Doom 3

Jag spelar förvisso ytterst sällan men när jag fick hem Doom 3 tänkte jag att det skulle vara värt ett försök. På Doom 2-tiden så spelade jag desto mer men efter det var det mer sporadiskt så Doom 3 kändes som ett bra sätt att testa spelvärlden igen.

Väl hemma med en hyffsad burk och en nybränd Doom 3 -kopia jackade jag in datorn mot en hemlånad projektor, släckte alla lampor och brassade igång hemmabiosystemet......

.....30 minuter senare var lysena tända och på TV visades nån sitcom...
Fyfan vad skitnödig jag blev av det där förbannade spelet. :skrämd ...var ju tvungen att stänga av! :sissy
+ 486 med 14" utbytt mot betydligt nyare Pentium och projektor.
+ Inbyggda små datorhögtalare utbytta mot hemmabio
+ Doom 2 utbytt mot Doom 3
= Skitnödig korvgubbe

Jag var inte beredd på bli så skraj av ett djävla spel! :mad:

Ja jag brukar lira Call of Duty eller Need for Speed normalt men det här spelet hade jag aldrig tänkt ens på att spela men en dag så fick ja för mig att dra ner det och pröva och där vart ja fast. Från början så var det väl inget märkvärdigt tyckte ja men när första monstret dök upp och lägenheten var släkt då sket man nästan på sig. Helt klart det mest adrenalin pumpande spelet jag har spelat. Fler sånna tack.:yoparty

Njäe, nu råkar jag ju veta att Richo lagt ner ganska många hundra timmar på det där spelet. Säkert tusen med.

mjaa... QW/Quake 1 har jag lagt ner ca 10000 timmar på :O

Ok jag vet... slutaa tjat om de :/ Ville man hålla sig i div 1 så vare bara att mala på ;)

Ni som söker skrämmande spel så kan man ju även tipsa om Clive Barkers Undying (psykologisk skräck, the worse kind hehe) och FEAR. och kanske Resident Evil till viss del, men det ser jag nog mer som action/thriller än skräck.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg