Jag mår faktiskt dåligt.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Av att inte kunna åka hoj :(

Förra sommarn var lätt den bästa i mitt liv, Vakna tidigt på morgonen med fönstret öppet och bara känna doften av blommor, höra fåglarna sjunga och samtidigt känna fukten i luften av allt dagg. Perfekt hojväder var det första jag tänkte på!

Upp och ta en dusch, lite kaffe och förbereda sig litegrann. Dra på sig skydd och diverse andra attiraljer.

För att sedan gå ut i garaget och mötas av det vackraste som finns, en fulltankad och nyservad rääser hoj! Bara det ögonblicket är magiskt.

Man startar upp och låter den gå varm, på något sätt var jag alltid nervös inför en körning, speciellt när det var så nära "take off". Samma sak nu. En del av charmen tycker jag! När fjärilarna åker berg o dalbana i magen och man är alldeles knäsvag... aaah vilken känsla!

Gör en sista check för att se så allt är okej.. Sen är det dags att åka.

Visste inte riktigt vart jag skulle egentligen, ville bara bort. Lämna verkligheten för en stund. Kommer ut på en väg där jag aldrig varit förut, det är vassa kurvor och faktiskt rätt så ny asfalt.. Jag gör ett ordentligt nerlägg, för att sedan lägga av ett skönt skratt i hjälmen för mig själv. Jag lever! Ska aldrig slut åka hoj! Bestämmer mig för att åka någonstans där det finns lite vyer att titta på, hamnar på en strand. Vattnet är klart och solen står lågt, det är vindstilla.. som taget ur en saga! Stannar här en stund för att slappna av och faktiskt höra tystnaden! Nej nu är det hemfärd som gäller.

Det är sånt här jag saknar :( Just nu så känns det fan som att vår/sommar aldrig inträffar sig! Det är krävande att inte ha något o göra, att bara springa runt och längta hela tiden.

Hur mår ni där ute? Vad sysselsätter ni er med :va

Köp isdäck och ha minst lika roligt på vintern helt enkelt, bästa vinternöjet.

Jo det är ju lätt för er som bor lite mer norrut. Jag hade nog inte vågat mig ut på nån frusen sjö häromkring.
Det är ingen fara, dom kör med bil och hoj på Ringsjön.

On topic: Jag mår skit av snö o kyla och det är inte bara länkat till att jag inte kan köra hoj. Vintern har vi fått för våra synders skull.

köp kråss!:tummenupp

Jo det är ju lätt för er som bor lite mer norrut. Jag hade nog inte vågat mig ut på nån frusen sjö häromkring.

Jag bor i mitten och ända ner till Sveriges gräns finns det bra isar vad jag har hört. Gränsen går väl ganska så rakt över Sverige med början vid Götet-> Borås-> Jönköping-> Västervik :gnissla

Jag bor i mitten och ända ner till Sveriges gräns finns det bra isar vad jag har hört. Gränsen går väl ganska så rakt över Sverige med början vid Götet-> Borås-> Jönköping-> Västervik :gnissla

Tyvärr. Finns väl nån enstaka sjö. Uggleboda är ju ett ställe, sen har vi ju gränum.

Men jag kan inte köra på vintrarna ändå.

Det är ingen fara, dom kör med bil och hoj på Ringsjön.

On topic: Jag mår skit av snö o kyla och det är inte bara länkat till att jag inte kan köra hoj. Vintern har vi fått för våra synders skull.

Vintern behöver ju faktist inte vara en fullständig pina.

Bifogat

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    142 KB · Visningar: 154
  • untitled1.jpg
    untitled1.jpg
    139.6 KB · Visningar: 134
Film och TV-serier, PS3, YouTube'a typ James Stewart och Travis Pastrana (eller Red Bull i allmänhet), jobba/plugga, SNOWBOARD!
hålla sig sysselsatt med projekt, typ fotografera, vintermeka, frosta frysen, åka/resa till varmare breddgrader?

och så pilla navelludd såklart....

Det skall alltså finnas ett slags läge då man inte finner något vettigt att göra?
Om ja; när inträffar då detta?

Nej, den handlar om hur vi mår och hur vi sysselsätter oss! :)

jaha, läste bara gillar köra hoj på sommaren o blablabla....:D

mår bajs på vintern men denna vintern har varit helt ok bara för att vi kört kråss. sååå! :tungan

jaha, läste bara gillar köra hoj på sommaren o blablabla....:D

mår bajs på vintern men denna vintern har varit helt ok bara för att vi kört kråss. sååå! :tungan

:fakta

Det enda botemedlet är geggmoped, och sådan körs med fördel i enduroskogen på vintrarna (skaaaaauningarna har bara inte förstått det än :hihi).

På mig hjälper det även regniga somrar med, faktum är att det botar sug efter gatmoped helt och hållet.

Det GÄLLER att ha en bunt med intressen, att snöa in sig på ett är ingen bra idé..
Har du en fru kan du ju lägga lite tid på henne ;)
Jag har ingen partner, så hela summan går till mig själv :hihi
Jag reser runt o frilandsjobbar om vintrarna, drar tex till Åre om 40min! Bara det i sig är ett intresse och man har kul! Träffar alltid nytt folk, hänger endel i backen såklart...
Konserter! Åker ofta till Gbg, Oslo, Köpenhamn och kollar band. Gör en weekend av det med goda vänner!

Så ut, träffa människor, aktivera dig, ha små planer att se framemot är mitt bästa tips!

Jag kan stolt säga att denna vintern gått så jäääkla fort! 2 Mån kvar tills fåglarna börjar kvittra :)

Jag har säsongsbaserad ångest - på sommaren oroar jag mig för att den ska ta slut, på vintern oroar jag mig för att den satans sommaren med tvång om hojåka ska komma...

Felet: för många intressen samt en benägenhet att gå upp totalt i det jag gör.

Endurohoj av årsmodell baserad på ekonomi är bajset.
Är det för kallt så bilar man på isen.
Eller offroadar om man har passande bil.

• Gilla
Reaktioner: SGM
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!