Bad moon rising

Vet ej varför man skulle påverkas, men kan månens inverkan höja o sänka havet med 3 meter på vissa håll så vore det väl konstigt om inte även vi skulle känna av det.

Både jag och tjejen tror oss bli påverkade av fullmånen just vid sömn, men inte lika mycket på vintern konstigt nog.
Som Westfield säger, det är nog fullt naturligt att bli påverkad av den med tanke på hur den påverkar övriga naturen.

Skitsnack! Det är bara inbillning. Hamnar i samma korg som folk som tror på varsel och andar.

Exakt. Det är ungefär som folk som läser horoskop. Vill man att det ska stämma så kommer man tolka alla situationer så det stämmer.
Anser det är samma sak med fullmåne. Tror man stenhårt på att man påverkas kommer man säkert göra det också.
Placebo är inte att leka med.

Vet ej varför man skulle påverkas, men kan månens inverkan höja o sänka havet med 3 meter på vissa håll så vore det väl konstigt om inte även vi skulle känna av det.

Den har bara haft några miljarder år på sig att sätta fart på vattenmassorna...

Det finns två olika människor. Krassa och beviskrävande samt de som tror på:spöken, andar, alternativmedicin, varsel, gudar. De senare är även överrepresenterade när det handlar om kreditköp, sms-lån, tv-shop, samt sökande till div dokusåpor.

Last edited:
Jag vet inte riktigt men jag blir så djävla skäggig när det är fullmåne och sen lyfter jag på benet när jag kissar. OooYyyyyyyll :galen

Jag gillar citat som: "Jag vet inte hur men jag tror vi påverkas av månen". dvs jag har absolut ingen aning om vad jag pratar om och har inte noterat indicier på något men jag har läst i dingdingvärld och då tror jag på det.

om nu fullmånen står för det "onda" varför är den med i så många kärleksfilmer då :P

Folk som sover sämre när det är fullmåne kanske skulle se över persiennerna?

Folk som sover sämre när det är fullmåne kanske skulle se över persiennerna?

Jag har sovrummet precis vid dörren. Vid dörren sitter en stark lampa. Den går inte att stänga av, varken från lägenheten eller nånstans utanför. Jag har alltså alltid min lilla fullmåne där. Hjälper inte med tjocka gardiner. Behöver jag påpeka att jag ofta sover riktigt dåligt? :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg