Håller på att bygga en bil med en R6 motor till grund. Ska ha paddlar att växla med.
Har löst frågan om uppväxling bra, kommer kunna ske med quickshift och en solenoid på växelarmen.
Koppling vid start och stopp är löst (mekaniskt) men under färd vill jag ha den elektiskt fungerande.
Nedväxligen är större problem. Kollat på denna film
http://www.pingelcnc.com/pingelonline/video_hayabusa.htm
Verkar ju inte som att det systemet rör koppligen. Hur skulle motorn må av det?
Köpt in en sutter slirkoppling med lösare bricka men vet inte hur väl det kommer fungera, känns lite brutalt att skita i att koppla ur på nedväxling utan låta slirkoppligen göra det helt och hållet?
Tacksam för tips och åsikter
Har löst frågan om uppväxling bra, kommer kunna ske med quickshift och en solenoid på växelarmen.
Koppling vid start och stopp är löst (mekaniskt) men under färd vill jag ha den elektiskt fungerande.
Nedväxligen är större problem. Kollat på denna film
http://www.pingelcnc.com/pingelonline/video_hayabusa.htm
Verkar ju inte som att det systemet rör koppligen. Hur skulle motorn må av det?
Köpt in en sutter slirkoppling med lösare bricka men vet inte hur väl det kommer fungera, känns lite brutalt att skita i att koppla ur på nedväxling utan låta slirkoppligen göra det helt och hållet?
Tacksam för tips och åsikter
