ER6-tråden

nä jag märkte med att det inte var så kul att köra motorväg med hojen längre sträckor, körde e4an till stockholm på fullgas med 20kg+ på ryggen, kände att man kanske skulle haft lite kåpor men ska jag ha kåpor blir det nåt helt annat.
Fast motorväg överhuvudtaget är tråkigt och ska undvikas.
Skulle med vilja dra söderut men hittar ingen som vill köra med :( , inte på två hjul iaf.
 
Någon som kör/kört både vanliga ER6 och Versys och har någon kommentar? Är det stor skillnad hur de upplevs? Beskriv gärna lite om intryck och skillnader.

Var helt inne på en ER6:a, men håller så smått på att övertalas till att köpa en lätt begad Versys ist, vad säger ni i tråden låter det som en dum idé?

Har kört och ägt båda (Versys -08, ER6 -06). Förutom det den uppenbara skillnaden i utseende så är körställning, motorkaraktär och känsla annorlunda.

Körställningen är mera upprätt och bekväm på Versys och att skjutsa på den är inget problem, båda sitter bra. ER6 känns väldigt liten i det avseendet.

Det skiljer c:a 8 hk till ER6:ns fördel, vilket märks tydligt vid rena accelerationsjämförelser. Vridet känns dock bättre på Versys, den har betydlig mera power på lägre varv (enligt min subjektiva bedömning).
ER6 är mera sportig i sin känsla och Versys bekvämare. ER6 känns lite enklare i sitt utförande, Versys är lite mer påkostad den har tex justerbar USD-gaffel.

Så frågan är vad du vill få ut av din hoj? En allsidig hoj för att köra lite touring med och som inte bangar för kurviga vägar, dåliga vägar och kanske tom lite grusväg, eller en lite sportigare hoj? Själv valde jag Versys... :D
 
Nån som har koll på hur man gör för att få en ER6f -09 tvåögd? Har skaffat mig en vacker grön sak men tycker att det är fult att bara ena framlyktan lyser :(. Förra ägaren har vinklat ner helljuset och brukade köra med det igång alltid för att få den tvåögd men jag vill gärna ha ordentligt helljuse...
 
Har kört och ägt båda (Versys -08, ER6 -06). Förutom det den uppenbara skillnaden i utseende så är körställning, motorkaraktär och känsla annorlunda.

Körställningen är mera upprätt och bekväm på Versys och att skjutsa på den är inget problem, båda sitter bra. ER6 känns väldigt liten i det avseendet.

Det skiljer c:a 8 hk till ER6:ns fördel, vilket märks tydligt vid rena accelerationsjämförelser. Vridet känns dock bättre på Versys, den har betydlig mera power på lägre varv (enligt min subjektiva bedömning).
ER6 är mera sportig i sin känsla och Versys bekvämare. ER6 känns lite enklare i sitt utförande, Versys är lite mer påkostad den har tex justerbar USD-gaffel.

Så frågan är vad du vill få ut av din hoj? En allsidig hoj för att köra lite touring med och som inte bangar för kurviga vägar, dåliga vägar och kanske tom lite grusväg, eller en lite sportigare hoj? Själv valde jag Versys... :D

Vad fick du ge för din? Helt ny eller?
Japp, det var väl ungefär det du beskriver jag gissat själv också, åroblemet är att jag inte riktigt vet vad jag hellr vill ha nu när det inte går att provköra:tungan
Gillar väl sportigare hojar, men uppskattar även lite användbarhet, så...:va
 
Vad fick du ge för din? Helt ny eller?
Japp, det var väl ungefär det du beskriver jag gissat själv också, åroblemet är att jag inte riktigt vet vad jag hellr vill ha nu när det inte går att provköra:tungan
Gillar väl sportigare hojar, men uppskattar även lite användbarhet, så...:va

Köpte den ny för listpriset, tror det blev 78' med ABS, Arrow slip on, packväskor o lite annat. Ja, provkörning eller körning överhuvudtaget är det inte tal om än på ett tag. Tålamodsprövande... :hoppa
 
Nån som har koll på hur man gör för att få en ER6f -09 tvåögd? Har skaffat mig en vacker grön sak men tycker att det är fult att bara ena framlyktan lyser :(. Förra ägaren har vinklat ner helljuset och brukade köra med det igång alltid för att få den tvåögd men jag vill gärna ha ordentligt helljuse...


Är också intresserad av att få den tvåögd..! Hojta till om du löser det..!
 
Köpte den ny för listpriset, tror det blev 78' med ABS, Arrow slip on, packväskor o lite annat. Ja, provkörning eller körning överhuvudtaget är det inte tal om än på ett tag. Tålamodsprövande... :hoppa

Mmmm, minst 4 månader bort uppe hos moi! Känns som rätt läge att köpa dock. Fast det gäller ju att veta vad man villa ha.
 
äsch bara slå till, jag gjorde mitt vanliga test när jag köpte min... ok den startar.. här har du pengarna.
Er6 är en lättkörd o rolig hoj på krokiga vägar, på motorväg skulle man kanske haft en 50 hk mer men man klarar sig.
Får du en till bra pris så ser jag inga anledningar till att banga men det beror ju på vad man är för typ av åkare, älskar man sporthojar med kåpor och hög toppfart är det nog fel cykel.
 
hej jag har dålig koll på det här med batterier och batteriladdare så jag undrar om CTEK MULTI XS 4003 är en bra laddare till en kawasaki er6f -08 ?

tacksam för all hjälp
 
Om någon är på jakt efter en Er6a så kan jag kanske tänka att släppa min svarta 09a ABS, 300mil, miniblinkers, kraschpuckar (rizoma) och slipon på.

Rätt pris bara, nya med ABS ligger på 70 ungefär. säg strax under 60k
 
Om någon är på jakt efter en Er6a så kan jag kanske tänka att släppa min svarta 09a ABS, 300mil, miniblinkers, kraschpuckar (rizoma) och slipon på.

Rätt pris bara, nya med ABS ligger på 70 ungefär. säg strax under 60k
 
Precis satt in ett larm på en Er:a 2008, men är det någon som vet hur man kopplar in med fjällstart eller har ett kopplingsschema över hojen?
 
har med ett larm liggande med fjärrstart sen ett par år tillbaka men vart fasen ska man gömma elen? är ju så dåligt med plats under sadeln:va
 
Jag är nybliven er6-n ägare och undrar om det finns nån verkstadsmanual på nätet eller om någon har den som pdf eller liknande. Hojen har varit stulen så det är en hel del att göra med den... Tacksam för svar.
 
Jag har servicemanualen på PDF. Den är 9meg packad, så jag vet inte om den går att maila. Gmail kanske?
 
Back
Top