Någon som har koll på Top Gear?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag vill veta vilka avsnitt som är som det senaste? Alltså när de bara kör från ett ställe till ett annat. Brukar inte följa top gear men jag tycker alltid det är bra, framför allt när de gör sånt där. Kanske finns miljoner såna eftersom att det finns 14 säsonger men ni kanske har några tips.

Senaste avsnittet är säsong 14, avsnitt 6, från i söndags. Boliviaspecial. Bland de bättre avsnitten på väldigt länge.

Senaste avsnittet är säsong 14, avsnitt 6, från i söndags. Boliviaspecial. Bland de bättre avsnitten på väldigt länge.

För att citera mig själv: "Jag vill veta vilka avsnitt som är som det senaste?" :)

Såg det just, sjukt bra avsnitt. Såg även när de körde till New Orleans för ett tag sen. Det är såna avsnitt jag är ute efter.

Ok, det du undrar är alltså vilka specialavsnitt som finns..?

Deras specialare är ju kanon om du inte sett dem? Typ vietnam speciall och north pole ( va avsnittet nu heter ) mfl

Senast jag letade efter ett speciellt avsnitt kollade jag på Wikipedia, där hade nån sammanställt värsta tabellen med vilka bilar och gäster som var med i respektive avsnitt, kolla det!

Såg ett avsnitt häromsistens som bekräftade vad jag så bestämt hävdat. De sa att förr itiden körde alla dåliga bilförare(sniglar och andra man irriterar sig på) Volvo (läs 240, 740) men nu när de blivit bra bilar lockar de ett annat klientel. De dåliga bilförarna väljer numer därför Skoda. Motivering: Köper man en sån bil måste uppenbarligen bilintresse saknas. Saknar man bilintresse, saknar man även intresse av bilkörning. Saknar man intresse för något blir man heller inte bra på det.

Och det stämmer. Är det en karavan på 20 bilar kan man ge sig faen på att det ligger en Skoda eller Kia eller annat skit längst fram. Tidigare var det ALLTID en gammal Volvo.

:yoparty

Såg ett avsnitt häromsistens som bekräftade vad jag så bestämt hävdat. De sa att förr itiden körde alla dåliga bilförare(sniglar och andra man irriterar sig på) Volvo (läs 240, 740) men nu när de blivit bra bilar lockar de ett annat klientel. De dåliga bilförarna väljer numer därför Skoda. Motivering: Köper man en sån bil måste uppenbarligen bilintresse saknas. Saknar man bilintresse, saknar man även intresse av bilkörning. Saknar man intresse för något blir man heller inte bra på det.

Och det stämmer. Är det en karavan på 20 bilar kan man ge sig faen på att det ligger en Skoda eller Kia eller annat skit längst fram. Tidigare var det ALLTID en gammal Volvo.

Var på ölandssemester förra sommaren och i början på varje kö sniglade en Toyota!
Maken till tråkiga bilar får man nog leta efter.
Visst dom funkar väl bra och är lättkörda, men fan så tråkiga.

Nja.
Påstådda anledningen till att klantskallar tjöppte Volvo, var deras höga säkerhetstänkande.
Behöver man en så säker bil så har man inte på vägarna att göra.

Nja.
Påstådda anledningen till att klantskallar tjöppte Volvo, var deras höga säkerhetstänkande.
Behöver man en så säker bil så har man inte på vägarna att göra.

Ja det var det kanske men inte när det gällde Skodaköpen. Jaja, de är roliga iaf.

Var på ölandssemester förra sommaren och i början på varje kö sniglade en Toyota!
Maken till tråkiga bilar får man nog leta efter.
Visst dom funkar väl bra och är lättkörda, men fan så tråkiga.

Alla Toyotas? Aygos och liknande små skitbilar brukar framföras rätt sakta ja men det är väl för att det sitter damer bakom ratten mest? :D

Last edited:
Ja det var det kanske men inte när det gällde Skodaköpen. Jaja, de är roliga iaf.

Alla Toyotas? Aygos och liknande små skitbilar brukar framföras rätt sakta ja men det är väl för att det sitter damer bakom ratten mest? :D

Ja några sniglande supror har jag ju inte sett, men det dräller ju inte direkt av dom heller. :D

Norpolenäventyret är ju riktigt, riktigt bra.

Bästa är när de skall sätta i sig 5000 extra kalorier per dag, eftersom det tydligen rekommenderas för polfarare. Det faktum att den rekommendationen gällde hundspannsförare/vandrare och inte småfeta engelsmän som åker bil till Nordpolen valde de att bortse ifrån... De hade med sig en säck choklad.

Bra lista. Ja det är specialavsnitten jag mest vill kolla på. Har hört mycket bra om vietnamspecialen bland annat. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg