Grannsämja, eller osämja :(

Jag bor på landet det är skönt, finns några surgrannar(i min ålder) sedan finns det lite skönare granngubbar(cirka 60).

De i min ålder umgås jag inte med direkt, gubbarna är skönare, den ena gubben har en trumpet han tutar i då det knäcks en bärs eller blandas grogg, den andra har en tuba. På såvis vet man alltid då man kan komma över och ljuga lite... :yoparty

Min tuta har gått sönder :( men ska fixa ny..
Coolt, ska nog oxså ta och fixa mig en trumpet tror jag :)

Update med happy ending!!
Skönt att höra :tummenupp

Kommunikation är oftast så underskattat.

Jag har förmånen att ha kanonbra grannar. Om någon spelar för högt så knackar man bara på och säger till. Eller så bjuder man in dom :) :). Men såklart, alltid lättare när man har trevliga grannar så att man verkligen vill bjuda in dom :)

Last edited:
Vaknade kl 0500 igår morse av att paret ovanför hade det väldigt trevligt (hon i alla fall), händer ganska ofta... i början tyckte både jag o min sambo att det var lite spännande men nu är det bara störande! varför kan inte en del tjejer bara hålla käften när de får smaka på lite balk? vad ska jag säga till dem?

Starta en insamling med dom närmaste grannarna och köp en Gagball.:tuttar

Starta en insamling med dom närmaste grannarna och köp en Gagball.:tuttar

En sån är inte dyrare än att han kan köpa en själv och gå över med den personligen, med lite tur får han stanna och demonstrera hur den fungerar!

En sån är inte dyrare än att han kan köpa en själv och gå över med den personligen, med lite tur får han stanna och demonstrera hur den fungerar!
Ja jusst det en sån ja! (googlade lite) en sån behöver hon:tummenupp

"Sorry gumman, det är inte för min skull, grannarna kräver det"

Jag hade också tänkt föreslå en gagball, men då hade det blivit trippelpost....
Great minds think alike

En sån här:

393371-2.jpg

Vaknade kl 0500 igår morse av att paret ovanför hade det väldigt trevligt (hon i alla fall), händer ganska ofta... i början tyckte både jag o min sambo att det var lite spännande men nu är det bara störande! varför kan inte en del tjejer bara hålla käften när de får smaka på lite balk? vad ska jag säga till dem?

"Hot hot gay loves" dvd på högsta volym kanske får dem att fundera.

haha, det verkar finnas en hel del som behöver ljuddämpare :D

JA precis! det e ju roligt att de funkar bra för dem:krama, men inte lika kul om man har folk som sover över eller mitt på dagen försöker plugga!? Det e ju inte så att det är över på en liten stund...:gnissla (tror de e nykära, kanske minskar frekvensen vartefter...eller inte), borde helt enkelt köpa dem en varsin klapp:tummenupp

Litet gosedjur till barnet, en blomma till dom vuxna och ett "Sorry, I was under the impression that your apartment was empty yesterday night, I wouldnt have played loud music otherwise"

Varför inte en snuttefilt till sig själv också om han nu ska bete sig som en fjolla? :confused:

Varför inte en snuttefilt till sig själv också om han nu ska bete sig som en fjolla? :confused:

Jag tycker nog att han betedde sig som man bör.

Det är bara tatuerade addidaskrigare med kamphund i förorterna som tycker att det är helt okej att bete sig som svin mot sina medmänniskor.

Alla andra visar tillbörlig hänsyn mot varandra!

Jag tycker nog att han betedde sig som man bör.

Det är bara tatuerade addidaskrigare med kamphund i förorterna som tycker att det är helt okej att bete sig som svin mot sina medmänniskor.

Alla andra visar tillbörlig hänsyn mot varandra!

Jag menade att förslaget om gosedjur till barnet var väl magstarkt, man behöver väl inte komma med gåvor för att någon vaknat, be om ursäkt - end of story.

Jag menade att förslaget om gosedjur till barnet var väl magstarkt, man behöver väl inte komma med gåvor för att någon vaknat, be om ursäkt - end of story.

Ähh, gossedjur är förvisso att överdriva en smula, men sist jag var på Ica hade dom en korg med såna som kostade en tjuga, varför inte bli en hjälte med en gång?

Han ville ju dessutom eventuellt umgås med grannarna, då kan man smöra lite.

Men du har rätt, en ursäkt hade räckt!

Dom fick en barnbok och en ursäkt, jag vill inte hänga med dom bara kanske lämna en extranyckel o be dom vattna blommor eller nått sånt skit nån gång.
END OF STORY.
Tack för alla tips btw.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!