Redigera film. Vilket program?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har bara använt moviemaker och det begränsar kreativiteten lite. Vad ska jag använda istället som är enkelt och bra?

Jag har pillat lite i pinnacle studio, nu är ju inte jag något proffs direkt, men det är rätt lättförstått iaf :)

Jag håller på att installera premiere elements. Ska kolla om det är något att ha. Har hört att det är krångligt. Nästa sak ätt testa blir din rekommendation.

Jag håller på att installera premiere elements. Ska kolla om det är något att ha. Har hört att det är krångligt. Nästa sak ätt testa blir din rekommendation.

Tjenna!

Jag har testat igenom dem flesta. Min uppfattning är att Pinnacle Studio är lätt att ha och göra med samtidigt som Adobe Premier är lite för krabbigt till att sätta ihop småfilmer i (perfekt att animera i dock).

Vill slå ett slag för Sony Vegas som jag upplever som steget mellan Adobe Premier och Pinnacle.

Lycka till!
//KaliZ

Har både Pinnacle Studio 14, Adobe Premiere CS4 & Elements CS4 (vann på lotto ;) )

Pinnacle = lätt att jobba med, har en del roliga effekter, men gjort för semestervideon

Elements = svårt att sätta sig in i men har halvt oändliga möjligheter

Premiere = lika med elements men hade stöd för nått jag inte kommer ihåg vad som inte elements stödde så fastna här, blir bra skit om man lär sig det :)

Den versionen av Elements jag skaffa verkar strula. Ska testa det lite mer och dra in Pinnacle också och testa.

Jag kör premiere Elements och jag tycker det är väldigt smidigt och pedagogiskt. Allt jag behöver finns där men så är jag allt annat än någon avancerad användare.

Jag gör grovjobbet i sony vegas och finliret i adobe director el premier.

:tummenupp
Jag har pillat lite i pinnacle studio, nu är ju inte jag något proffs direkt, men det är rätt lättförstått iaf :)

håller på installera det justnu . hållt på med det i 10 min . tar väldigt långt tid. hoppas det är värt det....:tummenupp

Kan win 7 64 bit ställa till några problem? Såg att Adobe hamna i x86 mappen. Är allmänt segt och stular. Har premiere cs4 pro.

Kan win 7 64 bit ställa till några problem? Såg att Adobe hamna i x86 mappen. Är allmänt segt och stular. Har premiere cs4 pro.

Jag har Win7 64bit och även jag premiere i x86, funkar prima här.

Men vad har du för burk, minne, grafikkort?
Nya drivrutiner till graffekortet?

Jag har Win7 64bit och även jag premiere i x86, funkar prima här.

Men vad har du för burk, minne, grafikkort?
Nya drivrutiner till graffekortet?

När jag tog en gammal film och inte försökte capture från kameran gick det bättre. Verkar funka.

Har en amd 2,8 trekärnors med asus M4A78 pro moderkort. 4 gig ram. Inget grafikkort men 1080p funkar fint.

Tips på bra tutorials? Är ju inte jEttÄ enkelt.

När jag tog en gammal film och inte försökte capture från kameran gick det bättre. Verkar funka.

Har en amd 2,8 trekärnors med asus M4A78 pro moderkort. 4 gig ram. Inget grafikkort men 1080p funkar fint.

Tips på bra tutorials? Är ju inte jEttÄ enkelt.

Jag har samma moderkort som dig med :)

Grafikkort kan nog vara trevligt att köpa till, då Adobe använder grafikkortet för att bearbeta videofilerna, avbelastar processorn.

Skillnad på att spela upp och spela in :)

Sony Vegas använder du för klippning, redigering och ev konvertering. Ska du göra en DVD med menyer och snygga grejer använder du DVD architect.

De kompletterar varann alltså. Du förbereder allt i Vegas och sen paketerar du i Architect. Ska du bara publicera på nätet eller .avi eller liknande behöver du inte architect.

de använde jag både till WOT 1 och 2

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!