MC-parkering vid Stockholms Universitet

Ninjette

At full tilt
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
2009, Kawasaki Ninja 250r
Dags för studier! :banana
Vore dock härligt att slippa undan kommunaltrafiken och istället kunna ta lilla pärlan till och från universitet...

Någon som har erfarenhet av att ta hojen till su?
Finns det något bra ställe att ställa hojen på, antingen på området eller strax intill?
Vad ligger ev p-avgift på?

Jag kan ju inte vara den enda som tänkt denna tanke... :)

Fanns längst ut på stora parkeringen nedanför A-huset en gång i tiden.

På KTH finns det dröser av MC-parkeringar. Dels riktiga MC-parkeringar och även ställen som jag aldrig fått några problem under mina 5år av studier. Det är inte långt till su därifrån!

Det finns en stor mc-parkering precis vid entrén. Väldigt stiligt faktiskt.
En hel del professorer som hojar.
MC-parkeringar är avgiftsfria.

Gratis dessutom?
Det är ju fullständigt fantastiskt..!

Tack för hjälpen! :krama

Tyvärr blir parkeringen full rätt snabbt, av cyklar (du vet, den där sorten som inte har motor) vilket är lite frustrerande. Men visst finns det parkering vid ingången till A-huset och väldigt gratis är det. Om det finns andra på campus vill jag dock ha osagt.

det som är bra är att det finns rör/stångar som man kan kedja fast hojen med.

Tyvärr blir parkeringen full rätt snabbt, av cyklar (du vet, den där sorten som inte har motor) vilket är lite frustrerande. Men visst finns det parkering vid ingången till A-huset och väldigt gratis är det. Om det finns andra på campus vill jag dock ha osagt.
Det har jag aldrig upplevt. Det är korrekt att det finns cykelställ på samma område men det har, vad jag kan minnas, aldrig stått en trampcykel på den anvisade mc-parkeringen.

Som tidigare har nämnt finns det mycket riktigt en specifik mc-parkering precis nedanför den stora entren där man går in i A-huset.
Denna parkering består av "två stora rutor" så det finns flera platser och cykelparkeringen är faktiskt mittemot denna mc-parkering så man behöver inte oroa sig för cyklar där heller... :)

Brukar hoja till SU lite titt som tätt, håller med tidigare inlägg om att vanliga cyklar lätt inkräktar på hojområdet, inte för att det spelar roll platsmässigt men man vill ju inte ha några repor på bettan:mad: I övrigt det bästa sättet att ta sig till SU med tanke på hur mycket studenter och pendlare som befolkar bussar, tunnelbana och E18.

Brukar hoja till SU lite titt som tätt, håller med tidigare inlägg om att vanliga cyklar lätt inkräktar på hojområdet, inte för att det spelar roll platsmässigt men man vill ju inte ha några repor på bettan:mad: I övrigt det bästa sättet att ta sig till SU med tanke på hur mycket studenter och pendlare som befolkar bussar, tunnelbana och E18.
Högerkurvorna mellan tullen-Albano-Frescati har t o m rejsstängsel.

Det finns en stor mc-parkering precis vid entrén. Väldigt stiligt faktiskt.
En hel del professorer som hojar.
MC-parkeringar är avgiftsfria.

Aaah, dagcentret!
Genusvetenskapsprofessorns jonne är skönast tycker jag.
Gick rykten om den ända till oss på KTH redan under min studietid.

P51800182.jpg

Aaah, dagcentret!
Genusvetenskapsprofessorns jonne är skönast tycker jag.
Gick rykten om den ända till oss på KTH redan under min studietid.

P51800182.jpg
Beckomberga-redux!
Wetterstrand var där utanför någon dag och hade "torgtal" för veganerna och andra avarter. Samma vecka som popnitarna på dämparen till 660n hade gett upp. :banana
Då kände jag mig ricktit aoutlåw.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back