Ni som letat fet pickup...bara att köpa ;)

Varför? Jo, för att man måste klimatkompensera för alla miljöbilar som dessutom får parkera hur som helst. Dessutom behövs dessa bilar ffa i storstäderna då byggandet av fartgupp har eskalerat till en nivå man inte tror är sann... Kan ju snart inte köra i en vanlig stad utan förhöjningssats eller luftfjädring pga alla speedbumps.

Varför? Jo, för att man måste klimatkompensera för alla miljöbilar som dessutom får parkera hur som helst. Dessutom behövs dessa bilar ffa i storstäderna då byggandet av fartgupp har eskalerat till en nivå man inte tror är sann... Kan ju snart inte köra i en vanlig stad utan förhöjningssats eller luftfjädring pga alla speedbumps.

vart ska man annars hoppa med bilen :va

Totalt onödig och tvärful, men ack så groteskt fet och macho den är! Vill ha!:yoparty

Nä...Den som designat den där styggelsen förtjänar att piskas blodig med lämpligt mått gummislang samtidigt som han fistas hårt med en bandslip.

Satan vad jag vill ha en Rysk terrängbil.

outback.jpg

Fet. Vill ha.

Lastbilskort på en sån eller??

Jo, men om man reggar om till Personbil klass II (husbil), så går det på B-kort. Allt som krävs är toalett och kök ( = hink och en bunsenbrännare - fast installerade) :tummenupp

Samma grundkarosseri som på F250-550 fast breddade skärmar. Den lastar så klart mer (tyngre inte större) men det blir jobbigt att få upp det på flaket (märker det redan på min) och det blir svårt att dra en trailer med tanke på höjden.

Storfårdar i all ära men jag har svårt för Ford från -98 och framåt samt Dodge från -94->. En pickup ska se ut som en pickup. Inga skärmbreddare, lågprofilsdäck, vindtunnelgynnande linjer, mm. man ska kunna ha en massa skit på flaket och det ska smälla och slå när man fäller ner/upp läppen.

För att dom är stora!

Det är den absolut enda anledningen.

Det finns betydligt mindre pickuper som är betydligt smidigare som tar sig fram bättre och lastar mer drar mindre bränsle osv...

Men som är mindre.

skulle tro att jänkarna skiter i vad dom drar, vad betalar dom per liter? e det typ en femma om ens det, du följde väl vad som hände när bush å company vill höja soppapriset lite, det blev ju fan uppror bland usa:s befolkning

hade nästan rätt:

Bensinen stegen kronapå en månad
I hela USA har bensinpriserna stigit markant, från fem kronor litern för en månad sedan till 5,84 kronor litern idag. För ett år sedan kostade en liter i genomsnitt 4,44 kronor. Dyrast är bensinen i Hawaii, där en liter kostar 6,47 kronor. Också i Kalifornien, New York, Maryland och Washington, DC, ligger genomsnittspriset på över sex kronor litern. Billigast bensin får man i Wyoming, där en liter i genomsnitt kostar 5,13 kronor. I Sverige kostar bensinen däremot över 12 kronor litern.
Källa: Daily Fuel Gauge Report

stackars jänkare:rolleyes:

Last edited:
skulle tro att jänkarna skiter i vad dom drar, vad betalar dom per liter? e det typ en femma om ens det, du följde väl vad som hände när bush å company vill höja soppapriset lite, det blev ju fan uppror bland usa:s befolkning

hade nästan rätt:

Bensinen stegen kronapå en månad
I hela USA har bensinpriserna stigit markant, från fem kronor litern för en månad sedan till 5,84 kronor litern idag. För ett år sedan kostade en liter i genomsnitt 4,44 kronor. Dyrast är bensinen i Hawaii, där en liter kostar 6,47 kronor. Också i Kalifornien, New York, Maryland och Washington, DC, ligger genomsnittspriset på över sex kronor litern. Billigast bensin får man i Wyoming, där en liter i genomsnitt kostar 5,13 kronor. I Sverige kostar bensinen däremot över 12 kronor litern.
Källa: Daily Fuel Gauge Report

stackars jänkare:rolleyes:

Visst är soppan billig där, men det ska ändå jämföras med vad den kostade för knappt tio år sedan. Vill minnas att den kostade lite över en dollar per gallon när jag var där 2000-2001. Vet inte vad dollarn kostade just då, men säg 8kr så blir det ca. 2:50kr/liter. Här hemma kostade soppan runt en tia vid samma tid. Vi har fått en höjning på 20-25%, dom har fått en höjning på 230-250% så visst fan förstår man om dom gnisslar tänder.

På sikt blir det förhoppningsvis bra, dom måste ändra sin samhällsstruktur så att bilen blir mindre viktig, men för genomsnittsamerikanen blir det finansiellt sett en smärtsam övergång.

Nä...Den som designat den där styggelsen förtjänar att piskas blodig med lämpligt mått gummislang samtidigt som han fistas hårt med en bandslip.

Tyst på dig, den är ju hur läcker som helst i 4-dörrarsutförande och halvsnygg med 6 dörrar.
Hade jag råd så skulle jag alla gånger välja en sån istället för valfri "Hummer". Behovet har man alltid, jag skulle tex behöva den för att köra sönder den lokala golfbanan när jag har tråkigt, eller putta tant Agda av vägen när hon kör i 80km/h på 90-vägen.

Ingen kam för slipsgubbar

[YOUTUBE-ID]GtUyXhjMwC0&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!