Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tja!
Idag besiktade jag bilen och fick nerslag på att jag hade en motorfelkod
Visserligen visste jag om den, men eftersom bilen går som en klocka med perfekta tändstift, perfekta avgasvärden och drar lite soppa så har jag inte brytt mig. Men enligt surgubben på bilprovningen så är bilen tydligen totalt livsfarlig 
Hursom, nu måste jag ju fixa eländet. Jag vet så mycket att det är felkod P0441: Evaporerande avgasreningssystem, felaktigt spolflöde.
Efter friskt googlande så har jag listat ut att det kan vara allt från dålig packning till tanklocket till trasiga givare och spruckna vakumslangar
Dvs, det känns inte nå vidare konkret att gå vidare med. Jag har nollat koden en gång, men den dök upp igen, dock inte direkt, det tog 20-30 mil nånting, så felet är nog permanent.
Är det någon som har en susning om vad standardfelet kan vara med den felkoden på en Skoda Fabia 2.0 -04?
Idag besiktade jag bilen och fick nerslag på att jag hade en motorfelkod

Hursom, nu måste jag ju fixa eländet. Jag vet så mycket att det är felkod P0441: Evaporerande avgasreningssystem, felaktigt spolflöde.
Efter friskt googlande så har jag listat ut att det kan vara allt från dålig packning till tanklocket till trasiga givare och spruckna vakumslangar

Är det någon som har en susning om vad standardfelet kan vara med den felkoden på en Skoda Fabia 2.0 -04?