Nu ska det bli 1000-kubikare!!

Har prövat ett par R1:or (99-02) i din prisklass och en GSX 1000R-01.

R1an blir nog billigare tror jag. Men GSX1000R gillade jag mer. Bättre växellåda och mer pulver i motorn. Tyckte R1:an är lite mer snabbsvängd men det kan bero på att jag hade R1:or innan GSX1000R och att man tyckte att den var en helvetesmaskin som var svårtyglad i början.

Om du vill ha åka fort rakt fram o touring-hoj så kanske det går att få loss en Hayabusa för de pengarna också. De är sköna att tugga långa sträckor med. Det går iofs att köra roadtrip med R1 o liknande också. Körde runt 2-300 mil med en tjej bak för några år sedan - funkade kanon!:tuttar

Jag har kört
Gixxer 750 -88, -97
Cbr 900 -96
Kawa 636 -05
R1 -01
Cbr 954 -03
Cbr 1000 -04
Gixxer 1000 -06

Jag kommer att köra gixxer 1000 -05/06 när jag ska byta cykel. Helt sjukt skön hoj att köra. Både i stadstrafik och bus. Bana har jag inte kört den på men dock hört de som gjort. Riktigt trevlig hoj :) Tror inte du skulle bli besviken. Lycka till! [YOUTUBE-ID]UhouIQFWHbw[/YOUTUBE-ID]

inne på samma spår som dig, fick låna en K6 över 1 helg i sommras och h-vette vad den gick, den hade en hyffsat skön sittställning oxå gämfört med min honda...
dock är jag mer inne på att köpa en 1000rr till nästa sommar eftersom jag kommer få samma premie på den som på min 600 hos IF

Om du inte är helt låst på kåphoj, så kolla även på Triumph Speed Triple. Riktigt skoj hoj med fin motor och härligt ljud.

Körde en gammal CBR 600F innan och hade tänkt byta till en 900RR. Men det visade sig att fartvinden på en naken hoj funkade i de hastigheter jag normalt ligger i. Dessutom gör körställningen att man inte behöver hänga på armar/axlar.

Kända problem: Har en 955i och på dem kommer det ner fukt i sändstift/tändhattar. Inget allvarligt, byt stift.
Tidiga 1050 hade tydligen problem med svampig frambroms, men det bör vara fixat på garanti.

jag skulle rekomendera en 954a, sjukt med vrid från låga varvtal och en extremt lätt hoj, ska du leka lite bakhjul osv kommer du inte hitta en lättare hoj att göra det med, ett stort plus för bromsarna också... lätt de bästa på nån hoj jag testat.

Varför vänta med att handla till våren?

Gör ett klipp och köp hojen nu i mellandagarna när någon stackare har skulder upp över luggen och behöver bli av med årets felköp blixtfort.

Säg bara var du bor så ska nog folk här kunna hitta klippet åt dig ;)

Jag har tänkt att min nästa hoj ska bli en RSV mille. Hyffsat billig i inköp och betydligt billigare att försäkra än japs-fyrorna. Så jävla skönt att dra på ut ur en kurva med en fet V-twin mellan bena :) Många snackar om ljudet, men personligen så gillar jag skrikiga fyror bättre.

Värdelös åf organisation och en konstruktion som andas sent 90 tal drar ner intrycket.

Har då aldrig haft problem med Åf. Mycke rykten som inte är helt sanna. Ang konstruktion håller den mkt bra till den körning man kan prestera på gatan, då den var före i sin tid.

Om du väljer någon av japsarna så snöa inte in dig på bara det ena eller det andra utan den som är finast i skick med så lite miltal som möjligt hade jag gått på - nog inga större skillnader på dem men vill du ha lite mer upprätt körställning kan du även kolla på kawa zx-9r t.o.m års -03.

Har då aldrig haft problem med Åf. Mycke rykten som inte är helt sanna. Ang konstruktion håller den mkt bra till den körning man kan prestera på gatan, då den var före i sin tid.

Många som har väntat på en specialmutter i 4 månader och till slut fått mordhota danskjävlarna som importerar för att få något...

Sök på ämnet på forumet så får jag och MC-Doktorn vatten på våra kvarnar...

Angående hoj. Jag har åkt alla de hojarna du väljer mellan, ägt en GSXR1000-03 i 1500 mil, åkt ganska mycket ZX10R 2004 (både egenägd banhoj och polares hoj) och provat på dom andra hojarna.

Aprilian är för frälsta. Det är en klump med för lite effekt. Gammal konstruktion.
GSXR1000 är mycket trevlig, men lite sävlig. Går som ett skott (som om någon sporthoj inte gör det)
Fireblade 954RR är väldigt snäll och lättkörd. I mina ögon väldigt snygg med. Finfin kvalitet och superba bromsar.
Fireblade 1000RR är lite som en volvo 240/740. Bjuder inte på något spännande alls enligt mig.
Ducati är fint, men dyrt. Jag anser att man kan lägga pengarna på soppa för fler mil istället för att serva hojen för hutlösa summor.
ZX10R 04/05 är superhärlig. Lättkörd, hysterisk motor, aggressivt utseende enligt mig och allmänt riktigt charmig hoj. Har problem med generatorer (ska vara bytt på garanti) och är nervig utan styrdämpare. Men det har nog alla vid det här laget.
ZX10R 06/07. Fula ankungen :zpy, har en sån banhoj, den är fantastisk eftersom den är preppad till max. Köpa en som gathoj? Aldrig. Den är ju ful som stryk!
R1 01/02 Lok
R1 03/04 Snyggare lok. Men själlös.

Så, det var mina små åsikter om hojarna.

Många som har väntat på en specialmutter i 4 månader och till slut fått mordhota danskjävlarna som importerar för att få något...

Sök på ämnet på forumet så får jag och MC-Doktorn vatten på våra kvarnar...

Angående hoj. Jag har åkt alla de hojarna du väljer mellan, ägt en GSXR1000-03 i 1500 mil, åkt ganska mycket ZX10R 2004 (både egenägd banhoj och polares hoj) och provat på dom andra hojarna.

Aprilian är för frälsta. Det är en klump med för lite effekt. Gammal konstruktion.
GSXR1000 är mycket trevlig, men lite sävlig. Går som ett skott (som om någon sporthoj inte gör det)
Fireblade 954RR är väldigt snäll och lättkörd. I mina ögon väldigt snygg med. Finfin kvalitet och superba bromsar.
Fireblade 1000RR är lite som en volvo 240/740. Bjuder inte på något spännande alls enligt mig.
Ducati är fint, men dyrt. Jag anser att man kan lägga pengarna på soppa för fler mil istället för att serva hojen för hutlösa summor.
ZX10R 04/05 är superhärlig. Lättkörd, hysterisk motor, aggressivt utseende enligt mig och allmänt riktigt charmig hoj. Har problem med generatorer (ska vara bytt på garanti) och är nervig utan styrdämpare. Men det har nog alla vid det här laget.
ZX10R 06/07. Fula ankungen :zpy, har en sån banhoj, den är fantastisk eftersom den är preppad till max. Köpa en som gathoj? Aldrig. Den är ju ful som stryk!
R1 01/02 Lok
R1 03/04 Snyggare lok. Men själlös.

Så, det var mina små åsikter om hojarna.

Fan va skönt med folk som säger det dom tänker och inte det andra vill höra, precis som man vill ha det :Bugar

Åk till Tyskland och hämta dig en Mv Agusta F4 1000 S, de ligger bra till prismässigt nu :tummenupp

Åk till Tyskland och hämta dig en Mv Agusta F4 1000 S, de ligger bra till prismässigt nu :tummenupp

Blir lite osäker på hur jag ska tolka ditt inlägg då jag har svårt att se ironin i det hela... :va

Men varför skulle man vilja ha en sån när man kan köpa en gixxer?
Dels får man en bättre hoj och sen slipper man den svettiga resan till tyskland..

Eler menar du att man skulle göra det för att köpa hem en massa öl och sprit också? Jag förstår inte ritkigt..

Blir lite osäker på hur jag ska tolka ditt inlägg då jag har svårt att se ironin i det hela... :va

Men varför skulle man vilja ha en sån när man kan köpa en gixxer?
Dels får man en bättre hoj och sen slipper man den svettiga resan till tyskland..

Eler menar du att man skulle göra det för att köpa hem en massa öl och sprit också? Jag förstår inte ritkigt..

F4:an är nog jämnbördig med K1-K2:an om inte bättre. De jämför ju den med K5:an...

Billigare försäkring.

Snyggare.

Ovanligare.

:)

F4:an är nog jämnbördig med K1-K2:an om inte bättre. De jämför ju den med K5:an...

Billigare försäkring.

Snyggare.

Ovanligare.

:)

Billigare försäkring är alltid ett plus!

Men den stora nackdelen är just det att den är ovanlig kankse är jätte lätt att sälja hojen sen när man ska byta eller så är det tvärt om att man knappt blir av med den det vet man itne förens det är dags att sälja..

Om inte annat så lär det vara lite knepigt med delar till den vilket är en nackdel...

I övrigt tror jag att det kan vara en fin hoj... Men.. personligen skulle jag aldrig välja den före en gixxer :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back