http://www.dn.se/nyheter/sverige/ny-sorts-fusk-med-teoriprov-avslojat-1.1026505
WTF!? Vem är så jävlad korkad och inser inte att det hela handlar om säkerhet för sig själv och andra, rent av liv och död... och slänga 12.000 kr på en sådan jävla grej - varför inte bara lägga den summan på att plugga och öva!?
(nu minns jag inte heller exakta antal övningstillfällen jag tog, men inte fasen var jag uppe i 5-siffriga belopp, varken för MC eller bil, 6-8 tusen skulle jag tro att det hamnade på)
Ny sorts fusk med teoriprov avslöjat
Vägverket har avslöjat en ny typ av fusk på körkortets teoriprov. Fem personer har blivit ertappade med bluetoothsändare i provdatorns hörlurar, rapporterar flera medier. Genom sändaren fick de rätta svaren på frågorna.
Det första fallet avslöjades i Falun i november 2009. Sedan dess har ytterligare fyra fall uppdagats, i Norrköping, Linköping, Jönköping och Borås.
Enligt uppgifter till polisen har fuskarna betalat 12.000 kronor för de rätta svaren, men vilka som ligger bakom är okänt.
Vägverket har nu börjat placera ut utrustning för att förhindra sändning i provlokalerna.
WTF!? Vem är så jävlad korkad och inser inte att det hela handlar om säkerhet för sig själv och andra, rent av liv och död... och slänga 12.000 kr på en sådan jävla grej - varför inte bara lägga den summan på att plugga och öva!?
(nu minns jag inte heller exakta antal övningstillfällen jag tog, men inte fasen var jag uppe i 5-siffriga belopp, varken för MC eller bil, 6-8 tusen skulle jag tro att det hamnade på)