Mitt turbobygge

Hmmm.. Exakt samma problem som när jag svetsade min wasteutgång på exakt samma ställe:D
 
HEHEH vist är det skoj, Man undrar om man tagit sig vatten över huvet

Men det brukar bli bra i slutänden

Man vill helst inte serieproducera sådana grenrör dock
 
HEHEH vist är det skoj, Man undrar om man tagit sig vatten över huvet

Men det brukar bli bra i slutänden

Man vill helst inte serieproducera sådana grenrör dock

det blir bra tillslut det tror jag med,det e så jädra skoj att bygga turbohoj,nästa gång ska jag köpa ett grenrör som passar:krama
 
det blir bra tillslut det tror jag med,det e så jädra skoj att bygga turbohoj,nästa gång ska jag köpa ett grenrör som passar:krama

hej
fortsatt byggande på grenröret idag (skolkade från jobbet shhhh)så jag fick gjort en hel del idag/kväll,byggt röret vidare från grenröret och förbi vattenrör och motorfästet till ramen trångt.

drog oxå av en rostfri bult i tial wg,det blev sånt jävla:huvetgängknas jag försökte med olja,värme men inget hjälpte fan fan fan.sket i allt och gick upp o tog en öl istället jag får ta tag i det imon
 

Bifogat

  • CIMG0934.jpg
    CIMG0934.jpg
    233.5 KB · Visningar: 122
  • CIMG0936.jpg
    CIMG0936.jpg
    236.4 KB · Visningar: 142
  • CIMG0937.jpg
    CIMG0937.jpg
    225.2 KB · Visningar: 100
  • CIMG0939.jpg
    CIMG0939.jpg
    220.6 KB · Visningar: 105
  • CIMG0940.jpg
    CIMG0940.jpg
    240.9 KB · Visningar: 122
  • CIMG0942.jpg
    CIMG0942.jpg
    240.6 KB · Visningar: 121
  • CIMG0938.jpg
    CIMG0938.jpg
    240 KB · Visningar: 159
hej
fortsatt byggande på grenröret idag (skolkade från jobbet shhhh)så jag fick gjort en hel del idag/kväll,byggt röret vidare från grenröret och förbi vattenrör och motorfästet till ramen trångt.

drog oxå av en rostfri bult i tial wg,det blev sånt jävla:huvetgängknas jag försökte med olja,värme men inget hjälpte fan fan fan.sket i allt och gick upp o tog en öl istället jag får ta tag i det imon

Det kan vi ordna på lördag!

Ser bra ut för övrigt.
 
hej
fortsatt byggande på grenröret idag (skolkade från jobbet shhhh)så jag fick gjort en hel del idag/kväll,byggt röret vidare från grenröret och förbi vattenrör och motorfästet till ramen trångt.

drog oxå av en rostfri bult i tial wg,det blev sånt jävla:huvetgängknas jag försökte med olja,värme men inget hjälpte fan fan fan.sket i allt och gick upp o tog en öl istället jag får ta tag i det imon

Riktigt nice grenrör....:)/wachen
 
ser fint ut men med risk för att bli ovänner, VARFÖR monterar du alltid wastgaten som crashpuckar?

Det går ju att få in dessa mycket smidigare och snyggare

( smaksak sorry:tungan)
 
ser fint ut men med risk för att bli ovänner, VARFÖR monterar du alltid wastgaten som crashpuckar?

Det går ju att få in dessa mycket smidigare och snyggare

( smaksak sorry:tungan)

hej inga ovänner vet du väl men man blir lite bajsnödig när datorn säger till om ett email,jag tänker shit vad har jag nu gjort fel:tummenupptänk om det e andersson hehehe

fan det blir ju alltid så förbannat trångt när allt e på plats men det e ju inte försent än det är bara att göra om o göra rätt,jag ska gå ut i garaget o ta några extrme close ups nuuuuuuuuuuuuuuuu.

jag kanske skulle flytta röret ut från turbon med 50 mm och låta röret löpa parallet med undre ramröret och på så vis kunna montera wg mellan oljefiltret o röret,men jag vill inte att något ska ta i när man svänger som det är nu ser det kanske inte så estetisk snyggt ut

jag får sova på saken:va
jag får
 

Bifogat

  • CIMG0946.jpg
    CIMG0946.jpg
    225.5 KB · Visningar: 129
  • CIMG0945.jpg
    CIMG0945.jpg
    239.6 KB · Visningar: 101
  • CIMG0944.jpg
    CIMG0944.jpg
    235.6 KB · Visningar: 100
  • CIMG0943.jpg
    CIMG0943.jpg
    230.1 KB · Visningar: 122
Last edited:
försök vrida Gaten 45 grader uppåt frammåt
så den harmonerar med 4ans avgaskrök

hej
så får det bli det kommer att bli mycket snyggare,känner för att jobba natten och ändra på röret,tack för tipsen gubbar.
jag tar nya tag imorgon igen.fick även riktat grenröret lite nu passar det like glöw
 

Bifogat

  • CIMG0924.jpg
    CIMG0924.jpg
    241.1 KB · Visningar: 90
hej inga ovänner vet du väl men man blir lite bajsnödig när datorn säger till om ett email,jag tänker shit vad har jag nu gjort fel:tummenupptänk om det e andersson hehehe

fan det blir ju alltid så förbannat trångt när allt e på plats men det e ju inte försent än det är bara att göra om o göra rätt,jag ska gå ut i garaget o ta några extrme close ups nuuuuuuuuuuuuuuuu.

jag kanske skulle flytta röret ut från turbon med 50 mm och låta röret löpa parallet med undre ramröret och på så vis kunna montera wg mellan oljefiltret o röret,men jag vill inte att något ska ta i när man svänger som det är nu ser det kanske inte så estetisk snyggt ut

jag får sova på saken:va
jag får

Vilka sjukt fina prylar som produceras i ditt garage!!:tummenupp
Har några frågor till dig Pain!
Funderar på hur grovt rör jag behöver till grenröret på min R1a ? Tänkte liksom om det går att använda original grenrör som grund och använda avgasflänsarna och sedan bygga vidare på det. Problemet är att jag inte har svarv och det blir betydligt lättare att att använda dessa. Sedan är det frågan om tjocklek på plenum och hur plenumet ska se ut innuti. Lite sugen på vattenkylt som sagt! Hur ser själva systemet ut med vattenkylt, kärl, pump, vatten eller någon form av värmebärare (glykol)? Jag "tjyvar" ju era ideér men har ju fått godkännt av dig att snoka. Ska försöka överlägga med Crazy skåning och se om jag kan titta förbi hans garage den närmsta veckan. Söker liksom all info jag kan hitta. Köra med membran dump eller kolv ?
Verkar som du är tillbaks på kolv. Har för mig att du hade problem med det först, eller?
Alla tips emottages med vördnad :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 
Vilka sjukt fina prylar som produceras i ditt garage!!:tummenupp
Har några frågor till dig Pain!
Funderar på hur grovt rör jag behöver till grenröret på min R1a ? Tänkte liksom om det går att använda original grenrör som grund och använda avgasflänsarna och sedan bygga vidare på det. Problemet är att jag inte har svarv och det blir betydligt lättare att att använda dessa. Sedan är det frågan om tjocklek på plenum och hur plenumet ska se ut innuti. Lite sugen på vattenkylt som sagt! Hur ser själva systemet ut med vattenkylt, kärl, pump, vatten eller någon form av värmebärare (glykol)? Jag "tjyvar" ju era ideér men har ju fått godkännt av dig att snoka. Ska försöka överlägga med Crazy skåning och se om jag kan titta förbi hans garage den närmsta veckan. Söker liksom all info jag kan hitta. Köra med membran dump eller kolv ?
Verkar som du är tillbaks på kolv. Har för mig att du hade problem med det först, eller?
Alla tips emottages med vördnad :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

hej

på mitt första försök använde jag original flänsarna och 38 mm rostfriarör men om du inte kan svetsa rostfritt kan du använa svartplåt det går ju lika bra det och ska du linda dina böjjar med avgasbandage kan du ju använda de rör som du tycker blir bäst och sen fortsätta med svarta rör resten till turbon,kolvdumpen var jättefrän att titta på men had en urusel funktion=inte alls,jag bytte till en vanlig plastdump från v.a.g vilken skillnad det var.
man kunde släppa gasen vid powerwheelies och sen gasa igen utan att laddtrycket försvann hehehh.

vattenkyld ic den ska ju passa under din tank det är väl det som styr hur den ska se ut istora drag men det e nog bäst om inloppen kommer rakt emot kylpaketet,jag ska ha en cirkulations pump och en efterkyl och någon form av expantionskärl.

spionera på bara planka rätt av all mina delar det har jag gjort hehe
så bygg på bara:yoparty
 
Det löste sej med snittet, jag fick fräsa en gänga.

Ingen handlare hade M10x1,25 vänster hemma!!!
 
Det löste sej med snittet, jag fick fräsa en gänga.

Ingen handlare hade M10x1,25 vänster hemma!!!

hej bra att det löste sig flu

idag har jag gjort om dragningen av rören till wg det blevriktig bra denna gången tack för att ni stoppade mig förra försöket brrrrrrrrrrr det var inte så snyggt

ha en fin kväll så kommer kort från produktionen imorgon igen
 

Bifogat

  • CIMG0951.jpg
    CIMG0951.jpg
    237.4 KB · Visningar: 100
  • CIMG0952.jpg
    CIMG0952.jpg
    237.2 KB · Visningar: 109
  • CIMG0947.jpg
    CIMG0947.jpg
    238.8 KB · Visningar: 97
  • CIMG0948.jpg
    CIMG0948.jpg
    237.3 KB · Visningar: 110
Men, men, men skorstenen då????

[YOUTUBE-ID]dNS5GPLnEZY&feature=fvsr[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top