Doom 3

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Tjena.
Det är så här att ja har fått för mig att spela Doom 3 för första gången och har du kommit fram till en bana som heter Monotrail. Där står det att ja ska: Manually override the monotrail airlock system. Ja har provat mig fram och sökt igenom allt och alla hål på den banan men ja fattar inte va man ska göra kommer bara fram till en dator som man ska ha en kod till.
Så nu vänder ja mig till er som har spelat Doom 3 om hjälp.

har du kollat så inte koden finns i något meddelande som du har plockat upp :D

Har du testat att okynnesspränga saker och ting? Sånt brukar ju funka om man har slut på ideer?

Har du testat att okynnesspränga saker och ting? Sånt brukar ju funka om man har slut på ideer?

Ja jag har testat allt som går har sprängt saker med alla vapen har skjutit på allt som går att skjuta, letat igenom allt och alla hål men jag förstår inte va man ska göra. Uppdraget på den banan är det som jag nämnde i första inlägget.

Jag har prövat allt man kan tänka sig att pröva. Skjutit på allt och sprängt all men det händer inget.

Idkfa
iddqd
idclip
idspispopd

Ööö jaha och va ska detta föreställa då nå koder eller?

Last edited:
Ja om man inte har lätt för att bli rädd så är det ett väldigt roligt och adrenalinhöjande spel. Jävligt bra grafik också. Rekomderas till alla som inte har prövat det.

Jag spelar förvisso ytterst sällan men när jag fick hem Doom 3 tänkte jag att det skulle vara värt ett försök. På Doom 2-tiden så spelade jag desto mer men efter det var det mer sporadiskt så Doom 3 kändes som ett bra sätt att testa spelvärlden igen.

Väl hemma med en hyffsad burk och en nybränd Doom 3 -kopia jackade jag in datorn mot en hemlånad projektor, släckte alla lampor och brassade igång hemmabiosystemet......

.....30 minuter senare var lysena tända och på TV visades nån sitcom...
Fyfan vad skitnödig jag blev av det där förbannade spelet. :skrämd ...var ju tvungen att stänga av! :sissy
+ 486 med 14" utbytt mot betydligt nyare Pentium och projektor.
+ Inbyggda små datorhögtalare utbytta mot hemmabio
+ Doom 2 utbytt mot Doom 3
= Skitnödig korvgubbe

Jag var inte beredd på bli så skraj av ett djävla spel! :mad:

Jag spelar förvisso ytterst sällan men när jag fick hem Doom 3 tänkte jag att det skulle vara värt ett försök. På Doom 2-tiden så spelade jag desto mer men efter det var det mer sporadiskt så Doom 3 kändes som ett bra sätt att testa spelvärlden igen.

Väl hemma med en hyffsad burk och en nybränd Doom 3 -kopia jackade jag in datorn mot en hemlånad projektor, släckte alla lampor och brassade igång hemmabiosystemet......

Fyfan vad skitnödig jag blev av det där förbannade spelet. :skrämd ...var ju tvungen att stänga av! :sissy
+ 486 med 14" utbytt mot betydligt nyare Pentium och projektor.
+ Inbyggda små datorhögtalare utbytta mot hemmabio
+ Doom 2 utbytt mot Doom 3
= Skitnödig korvgubbe

Känner igen det där. Testa då Alien Versus Predator serien... :galen

\Masonit

men idspispopd känner jag inte igen, nu du skämta med mig amigo? :va

Ingen shämta med dig aprillo.
Man ser rött och blir asastark. Ett slag med knogjärnet och fienden blir såndär köttfärs som när man skjuter dem med raketgeväret.
På 90-talet gick telefonen het hemma hos mig då folk ringde för att höra vad koderna till olika spel var. Jag visste alltid. Och folk visste att jag visste.

Idspispopd

idspispopd är ett fusk till Doom-serien som gör att man kan flyga och gå genom väggar. Mycket effektivt för att hitta hemliga gångar!

De första två bokstäverna kommer från tillverkarens namn, id Software, de följade "spispopd" står för "Smashing Pumpkins Into Small Piles Of Putrid Debris" vilket var ett skämt som uppstod 1993 på en nyhetsgrupp. Det var en respons på den hype det ännu ej utgivna Doom tilldragits sig; folk sa att det inte vore lika uppmärksammat om det hette just "Smashing Pumpkins Into...". Skämtet eskalerade och det skrevs till och med en FAQ för det påhittade spelet. När spelet sedan kom hade Dave Taylor på iD lagt till denna förkortning, troligen som en hyllning till spelets redan stora skara av fans.

I Doom 2 kallades även samma kommando för "idclip".

Se även:
iddqd
idclev
idkfa
iddt

KULT! :yoparty :banana

men idspispopd känner jag inte igen, nu du skämta med mig amigo? :va

"I intend to IDDQD forever, so far, so good" ;)

Idspispopd

idspispopd är ett fusk till Doom-serien som gör att man kan flyga och gå genom väggar. Mycket effektivt för att hitta hemliga gångar!

De första två bokstäverna kommer från tillverkarens namn, id Software, de följade "spispopd" står för "Smashing Pumpkins Into Small Piles Of Putrid Debris" vilket var ett skämt som uppstod 1993 på en nyhetsgrupp. ...

Ditt specialområde va? ;)

JVäl hemma med en hyffsad burk och en nybränd Doom 3 -kopia jackade jag in datorn mot en hemlånad projektor, släckte alla lampor och brassade igång hemmabiosystemet......

Modigt att du la upp det för allmän beskådan ialf:krama
[YOUTUBE-ID]VMq8jVht2WE[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...