Vinterdäck till bil?! Någon!? Pls!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Någon som vet var jag kan få tag på vinterdäck till min lilla bil? Är rätt sent ute men jag använder inte bilen mega mycket därför ja itne tänkt på det tidigare. :rodnar

Billiga men i helt ok skick, tack! :)

Help please! :krama

Honda civic -98, mer vet jag inte. ;)

Här är en bra guide där du kan se vilka däck som passar till vilka bilmodeller.
Du kan alltså använda däck från en del andra bilar, inte bara honda civic.

http://www.dackgrossisten.se/BultCirkelGuiden.aspx

Tack! Var inne på sidan men kunde inte hitta det jag sökte, fattar inte riktigt måtten. Någon som har lust att förklara för mig, hur vet jag däckmåtten på min bil? Får bultcirkelmåtten men jag förstår inte vilket däckmått jag ska ha. Eller är det samma!? Ahh ja får spel!! :död:huvet

Tack! Var inne på sidan men kunde inte hitta det jag sökte, fattar inte riktigt måtten. Någon som har lust att förklara för mig, hur vet jag däckmåtten på min bil? Får bultcirkelmåtten men jag förstår inte vilket däckmått jag ska ha. Eller är det samma!? Ahh ja får spel!! :död:huvet

Fälgen är 5 X 14 tum, 4-100 bultdelning, så nu kan du fjäska :arsele

Jag har en uppsättning gamla vinterdäck på stålfälg hemma till en Honda Civic -96, borde vara rätt dimensioner och mönstret skall klara sig denna säsongen.
Du får dem mot upphämtning och en fika :)

Fälgen är 5 X 14 tum, 4-100 bultdelning, så nu kan du fjäska :arsele

jag vill veta DÄCKMÅTTET! Micke, läs läs läs! :krama

Jag har en uppsättning gamla vinterdäck på stålfälg hemma till en Honda Civic -96, borde vara rätt dimensioner och mönstret skall klara sig denna säsongen.
Du får dem mot upphämtning och en fika :)

Åh Daniel, du är min räddare i nöden! Orkar du med en svalan oxå? hahah behöver lixom skjuts ut till dig då jag itne kan köra min egen bil. :D

:krama

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: J.N
Åh Daniel, du är min räddare i nöden! Orkar du med en svalan oxå? hahah behöver lixom skjuts ut till dig då jag itne kan köra min egen bil. :D

:krama

Jag skall nog överleva honom också, men det får vänta tills imorgon :)
Jag är i Göteborg idag och kommer inte ner igen förrän dess.
Minns inte riktigt mönsterdjupet men har för mig att det skall räcka :näsblod

Mina dimensioner är:
Däckdimension axel 1: 175/65R14 82T, Fälgdimension axel 1: 14X5J OFFSET 45

Tips om du vill veta dina är att göra en förfrågan om fordon på transportstyrelsen. Måtten står där :)

Jag skall nog överleva honom också, men det får vänta tills imorgon :)
Jag är i Göteborg idag och kommer inte ner igen förrän dess.
Minns inte riktigt mönsterdjupet men har för mig att det skall räcka :näsblod

Mina dimensioner är:
Däckdimension axel 1: 175/65R14 82T, Fälgdimension axel 1: 14X5J OFFSET 45

Tips om du vill veta dina är att göra en förfrågan om fordon på transportstyrelsen. Måtten står där :)

Okej, tack! Ska kolla exakt när jag kommer hem. Har ju papper på bilen, men är på jobb nu därför ja inte kan kolla något alls. Trodde jag kunde fuska mig till och hitta info på nätet men tydligen så var det svårare med det. :D

Jobbar till 15 i morgon, du kan ju slänga iväg ett sms när du vet när du är hemma. Måste säga till Svalan oxå. :)

Okej, tack! Ska kolla exakt när jag kommer hem. Har ju papper på bilen, men är på jobb nu därför ja inte kan kolla något alls. Trodde jag kunde fuska mig till och hitta info på nätet men tydligen så var det svårare med det. :D

Jobbar till 15 i morgon, du kan ju slänga iväg ett sms när du vet när du är hemma. Måste säga till Svalan oxå. :)

Japp, hör av mig när jag vet att jag är hemma, kommer nog åka rätt så tidigt på dagen.
Kan du ditt eget reg nummer så kan du ju också kolla det på transportstyrelsen :P Behöver inte reg papprena.
Bara göra en förfrågan om annans fordon :)

Jöses, Money nu får du väl ändå vända på steken och visa att du klarar lite själv:krama
Ps det börjar bli jobbigt att svänga förbi och knyta dina skor på morgonen.:tungan

• Gilla
Reaktioner: VBK
Har en -98 hemma.

Slipstens nummer stämmer på din också, jag är 100% på det.
Alltså
Fälg: 14 tum med 5 tum bredd offset 45
Dessa fälgar sitter på Opel, Volkswagen, Honda, Toyota och en massa andra bilar.
Centrumhålet måste du dock kolla. en däcknasare vet besked! vill minnas att det är 56,1mm på Honda.

Däck: 175/65R14 82T
Men det går även med 175/60-14 samt 165/80-14 och 155/82-14

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back