Nu vänder det!!!

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Kl 18.47 idag vänder det. Sedan går det åt rätt håll igen och vips har vi sol, torr asfalt och vårkänslor(?) igen. (Vårdagjämning är kl 12.44 20/3)
Gött att det går år rätt håll.
Inte mycket till diskussiontråd men ändå...:tummenupp

:mad: Vi har februari och min födelsedag föst och då ska det banne mej vara snö!

Sen kan det bli vår. :p

Om det vänder så här tidigt. Varför är det då oftast kallast i januari-februari? Eller är den kallaste tiden runt jul, enligt statistik?

Fan du har en poäng. Typ som flyttfåglar, fast tvärtom!

Jo, fast jag tror ju annars att flyttfåglarna gör rätt.

Ta hojen och kör söderut varje gång väglaget hotar att bli sämre, när vintern är slut kör du norrut i takt med att väglaget blir bättre.

Min jobbarkompis funderar på att ta sen semester och göra så nästa höst, vinterförvara hojen i Spanien och ta tidig semester året därpå och köra upp....

Jo, fast jag tror ju annars att flyttfåglarna gör rätt.

Ta hojen och kör söderut varje gång väglaget hotar att bli sämre, när vintern är slut kör du norrut i takt med att väglaget blir bättre.

Min jobbarkompis funderar på att ta sen semester och göra så nästa höst, vinterförvara hojen i Spanien och ta tidig semester året därpå och köra upp....

Ett par ordentliga dubb och det funkar åt andra hållet. Livet ska vara mörkt, kallt och bittert.

Ett par ordentliga dubb och det funkar åt andra hållet. Livet ska vara mörkt, kallt och bittert.

Hahaha, han är 55+ och kör hoj för tredje året så han är nog inte så sugen på att köra dubbat.

IOFS skaffade han sig en TDM850 för att hans första hoj var för gubbig, och kör gärna grusväg, men året om tror jag inte lockar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg