Tips till er som skriver CV:n

Roger.H

FrallaN
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
Cbr600rr-Såld! Gsxr 750 k7
Tjena Vill bara skriva av mig lite.
Satt för ca 3 veckor sedan och skrev jobbansökningar lite här å var och
blev jävligt less på att ingen hörde av sig.
Så jag skrev exakt som de va, och fick 19 svar direkt!
Läs och beundra mitt mästerverk som kanske kan ge en arbetslös satte här på forumet en chans i livet!

Hej
Jag är helt j*vla f*cking despirat! jag måste ha ett kneg
Mitt namn är Roger *******, 23år.
Jag skall precis flytta från sveriges grädda (Stockholm),
till den hembrända spritens förlovade stad (härnösand) tillsammans
med min flickvän 1/9-08 (Misstag ETT!)
"Misstag två"- Skall man inte bli bonde eller lastbilsmek
(med ett cyckelställ som självaste Ragge hade varit stolt över), så är de grönjävligt att hitta ett normalt jobb i den här staden.
Därför söker jag till er med hopp om en "lite" ljusare framtid där man kan umgås med normalt begåvade människor och föra en konversation,
som sträcker sig bortom hur många man har "spånkat" under de senaste 24H eller hur många "dunkar" man hällt i sig.
Jag hopps ni kan sätta er in i min situvation,
jag är med helt andra ord Helt j*vla F*cking despirat och är i stort behov av ett jobb.

Detta yrke är något som skulle passa mej. Jag tycker om
människor och skulle tycka det var roligt och få jobba med folk på ett anerlunda sätt.
Jag är lyhörd,ärlig,öppen,har skriv svårigheter, har humor och alltid ett leende på läpparna.
Ps. jag kan jobba häcken av mig och är en jävel på att kränga strumpor, därför är jag lämpad att axla detta jobb.
Ds. Vid intresse: Hör av er via jungeltrumman så kan jag skicka mitt cv via röksignaler.
Tjolahopp Gummi sno...(dd)

..kul idé, men vilka jobb sökte du? Hoppas att det inte var som svensklärare... :näsblod

Last edited:
haha jo de va iof bara telefon säljare, intersport, h&m och bilprovningen bla men dom svarade iallfall att dom ville ha en intervju men sen lyckades jag undkomma både misstag 1 å 2 och bor kvar i elstockholmo
:yoparty

haha jo de va iof bara telefon säljare, intersport, h&m och bilprovningen bla men dom svarade iallfall att dom ville ha en intervju men sen lyckades jag undkomma både misstag 1 å 2 och bor kvar i elstockholmo
:yoparty

Hade det varit jag som fått den så hade jag kastat den direkt. Idén var det absolut inge fel på, men ska man skriva en sån text måste den vara väldigt välskriven. Inga f*cking och j*vla osv utan bara en välskriven text där du humoriserar lite över din situation och kallar dig desperat.

Hade det varit jag som fått den så hade jag kastat den direkt. Idén var det absolut inge fel på, men ska man skriva en sån text måste den vara väldigt välskriven. Inga f*cking och j*vla osv utan bara en välskriven text där du humoriserar lite över din situation och kallar dig desperat.

Otroligt nog så verkar det ha fungerat bra ändå. Imponerande! :)

Det fungerade, alltså var det bra...men självklart gillar inte alla arbetsgivare sådana brev!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back