Komma eller gå?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nu lyfter jag bladet från munnen och frågar rakt ut:

När någon får orgasm kan det uttryckas i formen att "det går" för personen i fråga. Men inte bara det. Det kan även uttryckas i formen "jag kommer". Hur ligger det till egentligen, kommer man, eller går man? Om vi leker med tanken att båda parter i samlaget når orgasm samtidigt, kan då den ena komma medan det går för den andre? Är det manligt/kvinnligt betingade uttryck?

Varifrån kommer dessa uttryck öht? :va

//Inte bara nyfiken, utan faktiskt fruktansvärt nyfiken på

"Det går för mig" är uttrycket. VAD är det som går och varthän tar det vägen? Spermier simmar har jag hört, så då är det inte dom som knallar runt iaf.

Med risk för att förstöra er diskussion lite kan det vara så att det kommer(sic!)
från franskans le petite mort..alltså den lilla döden..således "går" kvinnan bort.
För kvinnan går det, medan mannen kommer..och för de av er som inte märkt vad som kommer, så lär ni väl göra det så småningom :gnissla

Med risk för att förstöra er diskussion lite kan det vara så att det kommer(sic!)
från franskans le petite mort..alltså den lilla döden..således "går" kvinnan bort.
För kvinnan går det, medan mannen kommer..och för de av er som inte märkt vad som kommer, så lär ni väl göra det så småningom :gnissla

Och ändå heter det att man "följer" på franska...

Och ändå heter det att man "följer" på franska...

Jag har aldrig haft ehh..umgänge med någon av franskt ursprung, så det vågar jag inte svara på..

Däremot vet jag att man bl.a. äter sniglar i det landet, alltså kan man dra de slutsatser man vill om dem..:brinnerup

Jodå, de "följer" hejvilt :P
Men däremot undrar jag om det heter "gå" på många andra språk än svenska?
På de flesta andra språk så "kommer" man, inte går.
Ex:
Eng: "I´m walking!" (It's walking for me)
Ger: "Es geht für mich!"
Fra: "Il me promaine!"
Spa: "Vengo, vengo" :tungan
Ok, muppade på spanskan...

Känns ju lite udda...

Last edited:
Jodå, de "följer" hejvilt :P
Men däremot undrar jag om det heter "gå" på många andra språk än svenska?
På de flesta andra språk så "kommer" man, inte går.
Ex:
Eng: "I´m walking!" (It's walking for me)
Ger: "Es geht für mich!"
Fra: "Il me promaine!"
Spa: "Vengo, vengo" :tungan
Ok, muppade på spanskan...

Känns ju lite udda...

Japp, du har säkert helt rätt i att man inte säger så i andra språk, men eftersom (det var väl där det började tror jag)Gustav III var så frankofil man kan vara och vi bl.a. tack vare honom har tagit in diverse franska låneord och förvanskat dem(glöm inte Bernadotte-släkten:gnissla) så är vi väl som vanligt förvirrade och ute på tunn is i Sverige, lite felöversättningar här och där kan få intressanta konsekvenser :fyllisar

SM i handtrall. Alla är välkomna, man kan komma och gå som man vill.

Sponsrat av Bet24: satsa på dig själv.

Jänkarna skriker "I'm coming" i flera av de samlevnadsorienterade filmer jag sett genom åren. Jag har aldrig hört något uttryck liknande att det går för personen ifråga i någon av dessa typer av produktioner.

Månne det vara en variant av uttrycket att "komma på någon med att...". Typ "Nu kom jag allt på dig, med att ligga med mig!"?

Tjejen kommer,killen går.

Har väl bättre saker att pyssla med när man är klar.

Henrik

"Åååh åååh... I'm cumming. I´M CUMMING!!............Aaaaaaaaaah"

Vare sig jag komma eller gå, min penis vill fortfarande stå.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg