Vad är det värsta som skulle kunna hända DIG?

Det där att vakna en morgon och finna sig vara förvandlad till skalbagge har jag alltid funnit vara en skrämmande tanke.

Franz Kafka.. :gnissla

Även om det såklart finns värre händelser så är en av de värsta att någon illvillande sate rakar av mig mitt hår medan jag sover.
Drömmer ofta mardrömmar om just detta.

Få diagnosen "i koma" men i själva verket är förlamad men helt frisk i hjärnan. Sen ligga där i 30år och lyssna på allt.

(ang tidningsartikeln som postades här för ett par veckor sedan)

Edit: precis den ja. FYFAAAAAAAN!

Det, att ligga förlamad och oförmögen att meddela sig till omvärlden i 30 år....

Kombinerat med klåda på pungen!

Tänk att bli dummare och vara medveten om det,se ett enkelt problem och få anstränga sig för att lösa det och samtidigt förstå att detta bara kommer bli värre.

Henrik

Det ger man sig ju frivilligt in i flera gånger i månaden (i veckan för vissa). Jag gjorde det i går på Kvarnen med en för liten träkeps i dag som följd.

:näsblod

Det har hänt... Användes som ett hot. Hade några sömnlösa nätter kommer jag ihåg.... :gnissla

Fifan! :huvet

Last edited:
Det ger man sig ju frivilligt in i flera gånger i månaden (i veckan för vissa). Jag gjorde det i går på Kvarnen med en för liten träkeps i dag som följd.

:näsblod

Hur tror du jag kom fram till det....;)

De som vaknat upp efter en "lyckad"fest och tänker efter vad man gjorde,ringer polarna och frågar efter luckorna,tänker"neeeej,låt mig dööö" vet åtminståne att det var övergående och självförvållat.

Att göra samma och veta att det inte går att göra något åt det.....fan,tror döden är bättre,åtminståne ett jäkligt snabbt förlopp annnars så man slipper vara medveten om det efteråt.

Henrik

Bettskena skrev:
rånbögmördad

2003 ringde och vill ha tillbaka sitt ord.

F.ö. så har jag provat på att vara halvt döv i helgen (båda hörselgångarna igensvullna), helt döv så vore jag nog hellre död. Hellre rullstolsbunden och blind än döv. Fy fan.

Att som Henrik sa sakta tappa hjärnan, se enkla problem bli svårare och svårare. I början inte hänga med i skolan, behöva börja tänka på hur man knyter skorna eller öppnar en dörr för att till slut bli en morot. Men trots det vara medveten om allt.

Till slut hamnar man i "koma", men är ändå medveten men utan kommunikationsförmåga, och att då ligga där och få besök av alla man älskar som förklarar för en att de aldrig älskat en. Tjejen berättar att hon varit kroniskt otrogen och att man sög i sängen, bästa polaren berättar att han legat med varenda tjej man haft och föräldrarna kommer in och säger att de alltid önskat en annan son osv. Toppa det med att allt ska hända när man har barn och att de kommer in och säger att det är skönt att man inte gnäller på dem längre och att deras nya pappa är mkt bättre!

DET vore nog det värsta tror jag.. Och så pungklåda på det såklart!

Vissa mornar när man vaknar... nuff said :gnissla

/sliten

Att som Henrik sa sakta tappa hjärnan, se enkla problem bli svårare och svårare. I början inte hänga med i skolan, behöva börja tänka på hur man knyter skorna eller öppnar en dörr för att till slut bli en morot. Men trots det vara medveten om allt.

Till slut hamnar man i "koma", men är ändå medveten men utan kommunikationsförmåga, och att då ligga där och få besök av alla man älskar som förklarar för en att de aldrig älskat en. Tjejen berättar att hon varit kroniskt otrogen och att man sög i sängen, bästa polaren berättar att han legat med varenda tjej man haft och föräldrarna kommer in och säger att de alltid önskat en annan son osv. Toppa det med att allt ska hända när man har barn och att de kommer in och säger att det är skönt att man inte gnäller på dem längre och att deras nya pappa är mkt bättre!

DET vore nog det värsta tror jag.. Och så pungklåda på det såklart!
AW_SelfEsteem.jpg

Blind är något jag alltid haft "mardrömmar" om... speciellt då det finns en ärftlig sjukdom i släkten med just det som resultat.

Rullstol skulle nog vara tufft öde.
Fan att inte ens vara kapabell till att ta sig upp för en trappa :S
Aldrig mer kunna köra sporthoj eller andra roliga saker.
Att inte känna något vid samlag..

Hell no...det e nog fan inte kul...

Rullstol skulle nog vara tufft öde.
Fan att inte ens vara kapabell till att ta sig upp för en trappa :S
Aldrig mer kunna köra sporthoj eller andra roliga saker.
Att inte känna något vid samlag..

Hell no...det e nog fan inte kul...
Det finns ett par st här inne som åker hoj trots att dom är rullstolsbundna.
Så man kan ha kul ändå! :yoparty

Helt klart att vara fångad i min egen kropp, inte kapabel att göra mig förstådd, men ändå ligga där och förstå precis allt som händer i min omvärld.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg