Svininfluensan

• Thread starter Thread starter Håkan och Madde
  • Start date Start date
jag vet inte heller nån som hade svininfluensan.....skönt att det blev just mild pandemi oxå!

Hur många här på forumet vaccinerade sig, hur många blev sjuka av vaccinet, hur länge var dom sjuka?

V.S

Hur många vaccinerade sig inte, hur många klarade sig ändå, om dom ovaccinerade blev sjuka, hur länge var dom sjuka?

Jag vaccinerade mig inte, var sjuk 10 dar ungefär (5 arbetsdar) , brukar aldrig vara sjuk så tror på nöffnöff men inte säker :)

Okej, jag hade en jobbarkompis, vars mamma var livrädd för att få skiten, så hon vaccinerade sig, blev sjuk och låg i 10 dagar, hennes son struntade i vaccinet, fick det (av någon annan) och var borta 5 dagar.

Jag tror att människor med god fysik (han, inte jag, absolut inte hans mamma) klarar av en Influensa rätt bra!

Vaccinerade mig och fick lite feber vilket jag alltid får vid influensavaccinering.....

Enda anledningen att som ung och frisk att vaccinera sig var/är att denna variant även dödade unga och friska något som inte är brukligt med säsongsinfluensan.

Jag tycker antivaccinförespråkarna är sällsynt löjliga och borde läsa på. Som ung frisk västerlänning dör du inte i malaria ändå käkar du malariaprofylax vid resa i riskländer trots att profylaxet är en coctail långt farligare än svinvaccinet. Samma visa med Hepatit A/B vaccin, hur många svenskar som åker till Thailand tar inte detta trots att HAV/HBV smittorisken är minimal och behandlad smitta i princip inte leder till döden.

Antingen får man vara renlärlig och inte vaccinera sig alls och låta bli att äta läkemedel vid banala åkommor eller så ställer man sig i kö och kavlar upp ärmen....

Jag tycker antivaccinförespråkarna är sällsynt löjliga och borde läsa på.

Antingen får man vara renlärlig och inte vaccinera sig alls och låta bli att äta läkemedel vid banala åkommor eller så ställer man sig i kö och kavlar upp ärmen....

så man ska kavla upp ärmarna och betala för en scam också? :D

Världshälsoorganisationen (WHO) anklagas för att ha överdrivit pandemihotet efter påtryckningar från läkemedelsindustrin – vilket lett till miljoner inköpta vaccindoser som ingen längre vill ha. Igår förhördes WHO av Europarådet om svininfluensan i en historisk hearing.

–WHO har vilselett regeringar att köpa in massvis med vaccindoser när svininfluensan i själva verket visat sig vara en mild pandemi. Detta har kostat regeringar mycket pengar som kunde ha spenderats bättre, stressat människor och skapat kaos i sjukvården. WHO har förstört mycket av sin trovärdighet då de slagit falskt alarm, förklarade Paul Flynn, vice ordförande i Europarådets hälsokommittée.

–Det fanns ett finansiellt imperativ bakom detta. Läkemedelsindustrin som investerat fyra miljarder dollar (för att utveckla vaccin) har drivit på samt haft egenintresse av att det fanns en fruktan och blev ett enormt överinköp av vaccin, fortsatte han.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/who-pressas-om-influensa_4157933.svd

IPCC är också i blåsväder.

Tjänade chefen för FN:s klimatpanel på att inte rätta till felen i en rapport som hotade med en katastrof i Himalaya redan 2035? Det är en tysk klimatforskare som ställer den kritiska frågan i det tyska nyhetsmagasinet Der Spiegel.

Förutom uppgiften som ledare för IPCC är han också chef i forskningsgruppen Teri i New Delhi som sysslar med klimatfrågor. Teri fick 500 000 dollar av Carnegie Corporation i New York just för att syssla med det katastrofhot som målas ut i FN-rapporten.

Flera forskare har i Der Spiegel frågat varför IPCC inte stoppade uppgiften att stora delar av Himalayas glaciärer skulle ha smält till 2035. Först i förra veckan skedde det efter enorma påtryckningar och envist motstånd från klimatpanelens ledning.

http://svt.se/2.22584/1.1862330/-_t...n?lid=senasteNytt_1764882&lpos=rubrik_1862330

Last edited:
så man ska kavla upp ärmarna och betala för en scam också? :D

Världshälsoorganisationen (WHO) anklagas för att ha överdrivit pandemihotet efter påtryckningar från läkemedelsindustrin – vilket lett till miljoner inköpta vaccindoser som ingen längre vill ha. Igår förhördes WHO av Europarådet om svininfluensan i en historisk hearing.

–WHO har vilselett regeringar att köpa in massvis med vaccindoser när svininfluensan i själva verket visat sig vara en mild pandemi. Detta har kostat regeringar mycket pengar som kunde ha spenderats bättre, stressat människor och skapat kaos i sjukvården. WHO har förstört mycket av sin trovärdighet då de slagit falskt alarm, förklarade Paul Flynn, vice ordförande i Europarådets hälsokommittée.

–Det fanns ett finansiellt imperativ bakom detta. Läkemedelsindustrin som investerat fyra miljarder dollar (för att utveckla vaccin) har drivit på samt haft egenintresse av att det fanns en fruktan och blev ett enormt överinköp av vaccin, fortsatte han.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/who-pressas-om-influensa_4157933.svd

Klart där finns ett finansiellt perspektiv bakom detta precis som bakom mängder av annat inom vården och där var någon som tjänade grova pengar på allt vaccin. Detta skall dock ställas i relation till alla andra läkemedelsval på svajjiga grunder och då är denna vaccineringsomgång en piss i Nilen. Vi skriver årligen ut onödigt dyra läkemedel på tveksamma grunder för långt mer än 1 miljard som vaccinationen kostade....

Vi skriver årligen ut onödigt dyra läkemedel på tveksamma grunder för långt mer än 1 miljard som vaccinationen kostade....

möjligt, såg att de satt i system att ta högre betalt för läkemedlen men det skapar inte kaos i samhället och vården på samma sätt.

Ser liksom inte varför jag skulle ta ett vaccin bara för att staten köpt in det?

Min kropp mitt val :sjuk

Min mamma ringde en dag orolig i telefonen och jollrade att "Jag vill att du tar sprutan. Du vet ju hur lätt du blir sjuk."
Det sade hon alltså till mig som inte missat en enda arbetsdag på grund av sjukdom sedan fyra år.

Jag fick dock faktiskt schweinflunsen med tämligen stor sannolikhet då 3 av 5 pers i arbetsrummet låg positivtestade hemma veckan efter att samtliga 5 satt med samma torrhosta på fredagen innan.
Det enda som hände med mig var att det smakade blod i munnen och jag fick så svårt att andas den kalla utomhusluften att jag övernattade på kontoret i några dagar och åkte taxi till och från jobbet, enkom för att undvika andas kall luft.
Annars ingenting. Kände mig inte ens lite förkyld.
Märklig upplevelse.

Last edited:
Tog vaccinet. Fick lite ont i överarmen. Gick över på 48 timmar.
Hade jag tajjat med vänsterarmen hade det möjligen varit ett pytteproblem, nu blev det inte ens det.
Fick den vanliga influensan förra året, det var inte alls kul så nu tar jag alla vacciner jag får gratis. :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg