Spotify med mobilt bredband?

Tror man måste ha premium, ialla fall på min android lur..

Köra Spotify med mobilt bredband i laptopen funkar det utmärkt om man sitter still hemma, körde på bara mobilt bredband i ett år hemma utan problem. Sitter man i bilen så borde det väl funkar lika bra, förutom om man hamnar i radioskugga. Beror väl mest på hur täckningen ser ut längs vägen.

Köra Spotify med mobilt bredband i laptopen funkar det utmärkt om man sitter still hemma, körde på bara mobilt bredband i ett år hemma utan problem. Sitter man i bilen så borde det väl funkar lika bra, förutom om man hamnar i radioskugga. Beror väl mest på hur täckningen ser ut längs vägen.

Kanske skulle jag formelera om frågan till hur är täckningen för mobilt bredband utefter vägarna :tummenupp

Hehe, och det beror nog ganska mycket på vilken väg du åker... :D

Och vilken operatör man väljer att sponsra med sina pengar.

Som tips funkar Spotify utan att tanka sitt Comviq kontant surf, det verkar inte gå på samma portar som Internettrafiken, så dom har glömt att strypa dom... :D

/ Jens

Och vilken operatör man väljer att sponsra med sina pengar.

Som tips funkar Spotify utan att tanka sitt Comviq kontant surf, det verkar inte gå på samma portar som Internettrafiken, så dom har glömt att strypa dom... :D

/ Jens

Låter ju sjukt ologiskt, om det stämmer så måste jag genast fixa en extra dongle :)

Köp premium så kan du välja att en del låtar skall vara tillgängliga offline också. Min erfarenhet är att mobilt bredband inte kan upprätthålla tillräckligt god bandbredd när det hoppar mellan masterna för att duga till streamingen.

Sundsvall-Stockholm funkade utan problem för mig i somras med telias mobila. Tror inte de bröts en enda gång faktiskt!

Håller man sig på stora vägar och liknande så bör det fungera.

Edit: kan ju dock hända att det blir lite "stopp" i låtarna ibland men då får du väl nynna tills det blir bättre..

Den cachar ju upp i förväg om du lirar ex ett album, så du måste nog vara utanför täckningen några minuter iaf innan du märker nåt.

Spotify premium i iPhone funkar sjuuukt bra!
Tankar ner alla spellistor jag vill komma åt så jag har dem offline och sedan kan man släppa all oro över att sakna täckning eller vad det kostar att streama.

Spotify premium i iPhone funkar sjuuukt bra!
Tankar ner alla spellistor jag vill komma åt så jag har dem offline och sedan kan man släppa all oro över att sakna täckning eller vad det kostar att streama.

Ja, spotify till Iphone eller Android verkar vara tha shit om man lyssnar mycket på musik.. :fakta

/ Jens

Jaghar inte testat men min gissning är att det kanske kan funka med rätt operatör och tur som en tokig.
Troligen får du avbrott i trafiken tills du blir galen och inte längre orkar använda det.
Jag skulle gissa att premium och tanka ner låtarna är bättre då.

Annars finns det små runda plastbitar som kallas CD skiva, bränn ut det du vill lyssna på och förvara i bilen!

Annars finns det små runda plastbitar som kallas CD skiva, bränn ut det du vill lyssna på och förvara i bilen!
Annars kan man ju kopiera över skiten till ett kasettband med, så slipper man oroa sig för repor :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back