ZoneAlarm tjatar

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Varför får jag upp reklam om uppgradering varje gång jag startar datorn?
Har inte varit med om att den typen av reklam tvingats på mig tidigare när det gäller ZoneAlarm. Hur kan man bli av med skiten?

Zonalarm var väl modernt när man körde Windows-98 1900-kallt någongång. Enda resterna jag har kvar av ZA är på en w2k virtuell maskin som körs för teständamål.

Avinstallera ZA och återaktivera Windows egna brandvägg och låt nya Avast version 5 ta hand om buset.

Zonalarm var väl modernt när man körde Windows-98 1900-kallt någongång. Enda resterna jag har kvar av ZA är på en w2k virtuell maskin som körs för teständamål.

Avinstallera ZA och återaktivera Windows egna brandvägg och låt nya Avast version 5 ta hand om buset.

Ok, gjorde slag i saken och avinstallerade både ZoneAlarm och AVG. Denna kombination har dock fungerat för mig i många år. Andersbrink är en gubbe jag litar på så jag följde rådet.
Windows brandvägg aktiverad och Avast snurrar på hårddisken.
Verkar funka fint, Avast bromsar inte lika mkt som ZA/AVG kombinationen.
Avinstallerade ZA först och upptäckte att det är just ZA som bromsar.
Tack Andersbrink :tummenupp

Det finns en funktion i Win7 som tillåter att man kan kontrollera hur ikonerna i Aktivitetsfältet visas. Ser nu att ikonerna för avinstallerade program ligger kvar och skräpar i den listan (allstå inte i Aktivitetsfältet). Gör väl iof inget men sån skit stör mitt ordningssinne :mad:
Nån som klurat ut det här?

Last edited:
CCleaner kan rensa "Tray Notification Cache".

Hmm ... jag hittar inget som liknar "Tray notification cache" i min gratisver av ccleaner. Gissar att det ligger under windows och avancerat men hittar inget. Min ver är på svenska men jag borde kunna klura ut vad det i så fall heter på svenska. Skärmdump med en liten pil kanske ?:Bugar

När du startat CCleaner står det som tredje alternativ under Windows->Advanced. Byt språk om du inte hittar det.

När du startat CCleaner står det som tredje alternativ under Windows->Advanced. Byt språk om du inte hittar det.

Ok, men då hade jag hittat rätt. Men de nedrans ikonerna sitter som om de vore locktitade. Såhär ser det ut:
(det är de inringade ikonerna som jag vill ha bort, programmen är avinstallerade och hd´n, reg etc är städat på längden o på tvären, det hjälper inte att ange att ikonerna inte ska visas)

Bifogat

• Iknoner.jpg
    Iknoner.jpg
    188.3 KB · Visningar: 42
Last edited:
Att de finns listade där ju absolut noll och intet och är ju inget man ser i normala fall. Infon finns någonstans i registret men är krypterat/dolt så att man inte enkelt kommer åt det - jag försökte själv leta reda på vad Creatives AUTOUPDATE.EXE låg (gammalt taskbar-objekt - borttaget) men lyckades inte.

Att de finns listade där ju absolut noll och intet och är ju inget man ser i normala fall. Infon finns någonstans i registret men är krypterat/dolt så att man inte enkelt kommer åt det - jag försökte själv leta reda på vad Creatives AUTOUPDATE.EXE låg (gammalt taskbar-objekt - borttaget) men lyckades inte.

Jo, jag vet att det inte påverkar något så det är väl bara att släppa.
Rotade runt en hel del i registret men kunde inte hitta något.
Men tack för hjälpen, nu har jag i alla fall släppt taget om gamla ZA.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg