BORDSHOCKEY - ännu en nördtråd...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Är en gammal bordshockeynörd som var "tävlingsaktiv" i SM, GO och GM etc ett gäng gånger på (främst) 90-talet. Är en av Ankardals "lärjungar" som kan tacka densamme för att man upptäckte "sporten" bordshockey när man besökte en temadag i högstadiet runt '87 någon gång som osnuten trettonåring och på den vägen blev det...

För att göra en lång story kort; nu många år senare utan att ha hållt i några STIGA-spakar så fick flickvännen häromdagen ett SMS om att hennes polare ska ha en bordshockey-turnering på Annandagen jul och undrade om vi ville vara med. Självklart har man anmält sig och det första jag gjorde idag efter jobbet var att sticka och inhandla ett nytt STIGA Play Off. Nu ska här tränas spjassar, centrifugrar, gretzkys, velodromer och knivar till perfektion! För att inte tala om att återupptäcka egna gamla finter man glömt av.

Tillika, jösses vad nostalgisk man blev när man såg lite klipp på youtube! Såg ett klipp mellan Österman och Ekestubbe, den senare som också var med i GHSS då det begav sig. Vilka tider det var när man som liten fjärt tog tåget in från Herrljunga till Götet för att lira Göteborgsmästerskapet, vilket var årets höjdpunkt! :)

Finns det månne någon mer bordshockey-fjant härinne på SH och som tillika är aktiv i skrivande stund?

I så fall, någon som har koll på om det finns någon klubb i närheten av Tidaholm (där man nu bor, av alla ställen... )?

Såg på www.bordshockey.net att SM går i Fjollträsk i februari, men vore ju kul att kanske kunna köra någon allsvensk tävling i västra Sverige under Q1, om det nu går någon sådan? Kalendern på nämnda sida var lite tunn, men jag antar det kanske är lite för tidigt än.

Skyffla lugnt! :D

Last edited:
Kan meddela att en annan sporthoj.com-kille tävlat "i" radiostyrd bil. :rofl

Radiostyrd alltså. :rofl Som vuxen. :lol

Jag har lirat mycket bordshockey i mina dagar, men bara på hobbynivå...

Däremot så är vi ett gäng som kör bilbana på fredagar under vinterhalvåret. En 32 meters 4-spårsbana i en hemlig lokal under Odenplan i Stockholm. Började som en aktivitet med Dry Martini och cigarr, men har nu som all racing urartat med värstingmotorer från USA m.m..

Leksaker har man aldrig för många av, stora som små...

SH-mästerskap i bordshockey kanske?

"Gammal" - Sa Bull

:krama
Hur är det med dig din gamla räkmacka?

Gammal och gisten!

Ont i knäna, men i övrigt allt bra! Going PM... :)

Vuxen? Det låter tråkigt! Det ska jag aldrig bli... :rolleyes:

Jag har lirat mycket bordshockey i mina dagar, men bara på hobbynivå...

Däremot så är vi ett gäng som kör bilbana på fredagar under vinterhalvåret. En 32 meters 4-spårsbana i en hemlig lokal under Odenplan i Stockholm. Började som en aktivitet med Dry Martini och cigarr, men har nu som all racing urartat med värstingmotorer från USA m.m..

Leksaker har man aldrig för många av, stora som små...

SH-mästerskap i bordshockey kanske?

Det är det första jag ska köpa när man får egen knodd, BILBANA! Då har man ett legitimt alibi... :D

Gamle Agdur in action!

[YOUTUBE-ID]Z3LY64nCMIU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Hur länge höll du på med det? På vilken nivå tävlade du? Var det ett dyrt intresse? Radiostyrt skulle nämnligen kunna vara en inkörsport till ökat motorintresse hos min lillgrabb så jag tänkte att jag kunde konsultera dig.

Hur länge höll du på med det? På vilken nivå tävlade du? Var det ett dyrt intresse? Radiostyrt skulle nämnligen kunna vara en inkörsport till ökat motorintresse hos min lillgrabb så jag tänkte att jag kunde konsultera dig.

PM:a T*iggerhappy, han kanske vet. :gnissla
Obs, jag har maskerat hans nick!!!!!1111

Det är det första jag ska köpa när man får egen knodd, BILBANA! Då har man ett legitimt alibi... :D

Akta dig så du inte gör något du får ångra. Jag gjorde just detta. Rände iväg och handlade en 32 meters-historia. Problemet är att skiten skall byggas ihop nånstans också. Den ta enorm plats. Mitt vardagsrum är stort, men... Man snubblar på den där satans banan jämnt och ständigt. Försöker man montera ner skiten så flödar tårarna i timvis och man får synnerligen klart för sig vilken dålig far man är.

Men kul är det mellan varven.:)

Försöker man montera ner skiten så flödar tårarna i timvis och man får synnerligen klart för sig vilken dålig far man är.

De små liven har förfinat sina härskartekniker till fulländad perfektion... :D

Akta dig så du inte gör något du får ångra. Jag gjorde just detta. Rände iväg och handlade en 32 meters-historia. Problemet är att skiten skall byggas ihop nånstans också. Den ta enorm plats. Mitt vardagsrum är stort, men... Man snubblar på den där satans banan jämnt och ständigt. Försöker man montera ner skiten så flödar tårarna i timvis och man får synnerligen klart för sig vilken dålig far man är.

Men kul är det mellan varven.:)

Vår 32 meters står uppställd permanent och fastskruvad på ett bord och och inga ungar är med...:)

Bordshockey och apstruts? När jag ser det i skrift är det ju en solklar kombo och man undrar varför man inte tänkt på det innan. :D

Jag har tävlat på hyffsad nivå, riktigt skoj är det :fakta

I början är det inte så farligt dyrt. Om man tar 1:8 buggy, som jag körde, kan man få en "lagom" bil för typ 4-5k med allt. Den funkar väl ett år eller så, sen behöver man bättre saker, om man vill vara med i toppen. Reservdelar och så beror väldigt mycket på modell/märke. När man börjar bli bättre och slåss med "dom som är bra" så sticker priset iväg en del.. Tror den sista bilen jag hade gick på runt 15k, men då var det mesta special och bytt från originalmodellen :död

Skicka pm om du vill veta mer.

De små liven har förfinat sina härskartekniker till fulländad perfektion... :D

Du kommer att få lära dig mycket om härskartekniker den hårda vägen, vänta bara...:hihi

Vår 32 meters står uppställd permanent och fastskruvad på ett bord och och inga ungar är med...:)

Måhända var det just där jag begick misstaget. Skulle inte köpt en så stor bana utan att ha plats för ett bord att bygga på. Men vem fan tänkte på det.:mad: Jag ville ju bara ha en häftig bana.

Last edited:
Du kommer att få lära dig mycket om härskartekniker den hårda vägen, vänta bara...:hihi

Tro mig, jag vet, har redan börjat utsättas för denna tortyr i egenskap av plastfarsa... :rolleyes:

Det gör du GARANTERAT. Gör det dig mer eller mindre nördig? :tungan

Det kan det vara värt, i det här fallet! :gnissla

OT: Pysslade du med musikprogram på din PC?

Last edited:
Inga musikprogram på min PC. När jag gjorde musik i dator var det Atari1040 som gällde. :D

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd