"Det är så sällan man ringer till sig själv"

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Dagligen stöter man på folk som inte vet vad dom har för mobilnummer.
Hur tänker man då?

Inte...

Edit: Men det händer att jag uppger farsans nummer ibland. För våra nummer börjar nästan likadant. Så om jag börjat på ett av dem så blir det så.

Last edited:
Har en sån kompis... Vi skulle åka till Sälen för ett par år sedan. Vi åkte sent på natten för att komma upp tills liftarna öppnade. Vi skulle börja med att tanka vid 02.30 och han svänger in på en JET-mack eftersom han har JET-kort.
Han kliver ut och strax efter tittar han i bilen igen och undrar vad han har för telefonnummer hem..
- Varför ska du ha telefonnumret hem?
- Så jag kan fråga min tjej vad jag har för pin-kod på soppakortet.
- Ring med min telefon, ditt namn hittar du på "N" som i Nollkoll!

beror ju lite på hur ofta man byter nummer.. Har märkt att när man blivit äldre än 20 går det inte att lära sig nya sifferkombinationer så har man skaffat sitt nummer efter det är det kört :huvet

Brukade alldrig ha koll på det förut, fast nu sitter det när man behövt kunna lite oftare. :tummenupp

Inte så jäkla lätt om man inte hamnar på att ge ut det särkskillt ofta. Inte så att man går och muttrar på sitt eget tel nr hela dagarna i ända ifall det nu skulle behövas någon gång... Dock har man ju inskrivet i mobilen så det är ju inget större problem. :/

beror ju lite på hur ofta man byter nummer.. Har märkt att när man blivit äldre än 20 går det inte att lära sig nya sifferkombinationer så har man skaffat sitt nummer efter det är det kört :huvet

Sant iochförsig, hatar när folk byter nr, varför gör man det ? Kan förstå om det är en firmatele men ens privata :va:va

Jag har grymt sifferminne men pissdåligt namnminne. Det har gett mig den otrevliga upplevelsen att jag kan massvis med nummer i huvudet men jag vet inte alltid vart de går.
Kan tonvis med koder till både kort och larmsystem, det svåra är bara att placera dem :D

Jag har grymt sifferminne men pissdåligt namnminne. Det har gett mig den otrevliga upplevelsen att jag kan massvis med nummer i huvudet men jag vet inte alltid vart de går.
Kan tonvis med koder till både kort och larmsystem, det svåra är bara att placera dem :D

:D:D:D:D:tummenupp:tummenupp

Hatar att behöva förklara detta Sportbike!

Om du är på krogen o frågar en tjej efter hennes nr och hon säger att hon inte kan det....:tuttar

Vet inte om jag behöver säga mer :arsele

Om du är på krogen o frågar en tjej efter hennes nr och hon säger att hon inte kan det....:tuttar

Det är lätt hänt att man inte kan sitt eget mobilnummer faktiskt. Har man haft ett nummer en längre tid och sedan får ett annat nummer så tar det ett tag innan man känner sig helt säker på sitt nya nummer.

Om en tjej inte kan sitt eget nummer så ger jag henne mitt nummer istället. Då får hon ringa till mig istället för tvärtom. Funkar faktiskt lika bra som att jag ringer. Alternativt får hon slå mitt nummer på sin telefon och då har jag hennes och hon mitt. Så det är inget stort, olösbart problem.

Då har jag hittat rätt :adjö

Ha, ännu en person som precis sa -"det är så sällan man...."
Mysko.

Last edited:
Jag kan inte något av mina nummer, inte mobilnumret, inte hemnumret. Lyckligtvis så minns jag fortfarande vad jag heter så jag kan ta hjälp av hitta.se.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg