Hur tänkte han nu egentligen?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ford F-100 -78
Ibland så blir man ju lite fundersam över hur folk tänker. Som t.ex. den här liraren.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6375761.ab

Hans personbil gick genom isen. Så då lånade han en hjullastare för att dra loss personbilen. Borde man inte någonstans kunna känna på sig att det är en lite dålig idé om den vanliga personbilen får sig ett bad att köra ut ännu större och tyngre maskin?

Visst sprider de större däcken på hjullastaren ut vikten något bättre. Men det är ju ändå inte någon gigantisk skillnad. Och en hjullastare väger kanske tio gånger mera än en personbil (säger jag utan att veta vad varesig hans bil eller hjullastare väger).

Till och med min snart tvåårige brorson skulle nog kunna räkna att det inte är en särskilt ljus idé.

Spontan reflektion, försäkringen täcker bara om isen är godkänd (vinter)väg ?

Edit
Såg först nu
Hjullastaren lånade han från sin arbetsplats

Så han kanske åkte på sparken med..

Last edited:
Haha, hoppas att han inte ger sig, utan bara fortsätter med större och större fordon. Till slut har han nog sänkt så mycket i sjön att ett svart hål bildas :)

Haha, hoppas att han inte ger sig, utan bara fortsätter med större och större fordon. Till slut har han nog sänkt så mycket i sjön att ett svart hål bildas :)

Eller att han kan åka med ett sista fordon på de andra fordonen och få upp bilen.

Bingo! :)

/ Jens

Påminner lite om den där bärgningen där det åker ner 3st bärgningsbilar/kranbilar i vattnet :D

Det kanske var långgrunt, och han trodde att hjullastaren skulle fixa att köra på botten?

Funderade själv hur han tänkte när jag läste artikeln i fråga. Möjligt att det var långgrunt precis vid kanten och han trodde att den skulle bära hjullastaren en liten bit ut.

Hur gäller försäkringen egentligen om man åker på sjöis? Är det endast överfarter över älvar och dyl som tillåts vintertid. Minns att vi hade en överfart inte långt från vår sommarstuga vintertid för länge sedan innan man byggde en bro. Som barn tyckte man det var väldigt spännande att åka över isen vintertid. Sommartid gick det en kabelfärja över älven.

Last edited:
Spontan reflektion, försäkringen täcker bara om isen är godkänd (vinter)väg ?

Täcker inte alls. Is är alltid på egen risk mig veterligen. Möjligt att jag har fel.

Edit: Detta baserar jag på att de jag vet som plogar vintervägar gör det med gammjävla plogbilar just eftersom de går oförsäkrade.

Sorry för trådkapningen men var det nån mer som fick virus varning efter att ha klickat på bilderna??
Mitt virusprogram gick upp i spinn och skrek om FakeAV och sen fimpade kopplingen till den siten...
Och jag sitter och kämpar mot sån där skit nästan dagligen så var det
fler som fick samma så kan jag spärra den i vår firewall så får jag mindre jobb... :D

Sorry för trådkapningen men var det nån mer som fick virus varning efter att ha klickat på bilderna??
Mitt virusprogram gick upp i spinn och skrek om FakeAV och sen fimpade kopplingen till den siten...
fler som fick samma så kan jag spärra den i vår firewall så får jag mindre jobb... :D

Japp, japp och japp!

/ Jens

Täcker inte alls. Is är alltid på egen risk mig veterligen. Möjligt att jag har fel.

Edit: Detta baserar jag på att de jag vet som plogar vintervägar gör det med gammjävla plogbilar just eftersom de går oförsäkrade.

Du har fel. Vägar som är godkända av Vägverket gäller som vanliga vägar. Du kan ju inte basera dina hittepåkunskaper på hur gamla plogbilar nånn du känner använder. :mattias

/ Jens

Nope, inte ett pip från mitt antivirus. (Avast)
Dock har jag inte Java installerat, kanske en tillfällighet.

... då hela sidan lyste virus. ...
©2010 About.com, a part of The New York Times Company.

New York Times är väl rätt seriösa annars... ;)

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...