Yamaha TTR 600

Klart bäst är webcams i us finns minst 3st att välja på,och olika priser ber på inbyte eller ej. köp den näst väsrta så blir det fart, I med dubbla 34-36mm gasare höj kompet till minst 12,5-1 och porta. Då du:tummenupp
 
Klart bäst är webcams i us finns minst 3st att välja på,och olika priser ber på inbyte eller ej. köp den näst väsrta så blir det fart, I med dubbla 34-36mm gasare höj kompet till minst 12,5-1 och porta. Då du:tummenupp

Men vilka gasare skall man ha på? :va Finns det något "kit"

Mvh
 
Men vilka gasare skall man ha på? :va Finns det något "kit"

Mvh

Svårt att få platts med flatslide 34mm eller 36mm men det är ju bäst om man kan fippla dit. Finns färdiga kitt till tt 600 . Kedo i tyskland och off th road .. men svindyrt! Går lika bra att köpa 2 st lösa flattisar från ebay eller kapa sönder en brygga från racersps mc.

Alt är bestycka in dom befintliga ..går att få till bra eftyer 100 tim och bra erfarenhet.

Lite enklare men dyrt är att köpa ett dynojet kitt till dom.. Då får man mest troligt nya nålar och några munstycken och i vissa fallm även en mjukare fjäder till secundärgasaren + beskrivning:tummenupp .. Rekomenderas faktist! resultatet är lika bra som att köra i bänk en månad och justera in!! Det är ju så kittet är gjort:tummenupp

kan finnas på ebay?? Men motospeed har eller kan ta hem (räkna med minst 100+kr
 
Det går fin fint och kicka igång den sittandes, bara o träna lite ben innan:D .. Så slipper ni stå i vassen på sommarn:tummenupp
Men får man inte igång den på 2-3:e kicken har den en tendens och bli sur. Bara stänga av bensinkranen och fortsätta kicka tills den hoppar igång.( talar om egen erfarenhet)
Men som sagt, teknik. Kickade ihjäl mig ibörjan.. Lyckades tom o få en rejäl returkick, då i endast gympadojor. trodde foten var bruten( det gör ont:näsblod ).. Men som sagt, man lär sig fort:yoparty
 
Last edited:
Och nu till frågan, hur håller man kvar den på bakhjulet på tvåan när man väl gasat som faaan för att få upp den? Ettan blir lite ryckig
 
Smyger in en fråga om försäkring här, vilka bolag har ni era TTR:er hos?
Jag hittade en för rimligt pris men när jag kollade försäkringen blev jag mörkrädd, de flesta bolag skulle ju ha 6 papp för en halvförsäkring.. nog borde en gammal (1999) offroad vara billigare än så?
 
Har 1200:- halv hos folksam

Smyger in en fråga om försäkring här, vilka bolag har ni era TTR:er hos?
Jag hittade en för rimligt pris men när jag kollade försäkringen blev jag mörkrädd, de flesta bolag skulle ju ha 6 papp för en halvförsäkring.. nog borde en gammal (1999) offroad vara billigare än så?
 
Folk!

Ska nog köpa mig en TTR600 med motardhjul som första hoj. :)

Hur är det med servicen? Verkar vara samma som XR600, serva VÄLDIGT sällan.

Byter man någonsin kolv etc?
 
Då har man köpt sig en TTR 600 -99:a. =)

Kopplingen är väldigt tungjobbad. Nästan så man blir trött i handen. Är det så generellt på TTR eller är det dags att byta kopplingsvajer?

\Masonit
 
Hej hej!

Jag får prova här då, har letat på blocket här och på andra ställen... Skulle behöva original fälgarna till min TTR 600 -02 (om det har ngn betydelse) Är det någon i detta avlånga land som har ett par sådan att sälja eller måste jag krypa till korset och punga ut med massa pengar o köpa nya? =/
 
Ny på denna tråd...

Halloj och God Fortsättning...

Nu är man behörig att skriva i denna tråd oxå!! Köpte mig en TTR600 -98 igår efter att kollat runt på olika modeller ett tag.
Tanken är att ha ett komplement till FZ1:an för att åka lite grus och lättare off-road. Ett par isdäck skall oxå införskaffas.

Orginalljuddämparen läcker som den brukar göra och jag funderar på att göra en sniklösning till och börja med. Är det nån som öppnat och kapat i org burken??

Skall försöka få lite liv i tråden med MKT frågor!!

//cage
 
Halloj och God Fortsättning...

Nu är man behörig att skriva i denna tråd oxå!! Köpte mig en TTR600 -98 igår efter att kollat runt på olika modeller ett tag.
Tanken är att ha ett komplement till FZ1:an för att åka lite grus och lättare off-road. Ett par isdäck skall oxå införskaffas.

Orginalljuddämparen läcker som den brukar göra och jag funderar på att göra en sniklösning till och börja med. Är det nån som öppnat och kapat i org burken??

Skall försöka få lite liv i tråden med MKT frågor!!

//cage


Öppna inte luftburken för mycket, vakumförgasaren kan då bli tråkig med segare respons. Prova att borra hål i locket på ovansidan istället som du kan sätta igen om det blir för mycket.
Glöm inte att bestycka om heller, enklast är att köpa ett förgasarkit från http://www.off-the-road.de/ för 79euro.
 
Öppna inte luftburken för mycket, vakumförgasaren kan då bli tråkig med segare respons. Prova att borra hål i locket på ovansidan istället som du kan sätta igen om det blir för mycket.
Glöm inte att bestycka om heller, enklast är att köpa ett förgasarkit från http://www.off-the-road.de/ för 79euro.

Hojen är bestyckad med detta kit. Och snorkeln är bortplockad. Har inte koll på om kabeln under sadeln är isärdragen, tydligen skall det ge en del skillnad.
Funderar nu på att gå ut i garaget och rycka bort ljuddämparen och kolla vad man kan göra åt orginalet..... Känns som att ett slip-on får vänta. Eller har ni nån billig variant ni kan rekommendera??
Jag trodde i min enfald att man kunde hitta prylar till denna hoj i USA men det verkar omöjligt! Var vänlig och motbevisa mig.....
 
Hojen är bestyckad med detta kit. Och snorkeln är bortplockad. Har inte koll på om kabeln under sadeln är isärdragen, tydligen skall det ge en del skillnad.
Funderar nu på att gå ut i garaget och rycka bort ljuddämparen och kolla vad man kan göra åt orginalet..... Känns som att ett slip-on får vänta. Eller har ni nån billig variant ni kan rekommendera??
Jag trodde i min enfald att man kunde hitta prylar till denna hoj i USA men det verkar omöjligt! Var vänlig och motbevisa mig.....

Har ett gammalt slipon till en sporthoj på min som ger mycket palcebo effekt och arga hästägare, går att hitta för några hudra. Köp inte nåt av kolfiber dom vibrerar bara sönder.
TTR har aldrig sålts i USA, men motordelarna från TT och XT passar.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top