm :va

Alpinestars bytte generalagent i Sverige i höstas, och sen dess är det i princip ingen som säljer Alpinestars längre.

...som faan?

Verkar knepigt med tanke på A-stars rykte osv. Alltså att dom är STORA i mc världen. Man tycker att mc handlare borde knycka åt sig återförsäljar rocken fort som fan...

Om du orkar åka till Uppsala så säljer lelles Alpinestars produkter, kika in hemsidan ;)

...som faan?

Verkar knepigt med tanke på A-stars rykte osv. Alltså att dom är STORA i mc världen. Man tycker att mc handlare borde knycka åt sig återförsäljar rocken fort som fan...

Som allat annat så är det "politik" som styr. Man kan ana att de stora butikerna utövar påtryckningar på generalagenterna för att kunna hålla vad som i praktiken blir en monopolställning på ett varumärke i sin region. Mindre handlare som tidigare sålde Alpinestars förvägras numera den möjligheten helt utan motivering.

Hmmm.... Cosa Nostra på mc handlar nivå. Det gillar vi INTE!

DinMC i Rotebro hade en del Alpinestars när jag var där för ett par veckor sedan. Förvisso höll de på att bygga om butiken och hade rea på utrustning.

Garage24 dvs Jofrab säljer Alpinestars...

AVA MC har det mesta om du vill prova storlekar etc, handla kan du göra på nätet t.ex www.mlol.de :tummenupp
Hej på er.
har det senaste halvåret letat efter någon som säljer Alpinestars produkter i sverige,
och det har inte vart lätt.
någon som vet om det äns finns en åteförsäljare för märket i sverige?
i dom butiker jag besökt, är svaret att dom inte säljer märket längre...
:va

Som tidigare sagts så är garage24 numera generalagent.Gå in på deras sida så kan du hitta återförsäljare i din närhet... Annars kan du kolla mcdelen om du vill beställa på nätet men inom sverige, riktigt schyssta och bra på service.

Himla glad att jag fick köpa mitt Alpinestars Flattrack-ställ av dig och Roller innan detta beslut. Det var ju du Mattias som tipsade mig och fixade allt. Hade aldrig hänt på en "stor butik". A-starts jacka, brallor och skor för under niotusen dessutom.:Bugar

Beklagar verkligen om ni blivit av med möjligheten att sälja A-stars. :(
Som gammal sjöman vill jag helst handla i hamnkvarteren.

Bifogat

• IMG_0608.JPG
    IMG_0608.JPG
    79.6 KB · Visningar: 125
  • IMG_0609.JPG
    IMG_0609.JPG
    83.8 KB · Visningar: 133
Last edited:
Jag vet inte så noga men på LELLES I Uppsala fanns det åtmintående
skinnställ-Alpinestars i början av Januari.

a-stars produkter.. Om du tänker på annars div än skinnställ så har ridestore.se lite hoodies etc.. Själv vart ute efter deras kläder då jag tycker de gör grymt snygga och stilrena streetkläder..

*/ ?>
Back