Folk som inbillar sig att dom är modeller?

De är inte korkade dagens skolungar. Gör exakt vad som krävs för att få G sen gör de kuligare saker. Nu drar jag alla över en kam men de får skylla sig själva!

Det var bättre förr!!!111 :mad:

Visst är det så!

Sonens lärare ringde hem till mig för ett tag sedan, jag undrade ju givetvis varför, men han ville bara berömma honom, han sa att det var en av dom få elever han hade just nu som ansträngde sig utöver vad som krävdes som en lägsta nivå, alla andra jobbade på som fan till lägstakravet var uppnått, och sedan slappade dom.

Inte nog med det, han hade dessutom sett min son hjälpa andra elever som hade svårt att nå upp till lägstakravet, medans dom andra eleverna snarare ser det som något positivt att någon annan misslyckas för då hamnar dom själva ett pinnhål högre utan att behöva anstränga sig, eller så sänks minimikraven.

Det lät hursomhelst lovande inför betygssättningen.

Varför har människans genetik sån extrem fetish för självutrotning?
Eller är det helt enkelt bara så att vi faktiskt har en stor herre där uppe som bara råkar vara lite jävlig av sig?
Varför måste han isåfall vara så extremt jävlig av sig så att samma par får en dunderpingla och en dunderfail? Det måste ju vara extremt deprimerande för failen.

Allt detta stårunderbart, och exakt beskrivet i boken:

I trygghetsnarkomanernas land

Skriven av en chefspsykolog på Karolinska.
Läs den - och förfasas.[/QUOTE]

Hahaha... Så bra! Den boken måste jag köpa... Blir perfekt som lektyr i juldagarna... :tummenupp

Undrar föresten om inte vi är styrda mer av lagar och regler än vad kommunistländerna är. Man får inte tänka själv snart i det här samhället....

Last edited:
exakt samma generation som aldrig stött på motstånd, alla fick bli lucia, och ingen blir IG i nåt ämne eftersom kraven hela tiden sänkts i skolan så att: Häpp!

Jag vet inte var du växte upp, men där jag gjorde var det inte ett kvastskaft som följde din beskrivna mentalitet.
"JANTELAGEN" stod inpräntat på allas näthinna med stora bokstäver.
Jag har tamejfan aldrig fått höra något annat än långa haranger om att framtida förfaranden jag aldrig skulle klara av.
Råkade man händelsevis lyckas med något, om man orkade försöka efter att alla sugit glädjen ur det med sina förpestande ord, viftades det bort med undanflykter om att "du hade tur" eller "då var det lättare än jag trodde".

Varje besök i min hemort två mil utanför city bekräftar detta varje gång.
Om ingen uppskattar det man gör, eller inte tror på en, då blir man arg och introvert istället.
Inte fan går man runt och vandaliserar och förpestar om man mår bra inombords. En viss mentalitet genomsyrar hela det lilla samhället. Man ska vara häftig. Och häftigt är tydligen att gå runt iförd stor dunjacka och se maximalt hotfull ut. Gärna jiddra lite med folk också. Det är coolt.
Ett underverk att den orten producerat någonting annat än bidragstagande kepsbärare.

Får man ryggdunk när det inte är befogat vill jag hävda att man måhända får hybris och tappar verklighetsanknytning på det sätt som stureplansfolket efterlever. Men det är knappast hela sanningen.
Jag vill vidare hävda att "problemet" beror på mediautbudet idag.
Nämn en kanal bortsett från SVT som inte fullkomligen trycker upp under näsan på dig ett hajpat ungdomsideal där alla målas upp som grymt coola och fräna.
Minns hur människan lär sig i grund och botten. Apa ser -> apa gör.
Sedan exakt varför folk hänger ut sitt pinsamma jag i sin bloggar och Idol-auditions, det är öppet för diskussion.
Jag hävdar att det alltid funnits lika hög kvot idioter. Den Blend-rökande WT-mamman på 50 år, som friskt diskuteras här, har alltid varit WT. Samma med den urbota korkade kollegan på 43 bast. Idioti är ingen nymodighet.
Skillnaden mellan då och idag är att de idag har möjlighet att synas i en helt annan utsträckning. Ovanstående syntes inte överallt när de var unga, då det inte fanns möjlighet på samma sätt som idag.
Media idag till stor del = Av idioter, för idioter.
Sedan finns såklart undantag i varje sammanhang, men man får inse att det är ungdomen som styr en stor del av kulturen idag. Synd sedan att ungdomar inte är ett dugg coola, fräna eller vettiga jämfört med "vuxna" som lagt manken till och inte satt sig i TV-soffan med handen i byxkanten.

Man kan tycka vad man vill om daltningen i dagens uppfostran, men den får obefogat mycket stryk och blandas in större sammanhang än där den hör hemma.
Folk kommer alltid vara idioter, oavsett uppfostran. :fakta

Last edited:
Varsågoda mina kära vänner. En blogg där huvudpersonen faktiskt kan ligga back på IQ-kontot. Men hon funkar som runkmaterial om man väljer bild med omsorg OCH INTE LÄSER TEXTEN!!! "Varning, texten kan göra dig slak" borde det stå nånstans.

Oj... Hon var bara sugo år gammal. :) Förjävligt att tjejers inre har så stor betydelse... :(

Varsågoda mina kära vänner. En blogg där huvudpersonen faktiskt kan ligga back på IQ-kontot. Men hon funkar som runkmaterial om man väljer bild med omsorg OCH INTE LÄSER TEXTEN!!! "Varning, texten kan göra dig slak" borde det stå nånstans.

Länka alla bilder som e nåt o ha då så man slipper leta igenom allt skräp :D

I trygghetsnarkomanernas land försökte jag ta mig igenom förra sommaren, men mannen skriver så knastertorrt att jag inte kom igenom. Synd, då fenomenet är otroligt intressant.

Räcker att kolla en. Alla ser eXakct likadana ut! Brewden lider hårt av både brist på IQ och fantasi. Men det kanske går hand i hand.

Ja de va ju änna lite de ja tänkte, alla bilder va tagna med samma pose me huvet åt samma håll, hennes kille har väl inte koordination nog att slåss med båda händerna :D

I trygghetsnarkomanernas land försökte jag ta mig igenom förra sommaren, men mannen skriver så knastertorrt att jag inte kom igenom. Synd, då fenomenet är otroligt intressant.

Samma här, beställde den när den kom, men inte läst mer än några sidor.

Förövrigt är väl det största problemet att dagens ungdomar har så förbannat dåliga föräldrar.

Har nog aldrig funnits så dåliga curlingföräldrar med Jag-Jag-Jag-mentalitet :cpparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg