Pakethasard - vilka kör det på jul?

Kör ni detta på jul

• Antal röstningar
    0

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja, som rubriken lyder, vilka kör pakethasard?

Vi kör enligt följande regler: Alla köper 2st presenter, iår ca 50 spänn/st. Vi sätter oss ner runt ett bord och börjar slå tärning om paketen (man tar 2x2 tärningar och slår i ring). Om man slår lika får man ta vilket paket man vill på bordet. När paketen är slut börjar alla öppna de paket man fått. När alla paket är öppna och man visat upp dom för alla "deltagare" börjar det riktigt roliga:

En av dom deltagande ställer en äggklocka bakom ryggen (ingen får veta tiden) och sen börjar man slå tärning igen. Lika gör att man får stjäla en klapp från någon annan runt bordet. Så håller man på tills äggklockan ringer, då behåller man det man har framför sig. Förra året var en nästrimmer det som var hetast bland killarna och en plastvas var het bland tjejerna. Undrar vilka klappar som blir hetast iår.

Vill man lägga till en sak till kan man köra "Robin Hood", 2 ettor gör att man får ta av en rik och ge till en fattig.

Kul sätt för att inte behöva handla en massa julklappar till alla. Här blir ingen (eller alla) besvikna.

/ Jens

Hmm, låter skoj men det ska väl utföras bland vänner och inte familj känns det som så det får nog ske under juldagsfesten.
Vore ju grymt kul om det bara sitter en jävel på slutet med alla klappar :D

Hmm, låter skoj men det ska väl utföras bland vänner och inte familj känns det som så det får nog ske under juldagsfesten.
Vore ju grymt kul om det bara sitter en jävel på slutet med alla klappar :D

Vi kör det med hela tjejens släkt. Från mormor 85+ till yngsta ungen 10 bast. Alla tycker det är askalas.

Vuxna i våra bekantskapskretsar handlar det dom behöver själva... Då är detta ett kul komplement...

Det har hänt att en person har 90% av klapparna...

/ Jens

Jag har pådyvlats det där två år på raken, nu senast med förevändningen att jag köper för mycket och för dyra julklappar till min avkomma, vilket väcker avund hos andra barn vid julklappsutdelningen. Så nu skall man behöva genomlida detta bara för att andra föräldrar i släkten är snåla. Fifan.:mad:

Jag har pådyvlats det där två år på raken, nu senast med förevändningen att jag köper för mycket och för dyra julklappar till min avkomma, vilket väcker avund hos andra barn vid julklappsutdelningen. Så nu skall man behöva genomlida detta bara för att andra föräldrar i släkten är snåla. Fifan.:mad:
you've been swedenized. :gnissla

har tvingats sitta å slå dom där jävla tärningarna de senaste 3 åren...
skiten drygar ju ut det påtvingade julfirandet hemma hos mormor med minst 1timme/år

fyfan

Är det ingen av er som tycker det är skoj när helt obetydliga saker blir helt ovärderliga och alla "slåss" om att få dom? Min frus jobb var dom helt tokiga ett år om en stor marchall värd 20 spänn! :D

/ Jens

Är det ingen av er som tycker det är skoj när helt obetydliga saker blir helt ovärderliga och alla "slåss" om att få dom? Min frus jobb var dom helt tokiga ett år om en stor marchall värd 20 spänn! :D

/ Jens

Jag tycker det låter väldigt roligt, men jag har aldrig spelat det :gråta

Jag har ingen familj eller släkt att spela med. Buhu.

Vi brukar köra det med vänner på julfest eller nyårsfesten men vi öppnar inte paketen så folk kan ibland kämpa om två tegelstenar och en morakniv utan att veta om det! :D

Vi har på senare år börjat dela ut julklapparna efter frukost hemma, så åker vi iväg till släkten på eftermiddagen/kvällen sen. Småkusinerna får ju fortfarande sina av tomten då men jag tycker att det är kanon att köra julklappsutdelningen efter frukost och sen bara träffa släkten för att umgås och äta middag :tummenupp

Jo du, detta är den högsta formen av socialdemokratisk rättvisa. Får inga andra barn skall inte mina ha heller. Fifan.:mad:
Varför lyder du? Man ger efter förmåga. Du borde snarare ifrågasätta hur det beteendet påverkar barnen i längden. Livet är orättvist, även när det kommer till julklappsutdelningen.

Varför lyder du? Man ger efter förmåga. Du borde snarare ifrågasätta hur det beteendet påverkar barnen i längden. Livet är orättvist, även när det kommer till julklappsutdelningen.

Du menar att han ska kämpa för att få göra sina ungar till bortskämda brats? :D

Det har gått fet inflation i presenter. Ta ut några extra semesterdagar om året och umgås istället.. :mattias

Det gör jag inte. Håller på att iscensätta en palatsrevolution, as we speak. Det skall fan spela sossespel bara för att andra är avis.:mad: Världens absolut sämsta form av "rättvisa". I värsta fall får väl julresan till Skåne inställas. Våga vägra pakethasard (eller vad det nu döptes till här i tråden)!!!:yoparty

Du menar att han ska kämpa för att få göra sina ungar till bortskämda brats? :D

Det har gått fet inflation i presenter. Ta ut några extra semesterdagar om året och umgås istället.. :mattias

Men ungarna måste ju ha en bilbana, radiostyrd bil, cross mm så man kan leka med dem på ett korrekt vis :mattias

Men ungarna måste ju ha en bilbana, radiostyrd bil, cross mm så man kan leka med dem på ett korrekt vis :mattias

Glömde det. Förlåt.

Dock verkar ankan missuppfattat idén med hasarden. Den är till för att ha skoj, som ett spel alltså. Inte för att skapa rättvisa. Snarare tvärtom!

/ Jens

Glömde det. Förlåt.

Dock verkar ankan missuppfattat idén med hasarden. Den är till för att ha skoj, som ett spel alltså. Inte för att skapa rättvisa. Snarare tvärtom!

/ Jens

Ja, jag tycker det låter som en jävligt kul grej och ska försöka dra ihop det tillsammans med några polare.
Inom familjen kör vi julklappslotteri och sen de sedvanliga julklapparna till ungarna, det är smidigast för alla för jag orkar verkligen inte gå runt och köpa julklappar bland massa idioter :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg