Hur bred är en CBR 954RR?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Ny fråga! Hur bred är en CBR 954RR?

Tjo.

Är på jakt efter en CBR 954RR (har du en till salu så hojta till!).

Försöker hitta några uppgifter på hur bred den är över det bredaste stället, styret antar jag. Finns det någon som vet?

Jag bor i hyreslägenhet och behöver veta om jag kan få in han i cykel-förrådet utan att skrapa sönder den varje gång!

Tack på förhand...

Last edited:
Den CBR 929 jag mätt har jag för mig låg på 72cm över styrhalvorna, som är det bredaste stället. Det kanske kan vara vägledande då de flesta sporthojar verkar ha ungefär samma gaffelbredd och längd på clip-on.

Det här är en -01:

Bifogat

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    77.2 KB · Visningar: 138
68 som bredast enligt MCNews. Hade en 954 förut, känns väl som det kan stämma.

Tackar alla för den infon.

Jag googlade ju jättemycket men lyckades inte hitta :gnissla

Men nu vet jag att den kommer in genom dörren i alla fall!

Ja ny fråga då. Var och provkörde en 954a 02-a idag, men fick bara styrlåset att fungera när man vred styret fullt åt höger.

Fullt åt vänster så gick det inte. Ska det vara så på denna modellen eller är det något lurt på g?

Last edited:
Intressant fråga faktiskt! Jag trodde att det bara låser åt vänster på de flesta hojar, har faktiskt aldrig testat åt höger på någon av de jag ägt. :va Stödet sitter ju på vänster sida så det känns ju naturligt att vrida styret åt det hållet. :)
/B)

Ja det tycker jag med, att vänster-hållet är mest naturligt och jag har för mig att det var så på min CBR 900RR a´la 1998.

Men denna 02-an har varit tappat i marken så jag tänkte att det kanske ställt till med något :confused:

Det är inte att skrapa hojen själv när du ska in genom dörren du ska vara rädd för, är det ett gemensamt förråd kommer tant agda att luta sin rostiga OK-cykel mot din hoj.

Tackar alla för den infon.

Jag googlade ju jättemycket men lyckades inte hitta :gnissla

Men nu vet jag att den kommer in genom dörren i alla fall!

Ja ny fråga då. Var och provkörde en 954a 02-a idag, men fick bara styrlåset att fungera när man vred styret fullt åt höger.

Fullt åt vänster så gick det inte. Ska det vara så på denna modellen eller är det något lurt på g?

Ska funka. Gjorde det på min iaf.

Räkna inte med att grannarna uppskattar att den står i ett gemensamt utrymme.
Vill dom inte ha den där så har du troligen inget att sätta emot då de flesta cykelförråd inte är brandklassade som garage och du därmed inte får förvara motorfordon där.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back