MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har tänkt köpa mig en cross och har hittat en RM 250 -04 som jag kan få för 17k. Det som behöver åtgärdas är packboxar i framgaffeln och sedan är det glapp i länklagret vid bakdämparen.
Lagret är bytt men det glappar ändå, skall enligt ägaren gå att svarva en hylsa för att få bort glappet helt. Jag har ingen koll alls på crossar och vet inte om detta är något som borde få mig att kolla efter någon annan hoj?
Antar att glappet är i godset eftersom han tyckte man skulle sätta dit en hylsa för att få bort det.... Hur pass dyrt blir det om man lär byta dogbones och är det bara att lägga ner helt om det skulle visa sig att glappet är i infästningen till svingen?
Har ingen erfarenhet av crossar så hjälp mottages tacksamt.
Lagret är bytt men det glappar ändå, skall enligt ägaren gå att svarva en hylsa för att få bort glappet helt. Jag har ingen koll alls på crossar och vet inte om detta är något som borde få mig att kolla efter någon annan hoj?
Antar att glappet är i godset eftersom han tyckte man skulle sätta dit en hylsa för att få bort det.... Hur pass dyrt blir det om man lär byta dogbones och är det bara att lägga ner helt om det skulle visa sig att glappet är i infästningen till svingen?
Har ingen erfarenhet av crossar så hjälp mottages tacksamt.