En bra körskola i Göteborg??

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Hej,

Jag ska vara körlärare åt en vän i sommar som ska ta sitt körkort och jag undrar om ni rekomenderar någon körskola här i stan? Tanken är ju att han ska ta några lektioner vid sidan om då han tränar med mig.

Jag själv tog mitt körkort 2003 så jag har ingen koll längre på vilka körskolor som är bra. Söker efter en med engagerade körlärare, där det är lätt att få tid, enkla hojar att köra med samt bra priser....??

TACK på föhand för alla svar!!

:krama

Har inte tagit körkort här i stan men jag har bara hört gott om Kul På Hjul :tummenupp

Jag kan nog tala för både Vael, Jenzino och mig själv när jag säger att vi alla är nöjda med Kramérs på alla sätt o vis. Bra lärare, sjyssta priser, smart upplägg.
Vet inte vad de har för cyklar nu, men vi körde Z750 som i alla fall jag gillade. :krama

Jag lånar tråden lite. Vad innefattar en uppkörning för BE kort?

Förresten, är det någon som har E boken att låna ut?

Last edited:
Har visserligen inget att jämföra med men jag gick på Kul på hjul 2007 och tycker de var riktigt bra. Särskilt Stefan.. De har bytt ut sina buellar mot honda cb1000. Bara en sån sak :tummenupp

http://www.mckorkort.se/

Last edited:
Jag kan nog tala för både Vael, Jenzino och mig själv när jag säger att vi alla är nöjda med Kramérs på alla sätt o vis. Bra lärare, sjyssta priser, smart upplägg.
Vet inte vad de har för cyklar nu, men vi körde Z750 som i alla fall jag gillade. :krama

Håller också med här. Inge krångel och inget onödigt snack.

Kul på hjul har jag personligen bara dåliga erfarenheter av, från bekanta som inte blivit väl bemötta och på klassiskt körskolemaner lurade till massor av lektioner. Men kan ju vara tillfälligheter eller yttre omständigheter.

Last edited:
Tog också mitt hos Arne men det var innan han fick fin fina hojar som bmw :rolleyes:

Aktiv bilskola rekommenderas varmt:banana

Jag tog mitt kort också hos Arne. Skön gubbe:)
Jag körde på hans gamla Sevenfifty då och tränade extra på ER5:an när det var den andre elevens tur på Hondan.

Ingen annan har sagt det än, så då passar jag på att rekommendera Hedens Trafikskola där jag gick i somras. Väldigt bra lärare. Honda CB750 samt BMW F650GS hade de när jag var där.

Jag tog mitt kort också hos Arne. Skön gubbe:)
Jag körde på hans gamla Sevenfifty då och tränade extra på ER5:an när det var den andre elevens tur på Hondan.

hehe, den vinröda sevenfifty :tummenupp den glömmer man aldrig ;)
vi är 4 polare som körde upp på den :yoparty

Bruhns trafikskola gick jag förra året! Trivdes kanon med min mc lärare Fredrik. Grymt trevlig och väldigt bra på att lära ut! Dom kör också med BMW F650GS.

Jag säger också Aktiv trafikskola!
Arne är en himla skön gubbe, som på ett lugnt sätt förbereder en bra för uppkörningen.

Jag övade också endel privat och räckte bra med c:a 5 dubbellektioner med Arne! Iaf när jag tog kortet för två år sen så betalade men för 2x40 men fick 2x60 min! Mycket körtid för pengarna!

Ingen annan har sagt det än, så då passar jag på att rekommendera Hedens Trafikskola där jag gick i somras. Väldigt bra lärare. Honda CB750 samt BMW F650GS hade de när jag var där.

Instämmer, tog även jag mitt kort där förra sommaren. Hade grymt skoj och allt gick smidigt. Tog även B-kortet där :tummenupp

Kramer´s Trafikskola Klart den bästa inget snack om saken snacka med Mathias! han är bara bäst... Han lär dig allt du inte kan !:tummenupp:banana

hehe, den vinröda sevenfifty :tummenupp den glömmer man aldrig ;)
vi är 4 polare som körde upp på den :yoparty

Hehe.. Nä, den glömmer man inte:banana
Minns att Arne sa att den var av årsmod 00 och att han hade bytt motor på den en gång innan jag körde på den, den rullar alltså mååånga mil och får utstå mkt den hojen:)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025