Obamas tacktal till Nobels fredspris

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ett 35 minuter långt tal om jag förstått saken rätt. Har inte sett det själv, men läst igenom det i artikeln nedan. Ganska mäktigt innehåll med referenser till Gandhi, King och andra betydelsefulla pristagare.

Är fortfarande inte övertygad om att Obama förtjänar fredspriset. Han gärningar har bara börjat. Frågar mig om det inte bättre att vänta och se utfallet istället för att ge honom priset på framtida förhoppningar om hans gärningar.

Vi får hoppas han gör sig förtjänt av priset. Det är enda sättet att tysta kritikerna.

http://www.timesonline.co.uk/tol/ne...article6951758.ece?token=null&offset=0&page=1

Det enda omfattande hittills är väl den utsträckta handen mot Ryssland och vad det kan innebära med Rysslands hejdukar.

Tycker inte att de här personerna heller är så kvalificerade för det...
Yassir Arafat, Shimon Peres, Yitzhak Rabin

Ändå fick de priset tillsammans 1994.

Äääh, kom igen nu. De har ju krigat för fred hela sina liv... :rolleyes:

Haha :D

De gav nog Obama priset för att han ska tänka någon tanke på fred, så de lugnar sig i 5 minuter i alla fall :kulspruta :D

Obama: Upptrappning av soldater till Afghanistan

President Obama kommer att skicka 30000 amerikaner till Afghanistan meddelade han i ett tv-sänt till tal till en alltmer skeptisk allmänhet.

- Vi bad inte om den här konflikten, sa Obama och påminde om 11 september-attackerna och talibanernas skräckregemente i talet på West Point inför en publik som bestod av högdjur som utrikes- och försvarsministrarna Hillary Clinton och Bob Gates och kadetter i grått i långa rader.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/obama-upptrappning-av-soldater-till-afghanistan_3878659.svd

Haha :D

De gav nog Obama priset för att han ska tänka någon tanke på fred, så de lugnar sig i 5 minuter i alla fall :kulspruta :D

Obama: Upptrappning av soldater till Afghanistan

President Obama kommer att skicka 30000 amerikaner till Afghanistan meddelade han i ett tv-sänt till tal till en alltmer skeptisk allmänhet.

- Vi bad inte om den här konflikten, sa Obama och påminde om 11 september-attackerna och talibanernas skräckregemente i talet på West Point inför en publik som bestod av högdjur som utrikes- och försvarsministrarna Hillary Clinton och Bob Gates och kadetter i grått i långa rader.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/obama-upptrappning-av-soldater-till-afghanistan_3878659.svd

Sverige däremot ska alltid skicka fredsbevarande styrkor till alla konflikter, men blir vi beskjutna så ska dom hem, direkt!

Jag tycker i alla fall att det är dåligt att han säger att ibland är krig nödvändigt.

Det ska väl för fan inte behövas. Lite smartare lösningar tycker jag nog att vi i modern tid skulle kunna ägna oss åt. Annars är vi inte mer utvecklade än vi var på stenåldern. :rolleyes:

Och om han förtjänade priset eller inte....det vette fan. :va

/MH

Jag tycker i alla fall att det är dåligt att han säger att ibland är krig nödvändigt.

Det ska väl för fan inte behövas. Lite smartare lösningar tycker jag nog att vi i modern tid skulle kunna ägna oss åt. Annars är vi inte mer utvecklade än vi var på stenåldern. :rolleyes:

Och om han förtjänade priset eller inte....det vette fan. :va

/MH

Har motståndaren åsikter och värderingar från stenåldern så...

Frågan är väl inte om han förtjänar priset, utan snarare om priset kommer hjälpa till att förändra Usas politik.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg