Knee-braces? Evs eller SixSixOne?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Var inne först på Evs vision. Men har hört lite dåligt om dom tyvärr.

Hittade sen en annan EVS modell som heter SX02.

Lite billigare än vision men ser ändå bättre ut?

Finns 2 modeller av SixSixOne som också ser bra ut. Priserna varier ändå inte så sjukt mycket så är den dyraste Sixsixone modellen grym kan det vara värt det?

Dom heter Cyclone Kneebrace för den billigare och Mx-3 för den dyrare.

Nån som provat?

Fråga 2:

Hur många kör med riktiga knäskydd under skinnstället? Riktar mig nu främst till er som kör race motard.

Får man verkligen in knäskenor under skinnet? Jag har ett vanligt roadracing ställ som jag kör i.

Bifogat

• Cyclone.jpg
    Cyclone.jpg
    83.2 KB · Visningar: 86
  • SX02.jpg
    SX02.jpg
    40.5 KB · Visningar: 192
  • mx3.jpg
    mx3.jpg
    66 KB · Visningar: 80
Är väl typ bara alpinestarsställen som inte har inbyggda skydd?
Vet att stoffy har kör med nåt sånt klumpskydd innan och gör det säker än.
Trångt är det nog iallafall

Jag har kört med SX02 skydden nu i tre år, fick tag på ett par innan dom togs hem officiellt till Sverige. Väldigt smidiga. Nu till våren får det bli ett par nya, men är mer än nöjd så jag fortsätter på samma. Helt rätt pris oxå tycker jag.

De flesta RR-ställ behövs vidgas för att det ska funka. Många supermotokläder har dock mer plats över knän.

Ok, som jag misstänkte med skinnet då!

Får prova helt enkelt.

Men ang. Evs skydden då. Det låter ju nästan för bra för att vara sant. För billiga är dom juh. Sixsixone ser också bra ut, men frågan är ju om det är värt en slant extra?

Kommer ju använda skydden mest till Mx åkning, men det är ju struntsamma egentligen.

Jag har kört med SX02 skydden nu i tre år, fick tag på ett par innan dom togs hem officiellt till Sverige. Väldigt smidiga. Nu till våren får det bli ett par nya, men är mer än nöjd så jag fortsätter på samma. Helt rätt pris oxå tycker jag.

De flesta RR-ställ behövs vidgas för att det ska funka. Många supermotokläder har dock mer plats över knän.

Jag har använt Asterisk Cell sedan fem-sex år tillbaka. De tar sådan plats att rr-stället fick sys om (vilket jag gjorde själv iom att ingen skräddare i stan ansåg att det gick att sy i skinn :rolleyes: ). Jag använde bitar från ett tidigare ställ som spröjs i benen. Från undre halvan av låren och nedåt fick det tas ut en 4-6 cm ungefär.

Det kändes lite konstigt att åka med till en början - i synnerhet på plastraketer - men nu kan jag inte köra utan för det skulle kännas naket. Det var efter en krasch sommaren -03 som jag insåg att de skydd som sitter i ställen från början, inte riktigt räcker till (asfalt, knä och hoj är ingen bra "macka" - gissa vad som mår sämst av den kombinationen?)...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back