Åsikter och omdömen om Scala Rider Q2?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Råkade impulsköpa en Scala Rider Q2 idag. Undrar bara lite nyfiket för er som kör med någon form av samband/telefonutrustning för hjälm...
:)
Vad har ni valt och hur funkar det märket?

Missnöjda att ni köpte?

Kör kompisar med det tillsammans med dig?

(jag har kört utan i ett antal år, så det vet jag hur det funkar redan)
:tummenupp

Tackar,tackar!
:tummenupp
Jag sökte men fick så många förslag och hittade inte fram till det jag egentligen sökte.

Jag har två st q2:er hemma. En till frugan och en till mig. Fungerar helt utmärkt!
Kan vara skönt att slå på radion om man skall åka längre transportsträckor också (läs asfalt).

Fick du bra pris? Annars är ju G4 på gång nu, bl.a. med A2DP.

Nej, kan jag inte säga, 3500 för multipaketet. Ellos hade det för 2800 tror jag det var. Men som sagt lite av impulsköp, ska åka en sväng i Europa med polaren så vi delade på ett set.

Det var lite på vinst och förlust vi bara slog till, han skulle köra sin mot gps'n på skotern så han ville ha grejerna nu redan. Mest nyfiken bara om hur intresset ligger nu i kollektivet om dessa system. Är det fler och fler som väljer dessa eller är det bara en modegrej?

Själv ser jag stora fördelar med att kunna nås på mobilen när man kör hoj, då de ringer ibland då man är påväg in eller hem från jobbet. Har ju hänt att man undvikit att köra hoj då man väntar väldigt viktiga jobbsamtal.

Tycker det fungerar kanonbra, bortsett från att jag har svårt att få till en bekväm placering av högtalarna i hjälmen (Shoei Syncrotec II).
Jag har min mobil (SE) parad till GPS:en (Zumo) och GPS:en parad till headsetet, så jag kan styra mobilen via pekskärmen på Zumon. Kanon att se vem som ringer också, så slipper man svara om det inte är nåt viktigt :)

Tycker det funkar skitbra, men dom brukar klaga att det brusar i telefonen när det går 140+ ..........har jag hört från en kompis.....:gnissla

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back