CBR 600 sj-pall Puck Editon

Då ställer vi första enkla frågan från novisen, vad använder jag enklast för att göra formen på tailen som jag vill ha den ? Min tanke är att montera ett lyse ist för två, har fnulat lite på z1000:s men har inte hittat nåt jag kan mäta på.
 
Då ställer vi första enkla frågan från novisen, vad använder jag enklast för att göra formen på tailen som jag vill ha den ? Min tanke är att montera ett lyse ist för två, har fnulat lite på z1000:s men har inte hittat nåt jag kan mäta på.

Jag använder blå markskiva styrofoam.
Fördelen med en rak skiva som utgångsläge gämfört med tex. fogskum som några använder är att det är enkelt att hitta referenspunkter.

Tex en kuts.
Börja med en rektangulär bit.
Mät ut och snekapa biten i bak för att få den avsmalnande.
Mät och få andra sidan exakt likadan.
Nu vill du få biten tex rundad i framkant.
Mät ut passande hörnradie ock kapa bort.
Sen likadant på andra sidan osv....
Dom nya formerna du nu fått på biten gör att du nu har ännu fler lika punkter på varje sida som du kan utgå ifrån.

På det här sättet så är det jävligt lätt att få delarna liksidiga och inte lite mer/mindre på någon sida.

Vi börjar där....:tummenupp
 
Väl talat herr Kånstnärr
 
Då blir det till å anskaffa lite sånt å testa :tummenupp !
 

Bifogat

  • tail.JPG
    tail.JPG
    30.2 KB · Visningar: 133
  • tail3.JPG
    tail3.JPG
    23.6 KB · Visningar: 128
Aha som du, Tack !:D

Här ger man en komplimang och allt man får är skit :gråta


Chey-motor. Söker man på wikipedia så får man upp följande förklaring,

En väldigt liten motor som ofta återfinns i motorcyklar avsedda för nybörjare eller tjejer, även vanligt monterade på lekfordon typ gocart eller den norrländska sparken. En 600cc präglas främst av bristen på effekt samt karisma. Vanliga motorcyklar i klassen är ER6-N eller SV650. Båda kända för sina minst sagt mesiga upplevelser.

Men på tal om jordnötter, när blir'e nå snorklar till The Race 1? Dom ska lackas rosa.
 
Må 70 timmars arbetsveckor fara åt helvete !:mad:
Hinner ju inte bygga någe hoj.
Well lite tröst är att mina nya bromsskivor är klara.
Tackar Knut på ISR för hjälpen !:tummenupp
Alla dom sma blå plupparna ska bytas ut till svarta så fort ISR får in dom.
320 skivor, utflyttade radialok och ISR pump lär ju funka........
 

Bifogat

  • 37.jpg
    37.jpg
    142.8 KB · Visningar: 252
  • 38.jpg
    38.jpg
    132.1 KB · Visningar: 222
Må 70 timmars arbetsveckor fara åt helvete !:mad:
Hinner ju inte bygga någe hoj.
Well lite tröst är att mina nya bromsskivor är klara.
Tackar Knut på ISR för hjälpen !:tummenupp
Alla dom sma blå plupparna ska bytas ut till svarta så fort ISR får in dom.
320 skivor, utflyttade radialok och ISR pump lär ju funka........

ISR skivor ska ha BLÅ pluppar!!!!!!!!
 
Funtar på att byta mina blå mot någon annan fin färg med, kanske neonbrun?
Vi får starta en ISR klubb, mest delar får en kanylbulle på Rosen.

Skall bli kul att se hur allt ser ut monterat på hojjen!
 
Ja vill åsså tillhöra ISR klubben... :gråta
Måste fiCksA ihop 7 lappar nuuu... Vänta ett tag... Merca servicen går på 7200..
Hmmm 60 mil kvar...

:hihi
 
Funtar på att byta mina blå mot någon annan fin färg med, kanske neonbrun?
Vi får starta en ISR klubb, mest delar får en kanylbulle på Rosen.

Skall bli kul att se hur allt ser ut monterat på hojjen!

Fan du leder....
Jag kör ju med -09 radialok Honda orginal.

En kanylbulle OCH en dammsugare.

Ja vill åsså tillhöra ISR klubben... :gråta
Måste fiCksA ihop 7 lappar nuuu... Vänta ett tag... Merca servicen går på 7200..
Hmmm 60 mil kvar...

:hihi

Du får ordna upp en en dekalskrivarkurs som du tar fett med deg för.
Vet en som kommer anmäla sig på den !:D
 
Last edited:
Nice med liiiite hojbyggen.
Gaffeln på plats och jag han med att fixa en genomgående gängstav till kraschpuckarna.

Några bilder.

Många Hondor blire................:D
 

Bifogat

  • 39.jpg
    39.jpg
    189 KB · Visningar: 381
  • 41.jpg
    41.jpg
    185.3 KB · Visningar: 330
  • 40.jpg
    40.jpg
    176.3 KB · Visningar: 280
  • 42.jpg
    42.jpg
    187.8 KB · Visningar: 392
Ser väldigt bra ut, syn att du kommer lägga hojen sen bara.... Men jag hoppas du håller dig på hjulen!

LACKA MIN HOJ! ;-)
 
Sisådärja, verkar som att herrn blir klar långt före mig.. Vill oxå ha allt lackat och klart, mina fingrar blöder buhuuu :(

Fälgarna bryter av riktigt gött mot silvret!
 
Nice med liiiite hojbyggen.
Gaffeln på plats och jag han med att fixa en genomgående gängstav till kraschpuckarna.

Några bilder.

Många Hondor blire................:D

Snyggve.

Misstänker att kylaren ska lite mer bakåt men dubbelkolla genom att dra ihop gaffeln max med ett spännband och se att du har ett spel mellan däck och kyl.
Tänk på att det ska finnas lite utrymme för flex på gaffeln.

Inge kul att upptäcka att det blev för tajt när man står i kalkbrottet på Gotland och det pissar vatten.
 
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top