Jag har aldrig använt en dator som kör linux som operativ. Är det lika enkelt som windows numera?
"Förr" så var det ju betydligt mer avancerat iaf. Med "förr" menar jag runt 10 år tillbaka.
Dina päron måste ju onekligen vara en gnutta teknikintresserade iaf. Är väl därifrån du fått dina gener kan man gissa/hoppas
Jag vill bara att min dator skall fungera relativt smärtfritt, vilket dom gjort också genom åren. Relativt.
Har man tur, så är det enklare och smärtfriare än att köra Win, har man otur så är det någonting som inte fungerar "out of the (none existing) box"
Men ge det en vecka eller två, för menyerna är inte likadana som i win, och det kräver ungefär lika mycket tillvänjning som att gå från en windows till en annan, man klickar fel ibland och man fattar inte riktigt i vilken meny man gör vad från början.
Multimediadatorn/musikmaskinen här hemma är en linuxdator, ungarna använder den obehindrat, dottern hade fest här hemma och alla gästerna förstod sig på hur man använde den utan att fråga, och grannarna intygar att det var bra tryck i ljudet och inga avbrott på hela kvällen
Men det går ju att provköra på din dator helt utan att installera någonting alls från en USB sticka eller en Live CD.
Jag har en kusin som är en typisk ANVÄNDARE, han har abolut inga kunskaper och absolut inget intresse av datorer, hans Win totalkrashade och han hade ingen licens då datorn var köpt begagnad.
Vi smällde i senaste Ubuntu.se remixen, allt fungerade utan tweaks, och nu är han helt såld.
Mina egna datorer fungerade också allt direkt på, men brorsan hade någon gammal laptop där det vr lite meck.
Så nu är IAF Ubuntun relativt rakt fram.
Ladda ner och bränn en DVD med ubuntu.se remix och prova, det kostar bara skivan!