Tvättider

Hur ofta tvättar ni? Antal gånger är INTE antalet faktiska maskiner.

• Antal röstningar
    0
Det går fortare att åka på ICA och köpa en 6 pack kallingar och en 6 pack strumpor än att köra en maskin, och med dagens elpriser vete det fan om det inte är billigare också!

Engångskläder FTW

Du får ju dessutom "betalt" för att tvätta, 3x15:-/vecka är det väl. Bra när man ska fuska till sig i skatteavdragen, även avdrag för handskar och skor...

Mer än vad jag visste, de måste jag kolla upp till nästa deklaration.
Skor o handskar går inte dock men de får ja ju ett par per år av jobbet iaf.

Varannan vecka blir det, då kör jag en maskin med strumpor och kallingar och sen en med t-shirts eller sängkläder (1 gång per månad). Ibland blir det jeans också men mycket mer sällan.

använder alla mina kläder innan jag tvättar och finns det inga underkläder eller tvättid..köper jag nya underkläder..:tummenupp

Det går i perioder......

Ofta är det träningskläderna som sätter begränsningen, dels har jag rätt få uppsättningar och sen börjar de lukta illa om de får ligga för många dagar innan tvätt.

Tanken är dock att jag skall klara 21 dagars ombyten utan att tvätta men då får man stå ut att kombinera svarta byxor med beige strumpor de sista dagarna.

Mer än vad jag visste, de måste jag kolla upp till nästa deklaration.
Skor o handskar går inte dock men de får ja ju ett par per år av jobbet iaf.

Aha, får man skor och handskar av jobbet så stämmer det att du inte får göra avdrag för det. Annars får du det, eller man fick det när jag jobbade som väktare på heltid åtminstone. Men jag fick handla själv...

Röstar inget, eftersom varannan vecka saknas :)

Har tid bokad en gång i veckan. Har även torktumlare och tvättmaskin i lägenheten i nödfall men det tar längre tid, drar mycket ström och väsnas så jag föredrar tvättstugan. Finns alltid tider och maskiner och dylikt är snabba och nya. Funderingar pågår om vi t om ska låta installera bort tvättmaskin o torktumlare men nja vi får se :)

Självklart får "vi" tvätta på alla dagar, 8-14 och 14-22 i tvättstugan.
Våran egna tvättmaskin/torktumlare får gå när den vill :hihi men det var ett bra tag sedan nu... o det märks på elräkningen :)

Last edited:
vi tvättar varje söndagkväll, det är enda gången man vet att man är hemma. Vi har fristående tvättstuga och bokar via nätet så det är enkelt om man glömmer att boka när man är nere...vi får tvätta i den dygnet runt plus att vi har en avdelning som heter "spontantvätt" om man känner sig sådan.

Jag skulle aldrig klara ha en massa smutstvätt liggande i lägenheten mer än en vecka sen blir det fanimej snuskigt..sängkläder och underkläder som ligger och gottar sig med varandra...fyfan.:död

har lite samma problem, jag bor OVANFÖR tvättstugan, ganska ofta jag hör centrifugerigen både 0800 eller 23 på kvällen...
Endel är tvättnarkomaner :huvet

Jag vet att det låter lite konstigt men du kanske ska fundera på om hon har OCD. Vet inte om det hjälper att starta en konflikt öppet om hon har det. Läs på litegrann om denna diagnos och fundera på om det kan vara så.

Håller hon bara på och tvättar så kan jag förstå irritationen, men hon kanske har lite orsaker till beteendet?

Tjejen och jag bor i nått slags radhus och under en vecka blir det massor av sunkiga träningskläder och bastuhandukar så minst 3-4ggr /vecka tvättas det lätt.

Har tid bokad en gång i veckan. Har även torktumlare och tvättmaskin i lägenheten i nödfall men det tar längre tid, drar mycket ström och väsnas så jag föredrar tvättstugan. Finns alltid tider och maskiner och dylikt är snabba och nya. Funderingar pågår om vi t om ska låta installera bort tvättmaskin o torktumlare men nja vi får se :)

Självklart får "vi" tvätta på alla dagar, 8-14 och 14-22 i tvättstugan.
Våran egna tvättmaskin/torktumlare får gå när den vill :hihi men det var ett bra tag sedan nu... o det märks på elräkningen :)

Du vet väl att en hushållsmaskin oftast drar mindre el och sliter mindre på kläderna kontra mot vad de i en gemensam tvättstuga gör.

Du vet väl att en hushållsmaskin oftast drar mindre el och sliter mindre på kläderna kontra mot vad de i en gemensam tvättstuga gör.

Maskinerna i tvättstugan är betydligt nyare och delas i princip bara med grannen (som är utomlands jämt o ständigt) så fördelarna överväger nackdelarna. Har ungefär 100 kr mindre i elräkningen så det märks att vi har börjat tvätta i tvättstugan. :) Torktumlaren är också betydligt nyare och bättre jämfört med den vi har hemma. Skönt att slippa oljudet och det tar bara 40 minuter att tvätta jämfört med kanske två timmar hemma.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back