Börjar ni vara less snön?

Låt det komma mer, låt det vara ett tag. Då hinner man kanske bli klar med projekten på hojarna innan säsongen :tummenupp

Jag är så gud i helvetet less på snön. Förra vintern var ju underbar, snöade bara några få gånger och det låg kvar nån timma innan det var borta. Men nu har gud tydligen märkt att jag flyttat till södra Sverige och flyttat snön. Jag får tydligen flytta till något bättre ställe, typ Haiti.

Jag är skeptiskt till ditt beslut.

Jag tycker snön kan dra åt helete direkt efter julafton. Nu är det bara kallt och jävligt.
Tänk er en nyårsafton i 30+ här i sverige, ist för michelingubbar med raketer överallt så är det bara festklädda (lagom lättklädda) snygga glada tjejer.

yaowza yaowza :)

Finner det totalt futilt att gå och tjura över någonting jag ändå inte kan rå för.
Lika bra att förlika sig med tanken så mår man bättre.

Ska det nu nödvändigtvis vara vinter så ska det vara vinter på riktigt. Alltså minusgrader och snö.

Vi har fått ganska lite snö i år. Bara 4dm eller något. Men när det gäller minusgraderna så har det inte varit någon hejd.

Där kan det fan vara värt att köpa sig en snöslunga och spruta bort allt.

En bekant som kör underhåll på skoterleder hade uppmätt mellan 80 och 110 cm på öppen mark häromkring.
på sina ställen där det hade drevat upp nådde inte tvåmeters tumstocken ner till fast mark.

Snö ska ligga i fjällen mellan julafton och påsklovet så att dom som inte begriper bättre kan hålla till där!

:D Word :fakta Sen att söder om dalälvens syn på denna vita farsot är att försöka bryta ner den med 400.000 ton salt till en vackert gråbrun sörja varje år är en annan femma...

Jag dansar snödansen varje kväll före läggdax för tillfället. Mest för att få se vad denna "enorma" :rolleyes: snömängd har ställt till med nästa dag i sthlm...

"-Asså fattaru va, de kom ju säkert 12cm inatt, jag tog mig ju knappt till jobbet..." :rofl
Höjden av humor är att bibloteksgatan och många liknande platser, är uppvärmda, undrar hur kallt dom klarar innan det fryser? för vattnet försvninner ju inte direkt.. Vill se när det blir som en hockyrink och alla äckeliga bratsz bryter lårbenshalsen när dom ska definira spänning i livet med en ny espressosort..

En bekant som kör underhåll på skoterleder hade uppmätt mellan 80 och 110 cm på öppen mark häromkring.
på sina ställen där det hade drevat upp nådde inte tvåmeters tumstocken ner till fast mark.

Snö ska ligga i fjällen mellan julafton och påsklovet så att dom som inte begriper bättre kan hålla till där!
Du bor på lite fel ställe :D

Last edited:
Du bor på lite fel ställe :D

Skojjar du, jag skulle trivas utmärkt med att driva ett café i Spanien istället!

Det här jävla klimatet är tänkt för mammutar, och till och med mammutarna gav upp och la sig ner och dog!

Skojjar du, jag skulle trivas utmärkt med att driva ett café i Spanien istället!

Det här jävla klimatet är tänkt för mammutar, och till och med mammutarna gav upp och la sig ner och dog!

är det nu i nästa mening du ämnar antyda att norrlänningar är gjorda av bättre virke än mammutar? För jag ser då ingen annan vändning :yoparty

Det är förbannat gött och samtidigt irriterande :)
I helgen blir det snowboard, WEHOO! :yoparty

(vindarna skulle däremot gärna få lugna ner sig, smiskar rätt friskt mot kinderna... sådär mysigt ont som när man kör MC i regn (med crosshjälm))

Det är så jefla gött att det är vitt o ljust ute , är klart piggare än "vanliga" vintrar.

Fast det behöver ju inte vara 29 minus, det är lite overkill (mitt nick till trots):D

Följdfråga, varför gör du inte det då?

Gratis motion ju!

F ö klagar norrlänningar aldrig på snö och/eller kyla och det har jag läst på internet så det är sant...

Sätt in pengarna du sparar på gymkortet till bättre behövande, det omnämnda Haiti t ex.

Älskar snö men det här året har jag inte kunnat åka pulka, slalom , snowboard m,m för våran grabb är bara 5 veckor gammal o ammas 24 timmar om dygnet o det är för kallt att ta ut honom.
.

Äääh. Vår är 9, och vi har varit ute massor sen han blev 4v. Minst en timme om dagen.

är det nu i nästa mening du ämnar antyda att norrlänningar är gjorda av bättre virke än mammutar? För jag ser då ingen annan vändning :yoparty
Norrlänningar har möjligheten att muttra om vädret. Det är det som är ventilen som håller de vid liv.

Skulle inte vara helt fel med ett café på sydligare breddgrader. Då skulle man kunna ha en caféräser i lite lagomt bruksskick som står parkerad sisådär charmigt uppkäftigt på trottoaren utanför. Själv sitter man och tittar på solnedgången på sin uteservering samtidigt som man blir serverad en kall öl och en baguette med brieost och salami eller något. Mackan och ölen serveras av den unga snygga svenska tjejen som man har anställt för en slavlön och man låter sova i diskrummet på nätterna. Hon tycker att det är helt okej eftersom att det är ett "äventyr".

Enligt danskmeteorologerna ska det hålla på mars ut på dessa breddgraderna, och om ca 2 veckor bör det bli lite kallare med. :D

Jag föredrar norrländsk vinter har jag tjatat om härnere så nu fick jag väl så jag teg...

Norrlänningar har möjligheten att muttra om vädret. Det är det som är ventilen som håller de vid liv.

Skulle inte vara helt fel med ett café på sydligare breddgrader. Då skulle man kunna ha en caféräser i lite lagomt bruksskick som står parkerad sisådär charmigt uppkäftigt på trottoaren utanför. Själv sitter man och tittar på solnedgången på sin uteservering samtidigt som man blir serverad en kall öl och en baguette med brieost och salami eller något. Mackan och ölen serveras av den unga snygga svenska tjejen som man har anställt för en slavlön och man låter sova i diskrummet på nätterna. Hon tycker att det är helt okej eftersom att det är ett "äventyr".

Fan, är du tankeläsare?
Det är mer eller mindre precis så jag har tänkt mig min ålderdom.

Angående vädret, en norrlänning klarar av 2 meter snö och -40, men han behöver inte nödvändigtvis gilla det! Alls!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg