Köpa iPhone, vilket abonnemang?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag tänkte att här lär ju finnas en och annan som har varit i samma sits som jag, alltså varit sugen på en iPhone och försökt lista ut vilket abonnemang som bli bäst och billigast.

Förutsättningarna är att jag kan lägga en lite större summa vid själva köpet av telefonen, att jag inte ringer sådär fantastiskt mycket, samt att jag vill kunna surfa litegrann på telefonen men troligtvis klarar jag mig med viss begränsning på data-trafiken.

Några tips?

Jag tog Telias "prata på+mobilsurf extra"
29 spänn i månaden=228 totalt inkl 5Gb/månad.
Du kommer att surfa mer än du tror när du börjat använda den, den kopplar ju upp sig vad man än ska göra typ.

Jag tog Telias "prata på+mobilsurf extra"
29 spänn i månaden=228 totalt inkl 5Gb/månad.
Du kommer att surfa mer än du tror när du börjat använda den, den kopplar ju upp sig vad man än ska göra typ.

Samma här.

Tackar för svaren. Nästa fråga: Funkar det bra att lyssna på webradio? Funderar lite på om jag skulle sakna vanlig FM-radio om det blev en iPhone. Kan inte påstå att jag använder radion massor idag iofs, men vet inte om jag skulle sakna möjligheten.

Tackar för svaren. Nästa fråga: Funkar det bra att lyssna på webradio? Funderar lite på om jag skulle sakna vanlig FM-radio om det blev en iPhone. Kan inte påstå att jag använder radion massor idag iofs, men vet inte om jag skulle sakna möjligheten.

Jag tycker det funkar bra, finns ju en massa kanaler att välja på.
Men det bästa tycker jag är att köra Spotify i den.
Du skapar dina egna offline-spellistor i datorn hemma och den laddar ner dom automatiskt i iPhonen.
Raderar du nån låt i listan på datorn så raderas den automatiskt i luren åxå.
Sehr fiffisch !

Kolla även Halebop, tycker dom fått till ett bra abonnemang med sitt "Halebop Hallå", 19 öre/min, gratis sms (3000/per mån) och att det sen går i Telias nät är inte fel.

59kr/mån kostar det.

Datapaket finns säkert också men vet inte priset.

Halebop: Datapaket ingår alltid till deras bundlingar med Iphone.
Tjejen kör med: Halebop 199 + Datatrafik, 3000 fria SMS. 308kr/månad för en 3GS 16GB då betalade hon visserligen 2400kontant. :tummenupp

Tar du telia så bind bara abonnemanget på 29:- och så lägger du på surfen efteråt. Då kan du byta till ett mindre surfpaket om du inte surfar så mycket alt om telia släpper en annan form av surfabonnemang. Det kan du inte göra om du binder sufdelen också.

Eller så kör du på tre istället så får du ringa/surfa för hela summan du betalar varje månad.

Problemet med 3 är att de generellt är skitdyra.

3 99/199/299 etc 0.69kr/min för samtal.. SMS 0.69kr/st etc. Fördelen med 3 är att du "får" en telefon när du binder upp dig, samt att alla paket man lägger till dras från potten.

Oftast brukar man dra iväg några 100 sms/månad, ringer iaf 15min/dag = 450min/månad. Då kan man vinna mycket på att ha ett billigare abonnemang typ Telia Prata På, Tele2 Snackis etc.

Beror precis på hur mycket du ringer,smsar och surfar. Själv så kör jag på ett vanligt 49/kr månaden abbonemang samt fri surf 0,5gb/månad för 69kr hos Telia. Funkar kanon för min del.

Polarn kör fast pris abbonemang och har nyligen räknat på abbonemang. Mellan Tre och Telia så skiljde det 4200kr om man köpte Iphone och band upp sig på två år där Tre var billigare.

Min erfarenhet är att Telias kunder generellt sett är nöjdare än tex tre och tele2 men det kostar mer att ha Telia. 0,5gb surf/månad räcker långt om man uttnyttjar surfen smart och tex synkar upp spotify på vanligt nätverk.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...