Bropendeln sl8m.se

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Bropendelen/slum.se

Nån som har dom filmerna på datorn? Sidan är ju longgone tyvärr :(

Det är filmer där dom riggar upp en klättersele mellan två höga järnvägsbroar i norrland och kastar sig ut i en gigantisk pendel som planar ut 40m längre ner, nån meter över vattnet.
Stört sköna filmer! Brukade se dom när livet kändes grått för att minnas att det blir vad man gör det till!

Skönaste komentaren någonsin finns i filmen också.
Vad tycker vi om golf?
- Tråkigt
Vad gör du hellre?
-Sånt här *gör en backåtvolt ut från räcket.*

Tips på liknande filmklipp är också välkomna.
Typ tycon filmerna.

Last edited:
Är du full? Stavningen är bajs. Jag är full.
Inte full tyvärr, jobbar imorn med. men ligger i soffan och ser knappt vad det står på skärmen och har cp vinkel till tagentbordet, ska försöka fixa det.

Men fan du e ju en av dom som borde ha tips på sånna filmer eller e jag ute å cyklar?

Lite Slitex är aldrig fel.. Eller UGR :)
Utveckla, min googling gav bara sidor om latex :hihi

Last edited:
Inte full tyvärr, jobbar imorn med. men ligger i soffan och ser knappt vad det står på skärmen och har cp vinkel till tagentbordet, ska försöka fixa det.

Men fan du e ju en av dom som borde ha tips på sånna filmer eller e jag ute å cyklar?

Raj raj. jag läste om tre gånger och funderade och känner igen det du menar. har googlar en del nu med inte fått de resultat jag är ute efter. Ska kolla vidare eftersom att klippen är jövligt sköna :tummenupp

Edit. Hitta skiten!
[YOUTUBE-ID]1Ps_CMivVw0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Kan skicka dom nästa gång jag sitter på en bra lina!

Raj raj. jag läste om tre gånger och funderade och känner igen det du menar. har googlar en del nu med inte fått de resultat jag är ute efter. Ska kolla vidare eftersom att klippen är jövligt sköna :tummenupp

Edit. Hitta skiten!
[YOUTUBE-ID]1Ps_CMivVw0[/YOUTUBE-ID]
Den va riktigt nice! Ganska duktigt frittfall dom fick ut ändå!

Svarade på en annan film först

Den där e en gammal goding :yoparty

Samma pricip som dom jag är ute efter fast dom är mycket längre och ihopklippta till en film istället för klipp om du förstår

En polare till mig va och reka vid västerbron för att göra samma sak men han tyckte det va lite nära till pelarna för att chansa:gnissla

Last edited:
Heh. Det där har jag gjort. På samma ställe. Ringde snuten innan och frågade om det var straffbart. Ja sa dom. Vi tar dina grejjer om vi hinner. 15 min senare var vi där med gummibåt och hela videvitten, men ingen pålis.

Heh. Det där har jag gjort. På samma ställe. Ringde snuten innan och frågade om det var straffbart. Ja sa dom. Vi tar dina grejjer om vi hinner. 15 min senare var vi där med gummibåt och hela videvitten, men ingen pålis.
Åfan? ingen "risk" att man slår i pelarna? Klart att det finns risk men det e inte typ 50%?

Coolt trodde det bara va jag som gilla sånna här saker här :)

Ja fi fan! Andra grabbar (från sh tror jag) som hppar ner i pölen
[YOUTUBE-ID]Q2opf_g3Q0k[/YOUTUBE-ID]
ohh åläningen! va det inte han som halvt skrämde ihjäl en gamal tant när han hoppa?:hihi

Last edited:
Åfan? ingen "risk" att man slår i pelarna? Klart att det finns risk men det e inte typ 50%?

Coolt trodde det bara va jag som gilla sånna här saker här :)

ohh åläningen! va det inte han som halvt skrämde ihjäl en gamal tant när han hoppa?:hihi

Nej, men du måste veta vad du pysslar med. Man ankrar linan på ena sidan bron, tar den under till andra sidan och sen gör man fast killen där (+ slack). Vi hade dubbla ankare. Därefter är det bara att hoppa. Viktigt bara att ha koll på hur elastisk linan är. I filmen ovan verkar de ha lite väl små marginaler. Jag skulle tippa på att vi var iaf 2-3 meter över vattnet som lägst . Vi var inte helt nyktra heller :gnissla

Nej, men du måste veta vad du pysslar med. Man ankrar linan på ena sidan bron, tar den under till andra sidan och sen gör man fast killen där (+ slack). Vi hade dubbla ankare. Därefter är det bara att hoppa. Viktigt bara att ha koll på hur elastisk linan är. I filmen ovan verkar de ha lite väl små marginaler. Jag skulle tippa på att vi var iaf 2-3 meter över vattnet som lägst . Vi var inte helt nyktra heller :gnissla
Hehe okej låter ju genomförbart, har en polare som är klättrare som länge varigt sugen på västerbron men inte fått tummen ur, så for puscha honom lite när det blir varmt i vattnet då!

Måste va en jävla känsla? Har bara svingat mig ut från 4-5 meters klippor och redan det är ju en ordentlig kick första gången.

Dedär är ju ingenting!..Ja har minsann nästan hoppat från trean!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg